25 Haziran 2015 Perşembe

SEYYAH'TAN GEZİ ANILARI (3)

FATİH BÜYÜK CAMİİ ve KÜLLİYESİ (M.1461)



ortahisar camii trabzon ile ilgili görsel sonucu
(Bu resim netten alıntıdır)




           
Trabzon Merkez “Fatih Büyük (Ortahisar) Camii”; Büyük Türk Hakanı, Osmanlı Türk-İslam Cihan Devleti Hükümdarı Fatih Sultan Mehmed Han tarafından 1461 yılında camiye çevrilen Trabzon’un Fethinin tarihi sembol eserlerindendir.


 Fatih Sultan Mehmed Han tarafından camiye çevrilerek, vakfedilmiştir. Türk-İslam âleminin ve Türkiye Cumhuriyetinin çimentosu olarak kabul gören Trabzonlular, Karadenizliler ve tüm Türk halkı tarafından en iyi şekilde korunmuştur.

           
Mabet, ilk olarak F. Julius Kostantin tarafından yaptırılmış olup Trabzon’un Fethinden önce Altınbaşlı (Kızılbaşlı) Meryem Ana Kilise’si olarak hizmet vermekte idi. Bazı kaynaklara göre; “Altınbaşlı” ya da “Kızılbaşlı” olarak isimlendirilmesi kubbelerin bakır ile kaplı oluşundandır.1 Mabedin ilk yapılışı bazilika plandır. Sonradan merkezi planlı bir mabede çevrilmiştir.
Caminin ufak bir bölümü yine müze olarak kullanılıyor
(Bilgiler netten alıntıdır)


Hayatımda hiç balık tutmamıştım. Daha doğrusu balıkçı teknesinede binmemiştim. Her seyin bir ilki varmış meğerse



                     Ciddi ciddi bir balıkçı teknesine bindik ve yola koyulduk . Heyecan dorukta



Hadi ben her türlü aksiyonu severim. Ama zavallı anacığım az kalsın ruhunu teslim ediyordu.Annem zaten denizden korkar bir de tuttum onu balıkçı teknesine bindirdim.


Önce deniz somonlarını besledik. Aslında onlar otomatik yemleniyormuş ama biz keyif alalım diye biraz yem attılar. Çok keyifliydi doğrusu


Balık tuttum tutmasına ama  çok keyif aldığım söylenemez. Onları can çekişirken görmek bana göre değil.


Trabzon'da bir günü daha böylece bitirmiş olduk.Her gün diğerinden daha güzel geçiyor.İftar vakti yaklaştı.Yeni bir yazımda buluşmak ümidi ile hoşçakalın

HAYIRLI İFTARLAR

3 yorum:

  1. Harika bir gezi olmuş, bayıldım...
    Doyasıya görmek lazım Dünya'yı...
    Farkında olarak almak lazım nefeslerini...
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  2. nasıl kıskandığımı bir kez daha söylemem de sakınca yoktur değil mi:))

    YanıtlaSil
  3. Çok iyi ediyorsun gezmekle ülkemizin her köşesi cennet. O tekneye, balıklara bayıldım. Geçmiş bayramın kutlu olsun.

    YanıtlaSil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu