23 Haziran 2015 Salı

SEYYAH'TAN GEZİ ANILARI (2)

KAYABAŞI (YAYLA KENT)


BU YAZIMDA KALEM SUSACAK RESİMLER KONUŞACAK.YEŞİLE DOYULURMU BİLMİYORUM AMA YEŞİLİN HER TONUNA DOYMAYA ÇALIŞTIM. DOYDUM DİYEMİYECEĞİM


ZİFİN ÇİÇEKLERİNİN RESMİNİ PAYLAŞTIĞIM GİBİ KEŞKE KOKUSUNUDA SİZLERLE PAYLAŞABİLSEYDİM.






                          KENDİMİ KAYBETTİM ZİFİN ÇİÇEKLERİNİN ARASINDA


 ANACIĞIM YILLAR SONRA MEMLEKETİNİN TOPRAKLARINDA MUTLU HUZURLU


(Karadeniz Bölgesi'nde yayla göçlerinin zamanlamasını göstermesi açısından 'vargel' ve 'vargit' çiçekleri (güz çiğdemi) büyük önem taşıyor. Beyaz ve mor renkleri ile Karadeniz yaylalarını donatan güz çiğdemi, ilkbaharda ve sonbaharda olmak üzere yılda iki kez kendini gösteriyor. İlkbaharda yaylalara çıkma zamanını geldiğini gösterdiği gerekçesiyle yöre halka tarafından 'vargel' olarak anılıyor. Eylül-Kasım aylarında yeniden açan güz çiğdemi, bu kez de yaylalardan göçün zamanı geldiğini bildiriyor. Bu mevsimde de yörede 'vargit', 'döngeri', 'yıkılgit' ve 'güzgülü' gibi isimlerle anılan bu çiçek, yaylacılara kışın kapıda olduğunu ve artık yaylalardan inmeleri gerektiğini haber veriyor. Çünkü 'vargit' çiçeklerinin açması yükseklere heran kar düşebileceğini gösteriyor. Bu gerçeği bilen yayla sakinleri de köylerine ve şehir merkezlerine göç ediyor.)İnternetten alıntıdır



                                                            UZUN GÖL

UZUN GÖL'E GELİP DE BURADA RESİM ÇEKMEDEN ÇEKİNMEDEN GİTMEK OLMAZ DOĞRUSU


ARAZİYE  UYUM SAĞLAMAK LAZIM BENDE HEMEN Bİ PUŞİ TAKTIM BAŞIMA DAHA DOĞRUSU TAKTILAR :)


BİR GÜZEL GÜN DAHA BÖYLECE GEÇMİŞ OLDU. YARIN BALIK TUTMAYA GİDİYORUUUUZ :))
TAKİPTE KALIN TÜM KARADENİZLİLER ,DOĞA SEVERLER

1 yorum:

  1. merhaba kanalınızı takipteyim guzel bir yazı olmus iyi calısmalar :) eminmetin.com.tr

    YanıtlaSil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu