5 Ocak 2015 Pazartesi

OCAK AYI OKUNACAK KİTAPLARIM BELLİ OLDU




GEÇEN SENE KİTAP AÇISINDAN ÇOK BEREKETLİ GEÇMEDİ BENİM İÇİN .O YÜZDEN BU SENE BİRAZ SIKI TUTMAK İSTİYORUM HEDEFİMİ.OCAK AYI OKUYACAĞIM KİTAPLARIMI BELİRLEDİM. SİZLEREDE KISA BİLGİLER AKTARIYORUM.
HEPİNİZE İYİ OKUMLARA,HAYIRLI AKŞAMLAR



Hız eksenli bir hayata eklemlenmek durumunda kalan ve bu kısır döngüden rahatsız olanlar YAVAŞLAYIN! Bu hayattan bir defa geçeceksiniz! Doç. Dr. Kemal Sayar’dan yaşadığımız zamanın ruhunu yansıtan, hızın ve benliğin kutsanmasıyla biçimlendirilmiş modern hayata sıkı eleştiriler getiren bir kitap: “Yavaşla!” 


Sultan Selim Han, Mısır’ın Osmanlı idaresine geçmesinden sonra Kahire’den geri dönüş yoluna geçmişti. Yağmurlu bir havada yolda giderken sohbet etmek üzere Anadolu kazaskeri Kemalpaşazade’yi yanına davet etti. Çeşitli mevzular hakkında konuşurlarken Kemalpaşazade’nin atı birden bir su çukuruna bastı ve padişahın kaftanına çamur sıçradı. Herkes pür dikkat padişahın bu hadise karşısında hiddetleneceğini ve Kemalpaşazade’yi cezalandıracağını beklerken padişah gayet sakin bir şekilde;
- “Bir âlimin atının ayağından sıçrayan çamur benim için şereftir. Öldüğüm zaman bu kaftanı böylece sandukamın üstüne koysunlar”, diye söyledi ve sırtından çıkartıp vazifelilere teslim etti. Padişah vefat ettiğinde de vasiyeti gereği bu kaftan sandukanın üstüne örtüldü.

Gülün Adı (Ciltsiz), Umberto Eco,Şadan Karadeniz



Gülün Adı, İtalyan yazar Umberto Eco'nun ilk romanı. Orijinal adı ''Il nome della rosa".
Roman 1980'de yayımlandı ve büyük beğeni topladı. Kısa zamanda birçok dile çevrildi. 1986 yılında filmi de yapılan roman aynı yıl Türkçeye çevrildi.

Konusu Orta Çağ İtalya'sında geçen romanda, Papa ile İmparator arasında atama yetkisi savaşı, Hıristiyan tarikatlar arası görüş ayrılıkları, cinayetler, bir Manastır ve etrafında gelişen olaylar, iyi kurulmuş Polisiye bir öykü ile bir anlatıcı (Melk'li, Dom Adso) tarafından aktarılmaktadır. Yedi günlük zaman dilimine bölünerek yazılmıştır.
Yazarın İtalya'da, Bologna Üniversitesinde profesör, filozof, tarihçi, estetikçi, orta çağ uzmanı, dolayısıyla orta çağ konusunda derin bilgi sahibi oluşu, romanı hem başarılı kılmış, hem de tarihi bilgilerle kuşanmış bir yapıt olmasını sağlamıştır.

Hazreti Ebubekir / En Büyük Sıddıkıyet ve Teslimiyet Örneği, Mustafa Necati Bursalı

Bu kitabı Asr-ı Saâdete açılan bir pencere kabul edebilirsiniz. Saâdet asrından, asrımıza saâdet getirmek için açılmış bir mazgal da kabul edebilirsiniz. Yine kabul edebilirsiniz ki, bu kitap diğerleri gibi değildir. Zaman öldürmek için değil, gönül eğlemek için değil, iş olsun diye de değil. Hatta ve hatta birşeyler öğrenmek içinde bu kitabı okumayacaksınız. Bu kitabı okurken Kur’ân’ın nüzûl ettiği yıllara gidecek, İslâm dinini iki cihan serverinden öğrenen her şahsın şahsiyetinde dinimizin yaşanma tarzına dair birşeyler öğrenecek ve hemen bunu yaşamaya çalışacaksınız. Demek ki, her kitap kendi seviyesine göre insana birşeyler öğretir, amma hayatın saâdet sırlarını kesin çizgiler içinde veremez. Fakat bu kitap gibileri, bu kaidenin dışında tutulmalıdır.

Evet Ebû Bekir (r.a.) isimli eseri okuyacağız. Okuyacağız amma, Ebû Bekir (r.a.)’e benzemek için, o ufka ulaşmak için koşacağız, bu hedef ve bu hedefte gizli saâdet ebediyen mesut edecektir.

Bu eseri okuyarak Ebû Bekir (r.a.)’in insanlık dünyasındaki izlerini bulup o izleri takip edeceğiz. Evet, yollarında çoğaldığı şu devirde, istikametimizi tâyin edip, yolumuzu bulup, orada ilerlemeliyiz. Bunun için bu kitabı okuyoruz.

Hekimoğlu İsmail

6 yorum:

  1. Gülün adı uzun zamandır okuma listemde. Celik yayınlarının bir kaç kitabını okudum, genel olarak yüzeysel buldum. Bakalım siz beğenecek misiniz. Gerçi sahabe hayatları ile ilgili pek kaynak yok.

    YanıtlaSil
  2. Bende biraz tereddüt lu aldım ama dediginiz gibi bu konuda kaynak çok fazla yok
    gülün adı na başladım biraz ağır
    bakalım bitirebilecekmiyim
    yorum icin teşekkür ler

    YanıtlaSil
  3. ben geçtiğimiz aylarda okumuştum gülün adını.. bir hayli de yormuştu beni ama yine de çok keyif aldım.

    YanıtlaSil
  4. Bloglar Yarışıyor ile siz de blogunuzla kazanmaya aday olun, promosyon ödüller kazanın. Sponsorlarımızın desteği ile bloglar arası etkinlik yarışmamızı düzenliyoruz. Siz de başvurun kazanan olun, farklı kategorilerde çok sayıda site ödüller için yarışıyor. Detaylı bilgiyi websitemizden öğrenebilirsiniz.
    İlginiz ve desteğiniz için teşekkürler!


    Web: http://www.bloglaryarisiyor.net
    Mail: iletisim@bloglaryarisiyor.net
    Tel: +90212 330 9707




    YanıtlaSil
  5. gülün adını okudum. çok önemli tabii :) kemal sayar okuycam ben de yaaa. diğerlerini bilmiyom:)

    YanıtlaSil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu