27 Şubat 2014 Perşembe

                    ŞUBAT AYI KİTAPLARI



Her kadının bir hikâyesi vardır...

Sevgili Okur.
Henüz beni tanımıyorsun. Fakat bu durum birazdan değişecek çünkü seni evime, yaşadığım yere davet ediyor; ailem, arkadaşlarım ve komşularımla tanışmanı istiyorum. Gel hadi, hikâyelerimizi öğren, hatta belki sırlarımızı da...

Yolunuzun kesiştiği her insanın az veya çok hayatınıza bir şey kattığı gerçeğini bilirsiniz. İnsan ilişkileri üzerine özellikle eğilen, hayatın içinden seçtiği olaylardan yola çıkarak yazdığı romanlarıyla geniş kitlelerin beğenisini kazanan Debbie Macomber, bu kez yeni karakterlerin birbirilerine geçmiş hikâyeleriyle karşınıza çıkıyor. Hiç bilmediğiniz ama tanımaktan büyük keyif alacağınız bu insanların yaşamlarına dahil olurken kimi zaman sevinecek, kimi zaman üzülecek, şaşırtıcı olaylara tanık olurken çoğu zaman heyecanlanacaksınız.

"Debbie Macomber'ın, büyüleyici kalemiyle duyguları harekete geçirme konusunda özel bir yeteneği var. 'Cedar Cove' serisi bunu bir kez daha doğruluyor."
-Publishers Weekly-

"Debbie Macomber'ın yeni serisi 'Cedar Cove' için harikulade bir başlangıç. Serinin ilk kitabı Deniz Feneri Yolu'nda karşınıza çıkan karakterlerle dost olmaya, kendinizi onlardan biri gibi hissetmeye hazır olun."
-Reader to Reader-

"Gerçek hayattan esinlenerek yazdığı romanlarıyla tanınan Macomber, etkileyici karakterlerden oluşan yeni serisi 'Cedar Cove'da insan ilişkilerinde yaşanabilecek her tür sorunu aşk, umut ve hoşgörüyle buluştururken okuru adeta büyülüyor."
-Booklist-
(Tanıtım Bülteninden)

Seyyahın düşüncelerine gelince;
Antidepresan özelliği taşıyan kişiyi yormadan rahatlatma özelliğine sahip hafif konulu kitaplar.
Tavsiye edermiyim ederim çünki devamlı insan ağır mevzulu kitaplar okuyamıyor.




Bir insan neden sorunlarla karşılaşır?

(Neden Hasta Olur, Yoksullaşır Ya Da Yalnız Kalır?)

Tanrı, ona bilinen ya da bilinmeyen bir nedenle ceza vermiştir. (Alın yazısı)

Şanssız olduğu için karşısına hep yanlış insanlar çıkmıştır. (Ne demekse?)

Havadan, sudan, aldığı gıdalardan, çok çalışmaktan, çok oturmaktan, meslekî nedenlerden ya da çocukken yaşadığı travmalardan dolayı rahatsızlanmış olabilir.

İrsî (genetik) nedenlerdendir yoksulluğu. (Bir tür kader yani!)

Bilinmeyen nedenlerle yakalanmıştır bu illete. (Hiç olmazsa nedeninin bilinmediği biliniyor)

Astroloji haritasındaki gezegenlerin yaptıkları açılarla İlgili olarak sorunlarla karşılaşmıştır.

Hiçbiri ya da hepsi. (Seç-beğen al!)

Doğru cevap "g" şıkkıdır. Peki "neden" ve "nasıl"? "Kuantum Sıçrama" bu sorulara yanıt veriyor.


Seyyahın düşünceleri;
Bu kitabı sevgili arkadaşım MELEĞİM sayesinde aldım.
Bende size tavsiye ediyorum.Çok rahat okuyacağınız ve kendinize paylar çıkaracağınız bir kitap.



Kanuni Sultan Süleyman, sınırları üç kıtaya yayılmış Osmanlı İmparatorluğu'nu sadrazamı, Sokullu Mehmet Paşa; kapudan-ı deryası, Barbaros; mimarı, Mimar Sinan; şeyhülislamı, Ebussuud Efendi; şairi, Bâki olan muhteşem kadrosuyla, yıllarca adaletle yönetti. Kimdi bu cihan sultanı? Nerede, nasıl ve kimler tarafından yetiştirilmişti? Bu yetişme sürecinde nerelerde kalmış ve hangi vazifeleri yerine getirmişti? Buralarda hayatının ilerleyen safhalarını etkileyen ne gibi gelişmeler olmuştu? Saltanat yıllarında hangi seferlere çıkmış, siyasi olarak nasıl bir mücadele sergilemişti?

Televizyon ve gezi programlarıyla 7'den 70'e herkese tarihi sevdiren Talha Uğurluel, şimdi de Kanuni Sultan Süleyman'ı fethettiği beldeleri, bıraktığı eserleri, yaptırdığı kaleleri çektiği fotoğraflar eşliğinde anlatıyor.
Uğurluel, Kanuni'nin çevresindeki insanları, ailesini ve o günün dünyasını yakından tanıtarak tarih anlatımına taze bir soluk getiriyor. "Şehzadelik ve saltanat yıllarında Avrupa'da ve Asya'da neler oluyordu? Kimler, hangi devletleri yönetiyordu? Bu devletlerin gücü, amacı, planları neydi?" sorularının da cevabını veriyor. Bu mukayeseli inceleme, Kanuni ve kadrosunun hangi durumlarda neye göre nasıl bir tavır sergilediğini, nereye hangi amaçla sefer yapıldığını, alınan kararların gerekçelerini tüm açıklığıyla anlamanızı sağlıyor.

Talha Uğurluel, Dünyaya Hükmeden Sultan Kanuni kitabıyla sizleri Kanuni'nin doğduğu Trabzon'dan şehzadelik yaptığı Manisa'ya, padişah olarak geldiği İstanbul'dan fetihlere çıktığı Avrupa'ya götürecek; Hürrem Sultan'dan Pargalı İbrahim'e, Mihrimah Sultan'dan Rüstem Paşa'ya kadar birçok tarihî şahsiyetin bilinmeyen yönlerini anlatacak...

Seyyahın düşünceleri;
Talha Uğurluel programlarından tanıdığım zevkle dinlediğim bir yazar.Onun için kitabını hiç düşünmeden aldım. Beni yanıltmadı.Hem çok önemli bilgilere sahip olacaksınız hemde görsel bir şölen yaşayacaksınız.




Ey bağlarımın tatlı meyvesi olan Oğul!, Saltanatına mağrur olma. Unutma ki dünya Hazreti Süleymana kalmamıştır. Unutma ki dünya saltanatı geçicidir. Lakin büyük bir fırsattır. Allah yolunda hizmet ve Peygamberimiz Aleyhisselamın şefaatine mazhariyet için bu fırsatı iyi değerlendir! Dünyaya ahiret ölçüsüyle bakarsan; ebedi saadeti feda etmeye değmediğini göreceksin.

Orhan Gazi
Televizyon programları ile yediden yetmişe tarihi sevdiren Prof. Dr. Ahmet Şimşirgil; Osmanoğullarının serüvenini kitaplarla anlatmaya devam ediyor. Şimşirgil, tamamen ilmî kaynaklardan beslenerek ve her yaştan tarih severin kolaylıkla okuyup anlayabileceği bir üslupla hazırladığı KAYI serisiyle tarihimizi önyargısız ve objektif bir şekilde okuyucunun değerlendirmesine sunuyor.

Serinin ilk kitabı KAYI I: Ertuğrulun Ocağıyla yazar, Osmanlı İmparatorluğunun kuruluşunu, bir devlet hâline gelme merhalelerini, Ertuğrul Gazi, Osman Gazi, Orhan Gazi, I. Murad, Yıldırım Bayezid Han ve Çelebi Mehmedin saltanat yıllarını dönemin en önemli kroniklerinden faydalanarak nefis bir üslupla değerlendiriyor. Ayrıca her padişahın bilinmeyen yönleri, kılıçtan keskin sözleri, şiirleri, hocaları, dostları/düşmanları ve imar faaliyetleri tek tek anlatılıyor.

Bu kitapta; adaleti, şefkati ve hoşgörüsüyle kalpleri kazanan; yiğitliği, cesareti ve mertliğiyle dosta güven, düşmana korku salan; dünya siyasetini yönlendiren; kültür ve medeniyet hamleleri ile göz kamaştıran Osmanlının kuruluş hikâyesini bir tarih ziyafeti tadında okuyacaksınız.
(Tanıtım Bülteninden)

Seyyahın düşünceleri
Tarihe merakınız varsa yada benim gibi kırkından sonra tarihe merak saldıysanız bunuda doğru bir kaynaktan öğrenelim diyorsanız o zaman size bu kitabı tavsiye edeceğim.5ciltten oluşan bir seri.Bu ay birincisini okudum. Sizede tavsiye ediyorum.

YARIM KALAN KİTAP
Bu kitabıda büyük bir hevesle aldım ama malesef yarım bıraktım.çünki uslubunu hiç beğenmedim.özellikle RASULLULLAH'ı kendi hayal gücüne göre konuşturması bana basit geldi. 
Ama tekrar okumaya gayret edip sizinle duygularımı paylaşacağım.

Burda yayınladığım kitapların haricinde bazı araştırma kitapları ve arapça hikayelerlede Şubat ayı hedefimi tutturmuş bulunmaktayım.

HEPİNİZE BOL KİTAP DOLU GÜNLER DİLİYORUM

4 yorum:

  1. Sevgili Ablacığım,
    Maşallah sana★☆★
    İnan seni böyle görünce kendi halimden utanıyorum:(
    Ne güzel...kitaplarla böyle dost olman beni çok etkiliyor...
    Muhabbetle♥♡♥

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Şengülüm okuduğun kitaplara çok imrendim. Canım benim keyfine bereket. Darısı başıma:))

    YanıtlaSil
  3. maşallah maşallah amaa kermesler kitaplardan daha güzeldir yaaa :)

    YanıtlaSil
  4. Merhaba Debbie Maccomber'ın Küçük Mucizeler Dükkanı veBir Yumak Mutluluk kitapları bir yılı aşkın süredir kitaplığımda duruyordu.Neden bilmiyorum ama ön yargılıydım sevebileceğimi düşünmediğim için başlamıyordum. Geçtiğimiz günlerde başladım okumaya ve sevdim. Gerçekten sıcacık anlatıyor,yormuyor. Ahmet Şimşirgilin kitaplarını hiç okumadım ama konu Osmanlı olunca aklıma gelen ilk isimlerden. En kısa zamanda ben de Kayıyı okumak istiyorum. Bu arada daha çok yeni olsam da ben de bloğuma beklerim :) http://kitaptutkusu1.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu