8 Kasım 2013 Cuma


SÜTLÜ İRMİK ÇORBASI


28 SENELİK BİR DEFTER VE İÇİNDEKİ TARİFLER.GENÇLİĞİMDE DAVET YEMEKLERİ KURSUNA GİTMİŞTİM.O ZAMAN DAHA GENCİZ TABİ.AMA DEFTERİME CİLT BİLE YAPTIRMIŞIM.RESİMLER YAPIŞTIRMIŞIM..İLGİNÇ TARİFLERDE VAR İÇİNDE.BU GÜN DEFTERİM ELİME GEÇMİŞKEN HADİ İÇİNDEN DEĞİŞİK BİR ÇORBA YAPAYIM  DEDİM.
YAPTIM OLDU:)
BİR ZAMANLAR MAZİYE BAK NE KADAR ŞENDİK
GEREÇLER;
8-9 BARDAK TAVUK YADA ET SUYU
3-4 ÇORBA KAŞIĞI DOLUSU İRMİK
1-2 DİLİM BAYAT EKMEK
2YUMURTA SARISI
1BARDAK SÜT
1YUMURTA KADAR YAĞ (EKMEK İÇİN)
TUZ

YAPILIŞI ;

1-ET SUYU KAYNAYINCA İÇİNE İRMİĞİMİZİ SERPELEYİP HAFİF ATEŞDE İRMİK TANELERİ AÇILINCAYA KADAR (40-45)KAYNATINIZ
2-YUMURTA SARILARINI SÜTLE BİRLİKTE ÇIRPTIKDAN SONRAKAYNAMAKTA OLAN ÇORBAYA İLAVE EDİNİZ.BİR KAÇ TAŞIMDA BÖYLE KAYNATINIZ
3-KÜÇÜK KARELER HALİNDE KESTİĞİMİZ EKMEKLERİ YAĞDA  GÜZELCE KITIRLAŞTIRINIZ.BİRAZDA KIRMIZI BİBER

OH AFİYETLE YİYİNİZ BİZ ÇOK BEĞENDİK.

NOT;BU ÇORBAYI İRMİĞİ YUMURTA KADAR YAĞLA HAFİFÇE KAVURDUKDAN SONRA ET SUYUNA İLAVE ETMEK SURETİYLEDE YAPABİLİRMİŞİZ.
27 SENE ÖNCEKİ ÖĞRETMENİMİZİN YALANCISIYIM BEN  :)

HAYIRLI AKŞAMLAR
              AFİYET ŞEKER OLSUN

4 yorum:

  1. irmikli nasıl olur acaba? denemeliyim..

    YanıtlaSil
  2. Cok farklı bir tarif

    YanıtlaSil
  3. not aldım.
    bugünlerde canım çorba istiyodu.
    yarın brokoli çorbası yapıcem.
    miam miam.
    :)

    YanıtlaSil
  4. Ben de denemek istiyorum,evdekiler farklı tatlara kapalı olsalar da bir başıma içebilirim diye düşünüyorum :)
    Ellerine sağlık ablacım.
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu