7 Kasım 2013 Perşembe

MUHALLEBİLİ KEK


MUHALLEBİ İÇİN MALZEMELER;
1-2KAŞIK UN
2-4KAŞIK ŞEKER
3-2.5 BARDAK SÜT
4-1 VANİLYA


KEK İÇİN GEREKLİ MALZEMELER;
1-5YUMURTA
2-BİR BARDAK ŞEKER
3-BİR BARDAK ARTI 3 KAŞIK UN
4-BİR KABARTMA TOZU
5-LİMON RENDESİ
6-KAKAO

YAPILIŞI
1-MALZEMELERLE KEK HAMURU YAPILIR
2-KEK HAMURUNUN BİRAZI DAHA ÖNCE YAĞLAYIP UNLADIĞIMIZ KEK KALIBINA DÖKÜLÜR VE KARIŞIM KALIBIN YANLARINA DOĞRUDA SÜRÜLÜR



3-DAHA SONRA ÖNCEDEN PİŞİRDİĞİMİZ MUHALLEBİYİ ORTASINA DOĞRU İLAVE EDERİZ


4-KALAN KARIŞIM TEKRAR ÜZERİNE İLAVE EDİLİR.
5-



6-175 DERECELİK FIRINDA YARIM SAAT PİŞİRİLİR.


6-DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN BİR KONU KEKİ SOĞUYUNCA KESMEMİZ GEREKİYOR.
TARİFİ VEREN ARKADAŞIM HER HANGİ BİR ÇİKOLATALI KEK YAPABİLİRSİN DEDİ. BENİM ÇOCUKLARIM YAĞLI YOĞURTLU KEKLERİ SEVMEDİĞİ İÇİN BEN BU TARİFİ YAPTIM.AMA SİZ KEKİN TARİFİNİ DEĞİŞTİREBİLİRSİNİZ.
YİNE SEVGİLİ ARKADAŞIM SEMA MUHALEBİSİNİ PİŞİRDİKDEN SONRA DOĞRANMIŞ ŞAMFISTIĞIDA İLAVE ETMİŞTİ.
ARTIK GERİSİ HAYAL GÜCÜNÜZE KALMIŞ.İSTER KEKİ SADE YAPIN MUHALLEBİSİNİ KAKAOLU.GERİSİ SİZE KALMIŞ.
BEN BU GÜN SİZLER İÇİN DENEDİM VE SONUÇTAN GAYET MEMNUNUM

                AFİYET ŞEKER OLSUN

14 yorum:

  1. Çok orjinal bir kek olmuş,ellerinize sağlık..Mutlaka deneyeceğim,merak ettim..sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM BENCEDE DENE ÇOK KEYİFLİ OLDU GERÇEKTENDE
      TEŞEKKÜRLER ZİYARETİN İÇİN

      Sil
  2. Guzel olmus ve hemen yayinlamissin sengul ablacigim..emeklerine saglik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BU İŞLERDEDE HİPERAKTİFİM GALİBA
      BİRDE BEN SİZİN GİBİ PROFOSYENEL OLMADIĞIM İÇİN
      HEMEN ACEMİCE RESİMLERİ ÇEKİP YAYINLIYORUM
      TEŞEKKÜRLER

      Sil
  3. MERHABALAR SİTENİZİ TESADÜF ESERİ BULDUM,BU ARADA KEKTE ÇOK LEZZETLİ GÖRÜNÜYOR:)ELLERİNİZE SAĞLIK.SİZİ TAKİBE ALIYORUM BEN DE SİZİ BEKLERİM
    kendimceseyler.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. HEMEN GELİYORUM
      BEĞENMENİZE SEVİNDİM
      HAYIRLI GÜNLER

      Sil
  4. Demek boyle yapiliyormuuus..anladim simdiii:) ellerine saglik ablam resimler-anlatim super!sifa olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. EVET TATLIM
      BENDE BİR GÜN ÖNCE HACI ZİYARETİNDE GÖRMÜŞ AMA YİYEMEMİŞTİM
      BU GÜN HEMEN TARİFİ ALIP SİZLER İÇİN DENEDİM
      KOCAMAN SEVGİLERİMİ GÖNDERİYORUM

      Sil
  5. Geçenlerde bende buna benzer sürpriz muffin yaptım. Hadi Pınar resim çek yayınla dedi bir yanım bir yanım üşendi yendi bitti :) Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Seyyahım
    off ne güzel de olmuş :)))) ellerine sağlık . Denemem şart oldu :) çok sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Ellerine sağlık görüntü muhteşem
    İzninle google + paylaştım

    YanıtlaSil
  8. farklı bir kek tarifi canım eline sağlık hemen denemek lazım merek ettim tadını

    YanıtlaSil
  9. hem muhallebi hem kek.
    bunu hemen ya yapcam ya da yaptırcam akrabalarıma.
    :)

    YanıtlaSil
  10. Ben de denemek istiyoruumm :)
    Bazı yerlerde görüyordum,ortasını açıp sonra muhallebi koyuyorlardı o şekilde çok uğraştırıcı bu şekilde hem pratik,hem de oldukça iştah açıcı gözüküyor.
    Ellerine sağlık ablacım..

    YanıtlaSil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu