16 Ekim 2013 Çarşamba

ANKARA'DA BAYRAM VE ANILAR


BAYRAM DEYİNCE AKLIMA HEP ÇOCUKLUĞUMDAKİ BAYRAMLAR GELİYOR NEDENSE.İLK GÜN HER KEZ GİYİNİR KUŞANIR VE TAM VAKTİNDE BABANEMLERDE OLURDUK.
RAHMETLİ TAM BİR OSMANLI KADINIYDI ÇEKİNİRDİK KENDİSİNDEN.AMA ŞANSLI KADINDI VESSELAM BÜTÜN AMCALARIM HALALARIM,VE DAHİ TORUNLARI ONLARIN ÇOCUKLARI HEP YANINDA OLURLARDI.
HATIRLIYORUM BAHÇE İÇİNDE GÜZEL YEŞİL BİR EV ŞİMDİKİ TABİRLE GECEKONDU DENİLEN BANA GÖRE İSE VİLLA OLAN BİR EV BABAM BİR YANDAN KURBANLARI KESERKEN  BAHÇENİN DİĞER KÖŞESİNDE ESKİ BİR EL ARABASININ İÇİNDE BÜYÜKÇE BİR ATEŞ YAKILIR HEPİMİZ ETRAFINDA AMCAMIN ETİ PİŞİRMESİNİ VE YEMEĞİ BEKLERDİK.
ASLINDA BURADA KEYİFLİ OLAN BİR ARADA OLABİLMEKTİ.YILLAR İLERLEDİKÇE ÇÖZÜLMELER BAŞLADI AZALMAYA BAŞLADIK.O O YEŞİL KÖŞK KAPANINCAYA KADAR BABAM BAYRAMIN İLK GÜNLERİ ANNESİNİ BABASINI HİÇ YALNIZ BIRAKMADI.




HAYAT TEKERRÜRDEN İBARET ŞİMDİDE AYNI ADETİ BABAM SÜRDÜRÜYOR.BAYRAM DEYİNCE EVLATLAR YANINDA.ÖNCELERİ EŞİMİN ANACIĞI VE BABASI HAYATTA İKEN BİR BAYRAM ANTALYA BİR BAYRAM ANKARAYAPARDIM.HAK GEÇMESİN DİYE.AMA KAYINVALİDEM VE KAYINPEDERİM VEFAT EDİNCE ARTIK BENDE HER BAYRAM SOLUĞU ANNE BABAMIN YANINDA ALIYORUM.
ARTIK BİRAZDA YÜREĞİMDE KAYBETME DUYGUSU VAR GALİBA.NEYSE BU KISMA HİÇ GİRMEYEYİM.


AREFE VE BAYRAM ÇOK ÖZELDİR BABAM İÇİM.HER KEZ İÇİN ÖZELDİR AMA BABAM DAHA BİR HEYECANLANIR.ÖZENİR.AREFEDEN BİR GÜN ÖNCE GİTTİ KURBANLIKLARINI GÖRDÜ.
AREFE GÜNÜ GÖZLERİNE BAĞLANACAK OYALI TÜLBENTLERİ HAZIRLANDI.AKŞAM GÜNLÜK YAKILDI. MUBAREK GÜNLERDE GÜNLÜK YAKMAK GÜZEL BİR ŞEYMİŞ.
BAYRAM SABAHI BİZİM İHTİYAR DELİKANLI GİYİNDİ KUŞANDI VE OĞULCUĞUMLA NAMAZA GİTTİLER.BU SENEDE ADET BOZULMADI BALONLAR BALKONDAKİ YERLERİNİ ALDILAR .BAYRAM OLDUĞU BELLİ OLSUN ÇOCUKLAR BAYRAM SEVİNCİNİ YAŞASINLAR DİYE.

İŞDE BİR BAYRAMIDA ANKARA DA BÖYLECE GEÇİRMİŞ OLDUM.BU BAYRAM KEYFİMİZ YERİNDEYDİ HEM RUSYADAKİ HEM LİBYADAKİ ABİM BAYRAM İÇİN GELDİLER.SABAH BÜTÜN AİLE GÜZEL BİR KAHVALTI YAPTIK.VE BEN ÖĞLEDEN SONRA ÇEKİRDEK AİLEMİN DİĞER YARISINA KAVUŞMAK İÇİN YOLLARA DÜŞTÜM.GİDERKEN YAŞADIĞIMIZ SIKINTININ AKSİNE DÖNÜŞTE ÇOK RAHAT GELDİK.



İSTANBULA GİRİNCE KIZIMI ARADIM VE TALİMATLARI VERDİM.SOĞAN BİBER DOMATES YIKANIN DOĞRANSIN VE HAZIR OLSUN.BENDE GELİR GELMEZ AYAĞIMIN TOZUYLA ONLARA GÜZEL BİR KAVURMA HAZIRLADIM VE AKŞAMDA OLSA HEP BİRARADA KEYİFLE YEMEĞİMİZİ YEDİK.BİR ARADA OLMAK ÇOK GÜZEL
FARKINDAYIM BU GÜN BİRAZ ÇENEM DÜŞTÜ E ARTIK KUSURUMA BAKMAYIN BAYRAM SEVİNCİ İLE BENDE NE YAPTIĞIMI BİLMİYORUM GALİBA

HEPİNİZE TEKRAR TEKRAR HAYIRLI BAYRAMLAR

16 yorum:

  1. Seyyahım ne güzel anlatmışsın,
    anıları,
    yaşananları,
    endişelerini ,
    dilerim çok daha uzun yıllar böyle koşuşturmaların olsun. Allah eksiksiz daha nice bayramlar nasip etsin sana,
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM SENİN KALEMİNİN YANINDA BENİMKİNİN LAFI BİLE OLMAZ
      ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM
      HAYIRLI BAYRAMLAR DİLİYORUM SANA

      Sil
  2. Hayırlı geldin hayırlı gittin maşallah her tarafı mutlu ettin sende çook mutlu ol inşallah seyyah ablacım :)
    İnsanın hatırından silmek istemediği güzel anılarının olması ne güzel.
    Allah hayırlı, sağlıklı uzun ömürler versin inşallah.
    Hayırlı bayramlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM YASEMİN'İM BU NE GÜZEL BİR DUA BÖYLE AMİN DİYORUM TATLIM
      BENDE SENİ İSTANBUL'A BEKLİYORUM İNŞALLAH
      SANADA HAYIRLI BAYRAMLAR Bİ TANEM

      Sil
  3. Kavurma cok guzel gozukuyor ellerine saglik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. TEŞEKKÜR EDERİM HAYIRLI BAYRAMLAR

      Sil
  4. Senin bu bayram gezmelerine bayiliyorum:-) gulnur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. TEŞEKKÜR EDRİM GÜLNÜR'CUM
      HAYIRLI BAYRAMLAR SANADA

      Sil
  5. Sevgili seyyah babanın balon olayını iki bayramdır okuyorum, gıpta ediyorum.
    Hayatları uzun ve daim olsun ihşallah..
    Bayramınız mübarek kurbanınız kabul olsun.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM GÜZEL DUANA AMİN DİYORUM
      SİZİNDE BAYRAMINIZI TEBRİK EDERİM
      ALLAHA EMANET OLUN

      Sil
  6. kecilerin sevimliliklerine fotograf cekinmeye hasret kalmislar sanki :-)

    YanıtlaSil
  7. ne güzel anlatmışsın ama.
    hem mutlu oldum hem de duygulandım.

    o yeşil köşkü keşke kapatmasaymışsınız.
    bayramlarda orda toplanır geçmişi anardınız ne güzel.

    babanın ne güzel alışkanlıkları.

    günlük yakmak. bunu yapıcem.

    :)

    YanıtlaSil
  8. Oyyyy Canımmm ne güzel anlatmış duygularını ifade etmişsin.Biz de dedemlere giderdik bahçe içinde onun da tek katlı sarayı vardı şimdi yerin de kocaman bir apartman dikili ve ben hiç unutmam o minik evin önünde ki asmayı ve üzümlerini.Canımm bayram adetlerini çok güzel paylaşmışsın yüreğine sağlık sevgilerimle bayramın kutlu olsun yeniden.

    YanıtlaSil
  9. Sevgili Şengülüm Seyyah olmuş baba evine konmuşsun ne güzel. KKeşke tüm gençler bayramları baba ocağının kapısını açmak için bir vesile saysa.
    Afiyet olsun. Kavurma yemek yedirmek sevap denir. Allah kabul etsin. Bayramın mübarek olsun. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  10. Bayramınız mübarek olsun, çok güzel bir bayram geçirmişsiniz. Sağlıklı mutlu huzurlu nice bayramlar geçirirsiniz inşallah.

    YanıtlaSil
  11. Ne güzel anlatmşsın gerçekten,daldım gittim ben de..
    Her günün bayram olsun inşAllah..

    YanıtlaSil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu