15 Eylül 2013 Pazar

BİTEN YENİ KİTAP


STEPHEN KİNG
11 /22 /63



22/11/63 

22 Kasım 1963te, Dallasta üç el silah sesi duyuldu, Başkan Kennedy öldü ve dünya tarihi değişti. Peki, bütün bunları değiştirme şansınız olsaydı? Kendi kuşağının sosyal, kültürel ve politik meselelerini sindirmiş bir yazar olan Stephen King, bu mükemmel kurgulanmış gövde gösterisinde okuyucuları geçmişe uzanan inanılmaz bir yolculuğa çıkarıyor. 

Her şey Mainedeki Lisbon Falls kasabasında yaşayan ve fazladan iki kuruş kazanmak için sınavlara hazırlık derslerine giren 35 yaşındaki İngilizce öğretmeni Jake Eppingle başlıyor. Öğrencilerinden kompozisyon ödevi olarak hayatlarını değiştiren bir olayı yazmalarını isteyen Epping, nefesini kesen bir ödevle karşılaşıyor: Harry Dunningin babasının elli yıl önce eline çekici alıp ailesini katlettiği gecenin tüyler ürpertici hikâyesi. O kompozisyonu okuduğu an, Jake için bir dönüm noktası. Tıpkı 1963ün ABD tarihi için bir dönüm noktası olması gibi… Kısa süre sonra kasabadaki lokantanın sahibi ve Jakein arkadaşı olan Al, ona bir sır veriyor: Deposu, aslında geçmişe, 1958deki belirli bir güne açılan bir geçit. Ve Al, Jaketen saplantı haline getirdiği görevi devralmasını, Kennedy suikastını engellemesini istiyor. Böylece Jake, George Amberson olarak Ike, JFK ve Elvisin, büyük Amerikan arabalarının ve fiyonklu çorapların dünyasında, herkesin her yerde sigara içtiği bir Amerikada yeni bir hayata başlıyor. Mainedeki Dunning ailesinin yaşadığı boğucu Derry şehrinden, Jakein hayatının aşkıyla karşılaştığı Teksastaki sevgi dolu Jodie kasabasına, Lee Harvey Oswalda ve Dallasa uzanan bu romanda; geçmiş, geçmiş olmaktan çıkıp gerilim ve heyecan dozu yüksek bir maceraya dönüşüyor. 

Zamanda yolculuk hiç bu kadar inandırıcı ve bu kadar ürkütücü olmamıştı!

SEYYAHIN DÜŞÜNCELERİNE GELİNCE
İLK STEPHEN KİNG KİTABIM.ONUN İÇİN BİR BEKLENTİM OLMADAN OKUDUM.BAŞLARDA GAYET İYİ GİTTİ AMA SONUNA DOĞRU EPEY SIKILDIĞIMI SÖYLEYEBİLİRİM.
HER NE KADAR KENNEDY'NİN ÖLÜMÜ ÜZERİNE GÖZÜKSEDE KEYİFLİ AMA ÇOK UZUN ZAMANDA YOLCULUK KİTABI
800 SAYFALIK BİR KİTAP.BİTİRİNCE DEĞDİMİ DİYE BİR DÜŞÜNDÜM DOĞRUSUNU İSTERSENİZ ÇOK DEĞDİĞİNİ DÜŞÜNMÜYORUM
AMA BİR TANE DAHA STEPHEN KİNG OKUMAK İSTİYORUM.TAVSİYELERİNİZİ BEKLERİM
HAYIRLI GECELER

13 yorum:

  1. Stephen King'e yanlış kitaptan başlamışsın bence. Sakın vaz geçme. Bu gerçekten sıkıcı bir kitap bu hariç hangisini okursan oku elinden bırakamazsın.

    YanıtlaSil
  2. EVET HAKLISINIZ
    ÖYLE SÖYLEDİLER
    HEM ÇOK UZUN HEM SIKICI OLDU
    AMA VAZ GEÇMEK YOK
    TEŞEKKÜRLER YORUMUNUZA

    YanıtlaSil
  3. BU ARADA SÖYLEMEYİ UNUTTUM BU YORUMUNUZDA GELMESEYDİ BU GÜN DEPRESYONA GİRİYORDUM YANİ
    ZATEN İYİCE SOĞUDUM BLOG UMDAN BİDE HİÇ YORUM GELMEYİNE MORALİM BOZULUYOR NEDENSE

    YanıtlaSil
  4. Şengül hanım nerelerdesiniz.
    Sizi çok merak ettim ama...

    YanıtlaSil
  5. Her ne kadar yorum yazmasamda hergün bloğunuza bakıyorum
    Paylaşımlarınızı özledim..

    YanıtlaSil
  6. AA lütfen devam edin tanıdığım en aktif bulogcusunuz yaşamamamda takipliyorum nazar olmayın devam

    YanıtlaSil
  7. lutfen bizi seyyahsiz birakmayinmeraktayiz.buglem yilmaz

    YanıtlaSil
  8. Sengülümm aman ha sakın haa ne demek soğumak blogtan bizlerin en güzel uğraşı canımm.Arada bir olur öyle kafamızda sorunlar çoğalınca gözümüz görmez hiç bir şey ama anlıktır o soğumalar.Bak ben seni görmezsem bu bana büyük eksiklik olur.Canım güzel postlarını her zaman görmek istiyoruz sevgi ile kal tatlım...

    YanıtlaSil
  9. Sen yeterki iste yorumda yaparız boğada gireriz seyyahım AYŞEGÜL

    YanıtlaSil
  10. Nerdesin kuzum özledim

    YanıtlaSil
  11. Sengülümmm hadi gel artık hem bizleri hem bloğunu öksüz yetim bırakma tatlım özletiyorsun kendini.Çok öpüyorum tatlım..

    YanıtlaSil
  12. Ablacım ,uzun zamandır uğrayamadığım için,gelip dolu dolu ziyaret edeyim demiştim lakin,bu sitem yorumlarıyla karşılaştım.
    Bence de özletme kendini bu kadar..
    Öpüyorum seni..
    Muhabbetle..

    YanıtlaSil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu