22 Ağustos 2013 Perşembe

KORKUTELİ / ELMALI / AYKIRI ÇAY

GÜZEL MEMLEKETİMDEN KARELER

Korkuteli, Antalya'nın kuzey batısında ve Antalya'ya 60 kilometre uzaklıkta bir ilçedir.Genellikle antalyalılar yayla ihtiyaçlarını burada giderirler.Bende görümcemi ziyarete gittim.Ayrıca eşimlede burada buluşacağız.

Nereye gidersem gideyim bi kermes beni buluyor.Buradada kermes varmış.Kaçarmı kermes olurda seyyah gezmezmi.

Çok güzel süprizlerde oldu bizim için eşim 40yıllık arkadaşı ile karşılaştı bende 25 yıldır görmediğim arkadaşımla.Çok duygulu anlar yaşadık
Elmalı, Muğla iline sınırı olan Antalya iline bağlı bir ilçedir. Antalya şehrinin 110 km batısındadır.

Eşimin dedesi de  ELMALIDA meftun.Önce onu ziyarete geldik.Kendisi Çanakkale gazisi,yunanlılara esir düşmüş 2 sene.Çocuklar atalarını unutmasınlar bizden sonrada gelsinler diye hep beraber geliriz.

Bizden   başka 2 misafiri daha vardı dedemizin :)

Sonrada eşimin dayısını ziyaret ettik.Soyadı ÇILGIN.Biraz konuşturduk nasıl bu soyadını almış anlattırdık ve videoya çektik.Sonra çok büyük hatıra kalıyor bu kayıtlar

E artık ziyaretlerimizi bitirdiğimize göre bakırcılar çarşısını gezebiliriz.Kendime güzel bir fincan takımı aldım ama malesef Kumlucada unuttum onun için resimliyemiyorum.

Elmalıda leblebi ve helva çok meşhur.Yol boyu imalathaneler ver.Şekerli leblebi,tuzlu tuzsuz çeşit çeşit
Helvanında en tazesi içeriye girdiğinizde mis gibi kokuyor.Leblebi ve Helvamızıda aldık artık yola koyulma vakti.

Ve Elmalı Kumluca yolu üzerinde en sevdiğim yer AYKIRIÇAY yada AYKIRTÇAY olarak bilinir.
Dağlardan mis gibi soğuk sular akar.Çeşit çeşit meyveler sebzeler satılır bu dinlenme mekanında

Alacağınız yoksada almak isterseniz.Burada yediğiniz yazır üzümünün tadını başka hiç bir yerde bulamassınız.

Tabi burada yediğiniz süt mısırın tadıda başka hiç bir yerde yok.Her seferinde bir tanesi kesmez bizi en az iki tane yeriz.Söylemesi ayıp.
İşte bir günü daha seyyah böylece bitirmiş oldu.Şimdi ver elini Kumluca