11 Temmuz 2013 Perşembe

TERTİBİ OSMANİ ÜZERE HATİM İNDİRMEK




SÜNNET_İ RASÜLÜLLAHA İMTİSALEN KURAN_I KERİM'İN HATİM OKUMA USULÜ VE TERTİBİ OSMANİ TERTİP CETVELİ

Hatmi kuran_ı bu tertip üzere ilk defa hazreti osman efendimiz okuduğu için tertibi osmani denmiştir.

حديث شريف:فاقرأه فى سبع ولا تزد على ذالك


Meali:Kuran_ Kerim'i yedi günde oku,bunun üzerine ziyade etme.

حديث شريف:لا يفقه من قرأ فى اقل من ثلاث

Meali:Kuran_ı Kerim'i üç günden daha az bir zamanda okuyan (hatm eden) onu anlayamaz.


1.Gün:Cuma gecesi;Fatiha_i Şerife Süresinden Maide Süresi dahil,

2.Gün:Cumartesi gecesi;Enam Süresinden Hüd Süresi dahil,

3.Gün:Pazar gecesi;Yusuf Süresinden Meryem Süresi dahil,

4.Gün:Pazartesi gecesi;Taha Süresinden Kasas Süresi dahil,

5.Gün:Salı gecesi;Ankebüt Süresinden Sad Süresi dahil,

6.Gün:Çarşamba gecesi;Zümer Süresinden Rahman Süresi dahil,

7.Gün:Perşembe gecesi;Vakıa Süresinden Nas Süresi dahil.


BU USUL ÜZERE  KURAN-I KERİMİ BİR HAFTADA HATİM ETMEK İSTEYEN ARKADAŞLAR BU AKŞAM BAŞLAYABİLİRLER.

ALLAH KABUL ETSİN

8 yorum:

  1. ASLINDA BEN HEM TEFSİR,HEM MEALİ HEM DE ARAPÇASINI OKUYORUM, ÖNCE BAŞLADIM TABİ Kİ. RAMAZAN SÜRESİNCE YETİŞİR Mİ BİLEMEM AMA. BU ŞEKİLDE SADECE ARAPÇASINDAN DA HATİM Mİ ETSEM DİYE DÜŞÜNDÜM. ÇOK GÜZELMİŞ, İLK DEFA DUYDUM. TEŞEKKÜRLER BİLGİLENDİRDİĞİN İÇİN, HAYIRLI RAMAZANLAR

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İNŞALLAH YETİŞTİRİRSİN CANIM
      BENDE DÜN BAŞLADIM TERTİBİ OSMANİYEYE
      GÖZÜM KORKMUŞTU AMA
      ÇOK RAHAT YETİŞİYOR 2CÜZ YATMADAN OKUYORUM
      2CÜZ KALKINCA
      SONRA MUKABELE SONRA ZATEN AKŞAMA KADAR DÜNYA KADAR VAKİT VAR
      YANİ İNSAN AZMEDİNCE YAPAMAYACAĞI ŞEY YOK.
      SANADA TEKRAR HAYIRLI RAMAZANLAR CANIM

      Sil
  2. Rabbim bütün okunan HATMİ Şerifleri kabul etsin .Bizlere de nasip etsin inşaAllah canımm.Faydalı bilgilerin için Allah'ım razı olsun .Hayırlı geceler canımmm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AMİN AMİN AMİN CANIM
      BENİM GÖNLÜ GÜZEL ARKADAŞIM SENİNDE GECEN HAYIRLI OLSUN

      Sil
  3. arapça biliyosun di mi sen.
    :)

    YanıtlaSil
  4. Evet ćok guzel bilgilendirdiginiz icin teşekkurler

    YanıtlaSil
  5. Ben bugun gordum cuma gecesi şartmı başlamak için

    YanıtlaSil
  6. Ben bugun gordum cuma gecesi baslamak sartmi bugun baslansa olur mu

    YanıtlaSil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu