21 Haziran 2013 Cuma

OĞLUMUN İLK KANDİL NAMAZI


Bu yazıyı görünce belki bir çoğunuız şaşıracaksınız.Öncelikle hepinizin cuması mubarek olsun.Bu gün cuma vakti değerli bir hocamızın bereat kandili ile alakalı sohbetini dinliyordum.Bununla ilgili sizinle yarın yada bu akşam bir yazı paylaşacağım ama şimdi anlatmak istediğim bu değil.Sohbeti dinlerken aklım yıllaaaaaaaaar öncesine gitti.
Enesim daha birinci sınıfa gidiyor,bereat kandili yaklaşıyor,ne yapsam ne etsemde oğlumla bu namazı güzel bir şekilde eda etsem diye düşündüm.Bir hafta öncesinden ona çaktırmadan minik hediyeler aldım.İstediği bir araba ,bir buluz,kitap vs.

Tam 10 adet hediye paketi hazırladım.Tabi karagözlü oğluşumun bu yaptıklarımdan haberi yok.O mubarek gün geldi çattı.O günde marketten gofletler,lolipoplar,çikolatalar,sakızlar aldım.Minik bir tepsiye 50 adet hazırladım.


Akşam ona Bereat kandilinin güzelliğini 100 rekat namaz kılmanın güzelliğini onun anlayacağı dilden anlattıkdan sonra,istersen beraber namaz klıabiliriz dedim.Sevinerek kabul etti,ben sayılı nohutlarımı aldım,onada hazırladığım tepsiyi verdim.Gözleri ışıldadı Bunların hepsi benimmi dedi evet dedim 2rekat kılıp bunlardan bir tane yiyebilirsin yada biriktirip ara ara yiyebilirsin dedim.Sevinçle başladı kılmaya,esas süprizden haberi yok.
10 rekat kılınca gittim içerİden ilk hediye paketini getirdim.Nasıl sevindi nasıl sevindi anlatamam,yorulduysan bırakabilirsin annecim dedim,yok yok devam edeceğim dedi
2.10 rekat kılındı ikinci hediye paketi
3.10rekat  kılındı üçüncü hediye paketi
her seferinde istediği an bırakabileceğini söyledim ama bırakmadı birlikde 100 rekat namazımızı kıldık,dualarımızı ettik.
O gün bu gündürde hiç bırakmaz sağolsun.Ve o günü hep gülerek hatırlarız.
Sonraki kandil günlerindede apartmanın tüm çocuklarına şekrlemeli sakızlı çikolatalı kaseler hazırlar onları namaza davet ederdim.Bizler salonda onlarsa kendi odalarında güle oynaya namazlarını kılarlardı.
Şimdi her biri büyüdü üniversiteli gençler oldu.Bizede bu tatlı hatıralar kaldı.
Bende bu gün bu anımı sizlerle paylaşmak istedim kimbilir belki genç annelere fikir verebilir.
Hepiniz ALLAHA EMANET OLUN.
CUMANIZ MUBAREK OLSUN

22 yorum:

  1. kutluyorum sizi, çok güzel bir örnek oldu..Cumanız mübarek olsun.

    YanıtlaSil
  2. Sizi ben de kutluyorum. Ne güzel bir davranış. Dilerim oğlunuzun namazı daim olur... Size de hayırlı cumalar diliyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM.GÜZEL DUANIZA AMİN DİYORUM
      SİZEDE HAYIRLI CUMALAR

      Sil
  3. Rabbim,emeğinizi zayi etmesin inşallah.Ne kadar güzel ve davetkâr bir yaklaşım olmuş,ben de not ettim kenara,yeğenlerime ve ilerde Rabbim nasip ederse çocuklarıma uygulayacağım,tabii ki sizi de unutmayacağım :)Şimdiden Hayırlı ve bol af'lı bir kandil dilerim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AMİN CANIM. ÇOK ETKİLİ OLUYOR TAVSİYE EDERİM.
      ALLAH RAZI OLSUN
      GÜZEL BİR AMELDE HATIRLANMAK KADAR GÜZEL BİR ŞEY YOK
      ALLAHA EMANET OL Bİ TANEM

      Sil
  4. maaşallah.. Rabbim yolundan ayırmasın minik yavrumuzu..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AMİN CANIM
      ALLAH RAZI OLSUN
      ALLAHA EMANET OLUN

      Sil
  5. Seyyahımmmm hayırlı cumalar tatlım.Yazını öyle büyük keyif alarak okudum ki,tek satırını bile atlamadan .Çok duygulandım güzel yürekli arkadaşım.Rabbim kabul etsin mübarek ibadetlerinizi.Ne güzel teşvik edici yöntemine bayıldımmm tebrikler canısı.Sevgi ile muhabbet ile kal arkadaşımmm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. VİŞNEM CANIM
      ALLAH RAZI OLSUN
      GÜZEL DİNİMİZİ SEVDİREREK ÖĞRETMEK EN GÜZELİ
      ALLAHA EMANET OL CANIM

      Sil
  6. Böyle harika fikir ancak harika bir anneden çıkardı heralde :)
    Kutluyorum darısı tüm çocuklarımızın başına inşAllah
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM MAHCUP ETTİN BENİ
      HARİKA BİR ANNE DEĞİLİM AMA HEVESLİ MUTLU ETMEYİ SEVEN BİR ANNEYİM GALİBA
      SÜPRİZLER HER ZAMAN ÇOK HOŞUMA GİDİYOR
      ALLAHA EMANET OL CANIM

      Sil
  7. Canım sen süper annesin maşallah tüm güzellikler seninle olsun öpüyorum...Hayırlı cumalar...

    YanıtlaSil
  8. Canımm selamun aleyküm.
    ne kadar güzel bir düşünce bu böyle Allah namazlarımızı bir ömür kılmayı daim etsin.
    Rahmetli anneciğim de kız kardeşime ilk cümlesini AllAH dedirtmiş ve o gece rüyasında ona bir ağaç ve yeşillikler göstermişler ''işte burası senin evin demişler'' İnşallah şimdi o yeşillikler içinde yaşıyordur. Hayırlı akşamlar bitanem.

    YanıtlaSil
  9. Yazınız çok hoşuma gitti. İnşaallah evlatlarımız, tüm hayatları boyunca namazdan hiç ayrılmazlar....

    YanıtlaSil
  10. ah bak bu şimdiye dek anlattığın en güzel şeylerden biriydi ya. seni seniiii.
    :)

    YanıtlaSil
  11. Merhabalar,

    Oğlunuzun ilk kandil namazı ile ilgili anınızı paylaştığınız yazınızı okudum. Gerçekten çocuklarımızı namaza alıştırmak için çok güzel bir yöntem. Çocukken namaz kılmaya başlamış insanlar namazlarını terk etmiyor ve onlar artık tertip sahibi oluyorlar. Ama yaşı 40'ı geçmiş insanlardan namaz kılmaya başlayanlardan gevşeyenler oluyor. Namaz, gerçekten sabır ile yapılan bir ibadettir. Cenab-ı Hakk'a minnettarlığımızı sunmanın en güzel yolu namaz kılmaktır.

    Cenab-ı Hakk, cümlemize Peygamberimizin kıldığı gibi namaz kılmayı nasip ve müyesser eylesin inşaAllah.

    Selam ve dualarımla birlikte en Güzel'e emanet olun.

    YanıtlaSil
  12. Canımmm sayfan harika olmuş iyi günlerde kullan öpüyorum...

    YanıtlaSil
  13. taktik teşvik çok güzelmiş ablacım. Maşallah oğluna da sana da.hayırlı günler diliyorum

    YanıtlaSil
  14. CANIM ARKADAŞIM NE GÜZEL DÜŞÜNMÜŞSÜN
    BÜTÜN GENÇ ANNELERE BU FİKİR HEDİYEN OLSUN
    NURGÜL

    YanıtlaSil
  15. Allah evlatlarımızı bağışlasın ve onların şansını bahtını açık eylesin, sevgilerimle

    YanıtlaSil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu