24 Haziran 2013 Pazartesi

MÜCVER VE LOKMA




BAZI YEMEKLER VARDIR,ZANNEDERSİNİZKİ SADECE ANNENİZ YAPAR,ANNENİZ YAPINCA YİYECEĞİNİZİ SANIRSINIZ,BENİM İÇİNDE ÖYLE YEMEKLER VARDIR.MESELA ETLİ YAPRAK SARMASI,MÜCVER,KOL BÖREĞİ,KADINBUDU KÖFTE,MANTI VB VB VB
ANNEMİN SPECİALLERİ,SANKİ BEN YAPTIĞIM ZAMAN O TADI VERMEYECEKTİ

ZATEN YILLARCA YAPTIĞIM HER YEMEKDE ANNEMİN YEMEKLERİNİN TADINI ARADIM.ANNEMİNKİ GİBİ OLMADI,ANNEMİNKİ DAHA GÜZELDİ DEDİM DURDUM,ASLINA BAKARSANIZ YİYENLER BEĞENİYORDU AMA BEN HEP KIYASLAMA YAPIYORDUM

HER NEYSE LAFI UZATTIM YİNE ÇOK KOLAY OLSADA BEN HİÇ MÜCVER VE LOKMA YAPMAMIŞTIM.HER ŞEYİN BİR İLKİ VARDIR DEDİM VE TELEFONA SARILDIM
ANNEEEE SEN MÜCVERİ NASIL YAPIYORDUN?
YAPTIM OLDU HEMDE GÜZEL OLDU SİZLER MUHAKKAKKİ BİLİYORSUNUZ AMA GELİN BİDE BENDEN ALIN TARİFİ BAKALIM

MÜCVER
-2kabak
-2kaşık yoğurt
-1yumurta
-1kabartma tozu
-biraz un



YAPILIŞI
-Kabak rendelenir ,içine bir yumurta iki üç kaşık yoğurt,bir kabartma tozu ilave edilip karıştırılır
-Un göz kararı ilave edilir,çok katı olmayacak


-kızgın yağa kaşık kaşık dökülür
veeeeeeeeeeeeee afiyetle yenir.


LOKMA
-2YUMURTA
-2KAŞIK YOĞURT
-BİR KABARTMA TOZU
-VE UN


YAPILIŞI
AYNEN MÜCVERDE OLDUĞU GİBİDİR.BU TATLI LOKMA TARİFİ DEĞİL.BUNU SABAH KAHVALTILARINDA İKİNDİ ÇAYLARINDA RAHATLIKLA YAPABİLİRSİNİZ.
PEYNİRLEDE ÇOK GÜZEL OLUR.ARZU EDEN İÇİNE PEYNİRDE RENDELER
BEN ÇOCUKKEN SADESİNİ TOZ ŞEKERE BATIRIP YEMESİNİ ÇOK SEVERDİM.
HEY GİDİ GÜNLER HEY.
AFİYET ŞEKER OLSUN

15 yorum:

  1. Oyyy oyyy oyyy hani bana ellerine sağlık tatlım öpüyorum...

    YanıtlaSil
  2. GÜLÜM SİZİN TARİFLERİNİZİN YANINDA BENİMKİ TARİF BİLE SAYILMAZ
    KEŞKE BEĞENDE HEPSİ SENİN OLSUN
    ALLAHA EMANET OL TATLIM

    YanıtlaSil
  3. İşteeeeeee buuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu :)))))
    Aman allahım lokma tarifi . Ahhh Seyyahım ne severim ama ne severim bilemezsin. Lokma satan yerlerde şerbete atmadan alırım ama bu tat olmaz.:(
    Mücvere gelince o ayrı bir tatdır.
    Canım ellerine sağlık olsun. Mutlaka sende harika yemekler yapıyorsundur. Ama hani derler ya 'anne eli değmiş gibi' işte bende hep aynı şeyi söylerim. Onların ki bir başka oluyor nedense :))) Belki de bizim annelerimiz olduğu içindir :)))))))))))))))))))))))))
    kocaman sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. VALLA HAYALİNDEKİ TARİFMİDİR BİLEMEM AMA BEN ÇOK SEVERİM
      ANNE ELİ DEĞMİŞ GİB GÜZEL Bİ TABİR GERÇEKTENDE
      HAKLISIN HAKLISIN BİZİM ANNELERİMİZ OLDUĞU İÇİN GALİBA
      HAYIRLI AKŞAMLAR CANIM

      Sil
  4. Çok güzel iki tarif anne kokusu gibi çok şanslısın canım tadını çıkar hem bu nefis lezzetlerin hemde annenin ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. HAKLISIN KARDELENİM
      TADINI ÇIKARMAK LAZIM AMA
      KOŞUŞTURMACADAN HASTALIKLARDAN İSTEDİĞİM KADAR GİDEMİYORUM
      ALLAHA EMANET OL CANIM

      Sil
  5. Ben mücvere hiç yoğurt koymadım şimdiye kadar, özel bir etkisi var mı acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. NE DESEM YALAN CANIM
      İLK DEFA DENİYORUM AMA GÜZEL OLDU
      YOĞURTSUZUNU BİLEMEDİĞİM İÇİN YORUM YAPAMAYACAĞIM
      HAYIRLI AKŞAMLAR

      Sil
  6. Hay maşAllah,nasıl da güzel gözüküyor :)
    Mücvere ben de hiç yoğurt koymuyorum galiba,bu şekilde denemek lazım :)
    Ellerine sağlık ablacım.
    Muhabbetle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. VALLA GÜLÜM YOĞURTSUZUNU BİLİYORSAN
      BENCE BİRDE YOĞURTLUSUNU DENEDE SEN FARKI SÖYLE BİZE Bİ TANEM
      BENİM HAMARAT KIZIM
      ALLAHA EMANET OL
      HAYIRLI AKŞAMLAR

      Sil
  7. Off şahane ellerine sağlık Seyyahım.. Benim kızlarda der, özel bir anne yemeği yap bize diye:)
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. EVET ÖZEL ANNE YEMEKLERİ
      ÖZEL BABA YEMEKLERİ BİZDEDE ÖYLEDİRHEP
      ANKARA YA HER GİDİŞİMDE E BABA KIZINA NE SPECİAL YAPIYORSUN DİYE SORMADAN YAPAMAM
      BİZDE BABAMDA İYİ AHÇIDIR
      HAYIRLI AKŞAMLAR CANIM

      Sil
  8. SELMAM SAĞOL CANIM
    HAYIRLI AKŞAMLAR

    YanıtlaSil
  9. amaniin.
    kabak mücveri çok ama çok severim.
    ah ah.
    kadınbudu köfte ve mantı of of.
    :)
    maydonozlu mücver de var bi dee.
    kabaksız.
    :)
    lokma sevilmez mi.
    orda burda bazen yerim.
    evet hepsi diyet bunların.
    keyfin yokken iyi şeyler pişiriyon demek ki.
    :)

    YanıtlaSil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu