5 Mayıs 2013 Pazar

İHSAN OKTAY ANAR

                   PUSLU KITALAR ATLASI






Kitabın Arka Kapak Yazısı

Yeniçeriler kapıyı zorlarken Uzun İhsan Efendi hala malum konuyu düşünüyor, fakat işin içinden bir türlü çıkamıyordu...

"Rendekar doğru mu söylüyor? Düşünüyorum, öylese varım. Oldukça makul. Fakat bundan tam tersi bir sonuç, varolmadığım, bir düş olduğum sonucu da çıkar: Düşünen bir adamı düşünüyorum. Düşündüğümü bildiğim için, ben varım. Düşündüğünü bildiğim için, düşlediğim bu adamın da varolduğunu biliyorum. Böylece o da benim kadar gerçek oluyor. Bundan sonrası çok daha hüzünlü bir sonuca varıyor. Düşündüğünü düşündüğüm bu adamın beni düşlediğini düşlüyorum. Öylese gerçek olan biri beni düşlüyor. O gerçek, ben ise bir düş oluyorum."

Kapı kırıldığında Uzun İhsan Efendi kitabı kapandı. az sonra başına geleceklere aldırmadan kafasından şunları geçirdi:

"Dünya bir düştür. Evet, dünya.. Ah! Evet, dünya bir masaldır."

EVET GELELİM SEYYAH'IN DÜŞÜNCELERİNE
BİR GÜN ÖNCE KOMŞUMDA KAHVE İÇERKEN KOMŞUMA BANA ÖNERECEĞİ BİR KİTAP VARMI DİYE SORDUM.AKLINIZA ALDIĞIN KİTAPLAR BİTTİMİ DİYE GELEBİLİR TABİKİDE BİTMEDİ BİTEMEZDE ZATEN ,DEVAMLI YENİLERİ GELİYOR AMA KOMŞUMUN TAVSİYELERİ HOŞUMA GİDİYOR ZAMAN ZAMAN ONUN ÖNERDİĞİ KİTAPLARI OKUYORUM
HER NEYSE ODA BANA AYNI YAZARIN "SUSKUNLAR"ADLI KİTABINI TAVSİYE ETTİ ONU KUTUPHANEDE BULAMAYINCADA BU KİTABI VERDİ.
KİTABA BAŞLADIM DİLİ AĞIR GELDİ OSMANLICA BİLMEME RAĞMEN EYVAH DEDİM BÖYLE AĞIR BİR DİLLE GİDECEKSE İŞİM İŞ BU KİTAPDA YARIM KALIR DİYE DÜŞÜNDÜM.AMA YANLIŞ DÜŞÜNMÜŞÜM BİR KAÇ SAYFA SONRA BU DİLE ALIŞIYORSUNUZ.ZATEN BİR ON SAYFA OKUDUKTAN SONRA ELİNİZDEN BIRAKMANIZDA MÜMKÜN OLMUYOR.
MEVZUYA HİÇ GİRMEK İSTEMİYORUM GİRSEMDE ÇIKAMAM LAZIM AMA ŞUNU DİYEBİLİRİM HALA BENİM GİBİ OKUMAKDA ÇOK GEÇ KALANLAR VARSA HEMEN OKUSUNLAR DİYEBİLİRİM
İNSANI BÜYÜLEYEN ÇOK FARKLI BİR TARZI VAR
BU ARADA BENİM ELİMDEKİ KİTAP 44.BASIM,YAZAR 2009 YILINDA ERDAL ÖZ EDEBİYAT ÖDÜLÜNÜ ALMIŞ.İHSAN OKTAY ANAR'IN ZEKASINA,KURGUSUNA VE ANLATIMINA HAYRAN KALACAKSINIZ BENDEN DEMESİ
HAYIRLI PAZARLAR

25 yorum:

  1. Normalde görsem dikkatimi çekmezdi sanırım,ama sen anlatınca epey ilgimi çekti.
    Ben de okurum inşAllah:)
    Mutlu pazarlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AL BENDENDE O KADAR ZELİHAM
      İNANILMAZ İLGİNÇTİ
      MUHAKKAK OKU DERİM
      HAYIRLI SABAHLAR

      Sil
  2. benım ılgımı cektı sevgılı ablacım kıtaptan aktardıgın kısım tevafuk kı daha bu sabah yazara aıt bır sozu okudum ıns okurum bende bu kıtabı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ÇOK İLGİNÇ ZATEN TATLIM
      OKUYUNCA ANLAYACAKSIN
      HAYIRLI GECELER

      Sil
  3. evet benim de eski kelimeler çokça da olsa hikayesini sevdiğim bir kitaptı, siz de ne güzel anlatmışsınız ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SAĞOL CANIM TEŞEKKÜR EDERİM ZİYARETİN İÇİN
      HAYIRLI GECELER

      Sil
  4. elimde şu anda bu kitabı okuyorum ama pek sevemedim ben

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. YA BANA ÇOK İLGİNÇ GELDİ
      İLKDEN EYVAH DEDİM
      AMA SONRA Bİ SARDI TAM SARDI
      HAYIRLI GECELER CANIM

      Sil
  5. Bende "İhsan oktay anar" kitaplarını çok merak ediyorum,ama dil'i sebebiyle açıkçası biraz çekiniyorum,konusundan ve kaleminden şüphem yok,herkes çok övüyor.Sanırım artık dayanamayıp alıcam ve okuyacağım :)
    Hayırlı günler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. YA HİÇ ÇEKİNME
      İLK BAŞTA BENDE EYVAH DEDİM
      AMA SONRA BAKTIMKİ KOLAYLIKLA BAŞA ÇIKILABİLİYRO
      HAYIRLI GECELER CANIM

      Sil
  6. Tatlım dün gelmedin toplantıya inşallah önemli bir şey yoktur öptüm...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ÇOK ARZU ETTİM AMA
      BÜYÜK REİSDEN İZİN ÇIKMADI TATLIM
      ÇOK ŞÜKÜR İYİYİZ
      ÇOK GÜZEL GEÇMİŞ GÖRDÜM BLOGLARDA
      SENDE ÇOK TATLI ÇIKMIŞSIN BU ARADA
      HAYIRLI GECELER Bİ TANEM

      Sil
  7. Yazarı okuduğum ilk kitabı. Ardından suskunlar ve amat geldi. Üçünüde severek okudum. Bulabilirseniz diğer kitaplarınıda okumanızı tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AKLIMDA ZATEN
      ŞİMDİ KISMET OLURSA SUSKUNLARLA DEVAM ETMEK İSTİYORUM
      ELİMDE BİR TANE YARIM KİTAP VAR
      TEŞEKKÜRLER ZİYARETİN İÇİN
      HAYIRLI GECELER CANIM

      Sil
  8. bak sonunda önemli bir yazarı ve ağır edebiyatı okumuşsun işte.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. YAVAŞ YAVAŞ İLERLİYORUM İŞDE
      OLACAK OLACAK
      HAYIRLI GECELER

      Sil
  9. Cok guzel anlatiyosunuz bu kitabi hic bilmiodum ilgimi pek cekmezdi ama siz anlatinca kesin okunur ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM TEŞEKKÜR EDERİM
      ENTRESAN Bİ KİTAP
      HAYIRLI GECELER DİLERİM

      Sil
  10. Çok kitap okuduğunuz için kendim ve kızım için kitap yorumlarınızı ilgiyle okuyorum
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM SANA KARŞI MAHCUBUM ASLINDA
      BİR TÜRLÜ KİTAP İSMİ VERMEDİ AMA
      ÜST KATIMIZDA BİR YAZARIMIZ VAR
      ONA ULAŞMAYA ÇALIŞTIM GENÇLERE NE TAVSİYE EDEYİM DİYE
      HALA AKLIMDA UNUTMUŞ DEĞİLİM AMA KISMET OLMADI
      BU ARADA KIZINIZ KAÇ YAŞINDA ACABA
      GÜZEL YORUMUN İÇİN TEŞEKKÜRLER
      HAYIRLI GECELER

      Sil
  11. Deep ve sen ne çok kitap okuyabiliyorsunuz Seyyah'cım. darısı başıma:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin canım
      Rabbim gönlüne göre versin
      Allaha emanet ol canim

      Sil
  12. Her haliyle bana uzak bir yazar ama okuyana da sevene de saygım sonsuz. Seni bu kadar okuduğun için ayrıca kutluyorum.

    YanıtlaSil
  13. Ben de çok okurum ama bu yazarı okumak henüz kısmet olmadı ve bir de ağdalı dile tahammül edemiyorum artık eğer öyleyse ...

    YanıtlaSil
  14. vardapet'in komikötesi maceraları,uzun ihsan efendi'nin yeşil uyku şurubu,paşaların değil,sıradan insanların olağanüstü romanı.ah min'el aşk ve min'el garaib...
    çok severek okuduğum kitaplardandı görünce yazmadan edemedim
    sevgiler

    YanıtlaSil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu