1 Nisan 2013 Pazartesi

TAVUKLU PAY

                MACERALI YEMEK YAPIMI
     

SORMAYIN BU GÜN BAŞIMA NELER GELDİ NELER.MALUM BİR KAÇ GÜN ÖNCE KENDİME YEMEK KİTABI HEDİYE ALMIŞTIM.E  İÇİNDEN BİR ŞEYLER YAPMAK KİTABIN ZEKATINI VERMEK LAZIM.
BENDE TAVUKLU PAY YAPAYIM DEDİM.BURAYA KADAR HER ŞEY NORMAL TABİKİ DE ,YİNE HER ŞEY ÖLÇÜLÜ TARTILI BİÇİLİ .EFENDİM BÜTÜN MALZEMELERİMİ HAZIRLADIM PİŞİRMEYE BAŞLADIM TABİ YEMEK KİTABI YANIMDAN BİR DAKKA OLSUN AYRILMIYOR.ASLINA BAKARSANIZ YERE GÖĞEDE KOYAMIYORUM ÇOKDA KIYMETLİ.
BİR ARA TAVAYI OCAĞIN SOLUNA KİTABIDA SAĞINA KOYDUMKİ SIRAYI KAÇIRMAYACAĞIM GÖYYAAAA
ATEŞİ YAKTIM TEREYAĞI KOYDUM TAVAYA AMA ERİMEYE BAŞLAMADI BİR TÜRLÜ O ARADA BURNUMADA BİR YANIK KOKUSU GELDİ
AMAN ALLAHIM NE GÖREYİM BEN SAĞ YERİNE SOLDAKİ OCAĞI AÇ KİTABIM YANIYOR.NASIL TELAŞLANDIM (BU TELAŞ KELİMESİNİ KULLANINCA AKLIMA BİR HİKAYE GELDİ AMA BUNU BİR SONRAKİ POSTA ANLATAYIM)
HEMEN KİTABI TERS ÇEVİRDİM ALLAHDAN O TELAŞLA SUYA TUTMADIM.
KENDİ KENDİME BAŞLADIM SÖYLENMEYE SENİN KIRKINDAN SONRA ALENGİRLİ YEMEK YAPMAK NEYİNE,ANAM BABAM USULÜ YEMEKLER NEYİNE YETMEDİDE KATAKULLELİ PAYLAR MAYLAR YAPMAYA KALKTIN DİYE KENDİ KENDİME İYİCE SÖYLENDİM.
ŞANSIM VARMIŞKİ HASAR KİTABIN KAPAĞINDA KALDI.ARTIK BANA MI NAZAR DEĞDİ YOKSA KİTABI MAMI NAZAR DEĞDİ BİLMİYORUM YANİ.
BAŞINIZI AĞRITTIM TAMAM GEÇİYORUM ANLATMAYA
           
TAVUKLU PAY



MALZEMELER 

  • 50 gr tereyağı 
  • 15 gr un
  • 250 ml sıcak tavuk suyu 
  • 50 ml çırpılmış krema yada süt
  • Tuz Ve Biber
  • 1 soğan, ince kıyılmış
  • 2 havuç, dilimlenmiş
  • 2 kereviz sapı, ince kıyılmış
  • 50 gr taze ya da donmuş bezelye içi 
  • Üzerine sürmek için, çırpılmış yumurta
HAMURU İÇİN

  • 225 gr sade un
  • 1/4 tatlı kaşığı tuz
  • 115 gr soğuk tereyağı, küçük parçalar halinde kesilmiş 
  • 75 gr bitkisel margarin
  • 4-8 çorba kaşığı soğuk su
YAPILIŞI
1-Unu tuzla beraber bir kaseye eleyin. Yağı unun ortasında bir çatal veya bir hamur kıyıcısıyla ezerek küçük parçalara ayırın. Kasedeki karışıma azar azar su katıp yoğurun.(fazla değil) Yağlı kağıda sarılı olarak ya da nemli bir bez altında 20 dakika bekletin.
2-25gr yağ kalın tabanlı tencerede eritilir.Unu ekleyip balonlar çıkana dek pişirilir,daha sonra tavuk suyu ilave edilir 2-3 dakka pişirdikden sonra krema eklenir.tuz ve karabiber karıştırılıp bir kenara alın


3-Kalan tereyğını tavaya koyup soğan ve havuçları yumuşayıncaya kadar 5dakika kavurun,kereviz sapı ve mantarları ilave edip 5 dakika daha pişirin.Tavuk etini,ve bezelyeyi ekleyip karıştırın


4-Tavuklu karışımı daha önce pişirdiğimiz sosa ilave edip,dikdörtgen pay kabına dökün(benimki kareydi)


(yumurta sarısını kızım sürdüğü için pay kabıda epey nasibini almış sonradan fark ettim)
5-hamur 3mm kalınlığında açılır ve için üzerine yerleştirilir.
6-Sonra arzu ettiğiniz şekilde şekil verebilirsiniz.


Benimkinin şekli kitapdaki gibi afilli olmadı ama tadı mükemmel oldu.Yani ben beğendim.Hadi canlarım ben ikinci kez yaptığım makaronlarımın resmini çekmeye gidiyorum.Yoksa 2 dakka sonra kalmayacak:)

22 yorum:

  1. Tatlım Rabbim korumuş seni bence nefis olmuş biz şefmiyiz elimizden gelenin en iyisini yapmaya çalışıyoruz.Çekilişime aktılmıyormusun:(((Bak ağlarım ama öptüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne bileyim gülüm çekilişlerde şansım olmuyor diye katılmayayım demiştim
      ama senide ağlatmak istemem
      duyurusunu yaparım ama
      öpüldün bi tanem
      hayırlı geceler

      Sil
  2. Seyyahım nazar nazar bu olanlar.BCanım geçmişler olsun.Tavuklu payın şahane görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SORMA VİŞNEM YA
      SABAHDA ÜZERİME SICAK SU DÖKTÜM
      BENDE BİR TERSLİK VAR GALİBA
      TEŞEKKÜR EDERİM GÜZEL YORUMUNA

      Sil
  3. Geçmiş olsun neyse ki tez fark etmişsin,ateş yayılmadan.Allah saklamış beklemiş.Yemek güzel görünüyor,ellerine sağlık.Hayırlı geceler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. GERÇEKDENDE VERİLMİŞ SADAKAM VARMIŞ
      TEŞEKKÜRLER GÜZEL DİLEKLERİN İÇİN
      HAYIRLI GÜNLER

      Sil
  4. Hahaaa :) geçmiş olsun;)
    Neyseki tamamı yanmamış,o kadar methettin ki kitabı gözümüz kaldı şekerim, bir de naz yapıp,ay arabayla gelmezsem getirememler falan girince işin içine,caanım kitap yanıverecekti mazAllah:)
    Adının sanını yazsan da bana ben de netten baksam ,pek güzel olacak diyorum,meraklandım iyicene,kitap hepten buhar olmadan adını bari gönder bana:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SEN GÜL BAKALIM
      SABAH DA KARNIMA SICAK SU DÖKÜLDÜ
      BENDE BİR TERSLİK VAR GALİBA
      BEN BİR KİTABI SENDENMİ ESİRGEYECEĞİM
      İSTE BÜTÜN KİTAPLAR SENİN OLSUN
      YANDI ZATEN KİTABIMIN KAPAĞI
      SAKINAN GÖZE ÇÖP BATARMIŞ
      ALLAHA EMANET OL CANIM

      Sil
  5. Çok çok geçmiş olsun,şükür ki büyük bir hasar yok.
    Bende bazen tencere'yi tutayım derken hep elbezileri yakardım :)
    Tavuk en sevdiğim besin ve hertürlüsünü seviyorum,bu tarifte çok lezzetli,denemeye değer :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SORMA ARKADAŞIM YA BU GÜNLERDE BENDE Bİ TUHAFLIK VAR
      BU GÜNDE YAKTIM KENDİMİ
      DENE DENE GÜZEL OLDU GERÇEKTENDE
      HAYIRLI GÜNLER BİR TANEM

      Sil
  6. Ablacığımm, aman mazaAllah sana bir şey olmadı ya, olan kitaba olsun.
    Nazar çıkmıştır İnşaAllah diyelim.
    Bende şimdi merak ettim bu kitabı.
    Ev gerçi yemek kitabı ve dergisinden geçilmiyor ama insan yine de merak ediyor işte.
    Emeğine sağlık balımm.
    Rabbime emanet ol...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. NAZAR DAHA ÇIKMAMIŞ MALESEF SABAHDA
      KAYNAR SU DÖKTÜM ÜSTÜME
      ÇOK DEĞİL AMA EPEY SIKINTI VERDİ
      SENDE RABBİME EMANET OL CANIM

      Sil
  7. Seyyahım :))))
    öncelikle geçmiş olsun. Ahh o ocaklar neler yakmadıki bizde de:)))))
    nazar değdi kitabına,,,,
    eline sağlık çok güzel görünüyor pay.
    Ama ben derim ki bu kadar uğraşamam şöyle biri yapsında!!!!!!!! ben afiyetle yiyeyim:)))))

    sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. NAZLIGÜLÜM SAĞOLASIN
      KİTABAMI BANA MI BİLMEM
      BU GÜNDE SICAK SU DÖKTÜM ÜZERİME
      EN DOĞRUSU SENİN DEDİĞİN GİBİ
      NE İYİ OLUR BİRİ YAPSADA BİZ YESEK
      HAYIRLI GÜNLER CANIM

      Sil
  8. Eline sağlık Gülcüğüm. Kitabına nazar değdi kesin.:)) Ama sana da değmesin. Ne hoş bir görüntü sofra için.:) "Beni yemelisiniz" der gibi adeta. Eline, emeğine sağlık, kesene bereket arkadaşım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SAĞOL NİLGÜN'CÜM BU ARA YILDIZIM DÜŞÜK GALİBA
      GÜZEL DİLEKLERİN İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM
      ALLAHA EMANET OL

      Sil
  9. Boşver olan kitaba olsun.Sana bir şey olmamış ya önemli olan bu.Zaten kitabında kapağı gitmiş.Yani kullanılabilir durumda.Yaş ne olursa olsun İnsan hep yeniliklere açık olmalı.Bu gibi durumlar moralini bozmasın canım.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. HAKLISIN CANIM
      ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM GÜZEL DİLEKLERİN İÇİN
      ALLAHA EMANET OL

      Sil
  10. Geçmiş olsun ,aksiliklere rağmen nefis bir yemek ortaya çıkmış ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM TATLIM
      HAYIRLI GÜNLER DİLİYORUM

      Sil
  11. allam ya ilk kısım çok hoştu.
    payı not aldım.
    denerim.
    sanırım yaparken yakma eylemi gerekmiyordur.
    telaş hikayesi tamam piki bakalım neymiş.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. YOK YOK YAKMASANDA OLUR
      AMA PAY ÇOK LEZZETLİ OLDU

      Sil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu