19 Nisan 2013 Cuma

KAYSERİDE GERÇEK AİLE





EVET TALAS'DA GERÇEK AİLESİNİN EVİNDE MİSAFİRİM.ONLAR SOYADLARI GİBİ GERÇEK BİR AİLE
BENİM İÇİN TELEVİZYON OLMAZSA OLMAZLARDANDIR SEYRETMESEM DE EVDE OLDUĞUM ZAMANLAR DA AÇIK OLUP SESİNİN GELMESİNİ İSTERİM


KAYSERİ YE GELDİĞİM ZAMAN MİSAFİR OLDUĞUM EVDE TELEVİZYON VE İNTERNETİN OLMAMASI BENİ ZİYADESİ İLE ŞAŞIRTTI.ÜSTELİK GÜZELLER GÜZELİ ÜÇ TANE ÇOCUKLARI VAR.BİR AN İÇİN BEN NE YAPACAĞIM DÖRT BEŞ GÜN DİYE DÜŞÜNÜRKEN İNTERNET İÇİN KOMŞUDAN DESTEK ALDIM


VE ARKADAŞIMA SORDUM ?
SEBEBİ NEDİR EVDE TELEVİZYON VE İNTERNET OLMAMASININ
BANA CEVAP VERDİ ;
BİZ ÇOCUKLARIMIZLA DEĞERLİ VAKİT GEÇİRMEK İSTİYORUZ DEDİLER
HAKİKATENDE KAÇ GÜNDÜR GÖZLEMLİYORUM EVİN BABASI EVE GÜLER YÜZLE GİRİYOR EVİN HER BİR FERDİNE AYRI AYRI SELAM VERİYOR,HEP BERABER YEMEĞE OTURUYORLAR,YEMEKDEN SONRA MUHAKKAK DUA EDİYORLAR,,HEP BERABER KİTAP OKUYORLAR,HEP BERABER ZEKA OYUNU OYNUYORLAR,HEP BERABER SOHBET EDİYORLAR.


KISACASI EVDE TAM BİR HUZUR HAKİM BEN BU TELEVİZYON DİYETİNE NASIL DAYANACAĞIM DİYE DÜŞÜNÜRKEN EVDEKİ HUZUR BENİ ADETA KENDİMDEN ALDI.
KENDİ KENDİME EVİMDE NE KADARINI UYGULAYABİLİRİM DİYE DÜŞÜNDÜM VE BİR CAM AÇTIM EVİME EŞİM SALONDAKİ TELEVİZYONDA,BEN OTURMA ODASINDA ÇOCUKLAR BAŞKA ODADA.ÜZÜLDÜM KENDİ KENDİME ŞİMDİ KARA KARA DÜŞÜNÜYORUM BU SAATTEN SONRA NE YAPABİLİRiM NE KADAR YAPABİLİRİM DİYE


BUNLARI BÖYLE DÜŞÜNDÜKTEN SONRA İNTERNETTE TELEVİZYONUN ZARARLARI ÜZERİNE KISA BİR ARAŞTIRMA YAPTIM VE BUNLARI BİR BAŞLIK ALTINDA TOPLAYIP SİZLERLE PAYLAŞMAK İSTEDİM.

- Bütün günü televizyon başında geçirmek insanın bağışıklık sistemine zarar vermektedir, ayrıca teleizyondan yayıyılan ışığın melatonini azaltması nedeniyle hormanol dengesizliklerin yanı sıra kansere bile yol açmaktadır.

- Televizyon görsel içerik olduğundan, insanlara izlerken düşünme imkanı vermez. Beyinin tek lob’unu çalıştırdığı için, zeka gelişimine katkıda bulunmaz. (Belgesel tarzı bilgi içerikli yayınlar hariç.)


- Göz bozulmalarına neden olur.
- Dikkat dağınıklığı ve unutkanlığa yol açar.
- Çocuklarda televizyon karakterini örnek alarak, suç oranı artabilir. (Örnekleri vardır.)
- İnsanları gerçekten koparma ve hayalciliğe yönelik yaşam oluşturur. Bu ise büyük bir pisikolojik rahatsızlık haline gelebilmektedir.


Evet televizyon aslında bilinçli kullanıldığında, insan hayatını oldukça kolaylaştıran bir iletişim aracı olabilir. Ne yazık ki insanlarımız artık televizyonun esiri haline gelmişken, bilinçli bir kullanım söz konusu değildir.


ZARARLARINI KISACA BÖYLE SIRALADIKDAN SONRA NE YAPABİLİRİM KISMINI ARAŞTIRDIĞIMDA İSE KARŞIMA ŞU BİLGİLER ÇIKTI

Televizyon izlemeyi bir aile olayı haline getirin, onlarla birlikte konuşup tartışarak izleyin.

Haftanın bir gününü ‘televizyona hayır’ günü yapın ve çocukların dikkatini çekecek başka etkinlikler bulun.(benim ilk uygulamam bu olacak kendi adıma)

Çocuklarınız için televizyon saatlerine sınır getirin


Tabi ki televizyonun iyi yönleri de bulunmaktadır. Televizyon bir kitle iletişim cihazıdır. Yani, televizyon dünyada olup bitenleri bize en kolay yoldan haber verebilecek, diğer insanlarla düşüncelerimizde benzerlik veya farklılık olup olmadığını sınayabileceğimiz, bütün bunların yanı sıra insanlarla ortak konular üzerine konuşmamızı sağlayan (diziler, maçlar, haberler) ve bu anlamda insanı sosyalleştiren(derinine inildiğinde tekdüzeleştiren) bir cihazdır

Kısacası televizyon aynı bıçak gibidir bir tarafı keser diğer tarafı kesmez yada bıçağı çeşitli işlerde bize yardımcı olarak kullanabildiğimiz gibi kötü şeyler içinde kullanabiliriz Önemli olan televizyonu insanların hep iyi şeyler için yerinde ve dozajında kullanmamız gerektiği

BENDEN BU KADAR ARKADAŞLAR SİZİN AKLINIZA GELEN YÖNTEMLER VARSA LÜTFEN BENİMLE PAYLAŞIN.
HEPİNİZE HAYIRLI GECELER DİLİYORUM





20 yorum:

  1. Seyyahım
    bence artık çok GEÇ :(
    internete alışan bir gençliği bundan mahrum etmek mümkün değil gibi geliyor bana.
    Dizileri , maçları bile bilgisayardan izleyen bir gruptan bahsediyoruz. İnşallah sen başarırsın......

    Beraberliğe gelince burada iş 'Baba' lara düşüyor. Bu aile böyle bir babası olduğu için şükretmeli. Ayrıca çocukları tebrik ediyorum ve hepsini alınlarından öpüyorum......

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM HAYIRLI SABAHLAR
      BENDE FARKINDAYIM ÇOK GEÇ OLDUĞUNU
      AMA YANGINDAN NE KURTARIRSAM KARDIR DİYE DÜŞÜNÜYORUM
      KÜÇÜĞÜMLE ARA SIRA TELEVİZYONU YARIM SAAT KAPATIP KİTAP OKURUZ EN AZINDAN ONU HER GÜN YAPABİLİRİM NE BİLEYİM
      BİR ŞEYLER YAPILABİLİR
      AMA HAKLI OLDUĞUN BİR KONU VAR GERÇEKTENDE İŞ BABA LARDA BİTİYOR
      AH NAZLIGÜLÜM AH
      HADİ ÖPTÜM SENİ GÜNÜN HAYIRLI OLSUN

      Sil
  2. Amaa ben de kayseri deyim yaa talas ı görünce bi hemen bakayım dedim öğrenci semti orası ben orda yaşamıyorum ama kiradaki öğrenciler genelde ordalardır hep:DD

    televizyon aslında o kdar etkilemiyor gibi yine evde ses bakımından öyle ama o yetişkine kalmış bişi bence çocuğun sözü geçmiyorsa televizyona bakarken konuşuyor da ben de öyleydi ani küçükken de hep konuşurdum ailem kızar hepo yüzden:DD
    beyni kaplama unutkanlık haklı. biz gençlerin asıl problemi internet bence ben internetsiz yaşayamayacağımı söylüyorum 1 hafta netsiz kaldım kötü oldum yani herkes gündemi takip ediyor dersler espriler sosyal yaşantının alt katmanı zaten artık dizileri falan da netten takip etmeye başladık nesil olarak zor ya bu alışkanlıkları bırakmak ama işte yaşamın temel taşı haline yavaş yavaş gelen bir şey de aynı zamanda iyiye kullanmayı ve zaman yönetimi öğretilmeli bence tamamen kaldırmak daha çok gerer insanı heleki alışmış bir çocuksa gençse:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ŞEYMACIM HAYIRLI SABAHLAR
      EVET HAKLISIN ASIL SORUN İNTERNET ODA ARTIK AKILLI TELEFONLAR SAYESİNDE CEBİMİZE KADAR GİRDİ
      BİR ARADA İKEN ÇOCUKLARIMIZA ULAŞAMIYORUZ BİLE KAFALARI ONLERİNDE HA BABAM TELEFONLA UĞRAŞIYORLAR
      EVET EVET TAMAMEN KALDIRILMASA BİLE ZAMAN YÖNETİMİ ÖNEMLİ
      BURDAKİ ÇOCUKLARDA PROBLEM YOK ÇÜNKİ HİÇ GİRMEMİŞ EVE VE KABULLENMİŞLER
      HER ŞEYİN AZI KARAR ÇOĞU ZARAR
      DENGEYİ KURMAK LAZIM
      HAYIRLI SABAHLAR CANIM

      Sil
  3. ben genel olarak çok televizyon seyretmem evlendiğimiz ilk hafta tv yoktu eşime almıyalım dedım ama aldık tabi daha sonra geçen yaz tv bozuldu bizde hem bizim evdeki hem kayınvalidemin evdki tv kaldırdık esimin uc kardeşi daha var hepsi okuyor tv olmaması çok ıı oldu bir ara interneti de kapatık bol bol kitap okuyorduk şuan internet var istediğimiz bir dizi olursa oturup izliyoruz ve kapatıyoruz yani en azından böylesi daha iyi birde merak meselesi tv meraklı değilimdir çok sıkılırım izleyemem ama internette bilgi edinmeyi severim istedikten sonra herşey mümkün ne güzel bir kayserili aileyi tebrik ediyorum sevgileri ahiretlik olsun inşallah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SİZİDE TEBRİK EDERİM O ZAMAN
      HAYIRLI AKŞAMLAR CANIM

      Sil
  4. Hayırlı sabahlar Seyyah hanım! :) Küçük kızıma hamile iken eşime doğduktan sonra bu çocuğumuzda zehirlenmesin atalım bu televizyonları dedim. çünkü iki tane idi. O da sağolsun daha boluda yaşıyorduk... ikisini de arabaya koyup atmış gelmiş. inan hemen evin havası fark etti resmen zehir yayıyor, manevi havaya da olumsuz tesirleri çok. hem başında boşu boşuna geçen o kadar zaman. çocuklarım pek aramadılar onları daha önce konuşa konuşa ikna etmiştim. kaç yıldır yok ve biz çok rahatız daha fazla okuyoruz. beraber daha fazla vakit geçirmemize, birbirimizi görmemize vesile oldu evden atılması.

    Boluda sohbet arkadaşlarımızın hiç birinin evinde yoktu.

    çocukların daha zeki ve dikkatli olduklarını fark ettim. televizyon izlemeyen çocukların konuşmaları, oyunları hatta bakışları bile farlı. gözleri daha bir parlak oluyor. :)

    teşekürler bu hastalığa değindiğiniz için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM GERÇEKTENDE 5 YAŞINDAKİ KIZIMIZ BİR KELİMELER KULLANIYORDU AKLIM HAYALİM DURDU
      ÇOK HAKLISIN ÇOK
      HAYIRLI AKŞAMLAR CANIM

      Sil
  5. Televizyondan bende pek hoşnut değilim. Ama benim hoşnutsuzluğum o televizyonun izlenmesini etkileyemiyor maalesef :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. HAKLISIN TATLIM
      BAZI EVLERDEDE TEK TARAFLI MEMNUNİYETSİZLİK VAR
      HAYIRLI AKŞAMLAR CANIM

      Sil
  6. Biz de çok televizyon bağımlısı değilizdir ancak internet deyince akan sular duruyor.ben ikisine de kısıtlama getirmeyi düşünüyorum.Allah yardımcımız olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. EVET KESİNLİKLE BİR YERLERDEN BAŞLAYIP KISITLAMA GETİRMEMİZ ŞART
      RABBİM BAŞARMAYI NASİP ETSİN
      HAYIRLI AKKŞAMLAR

      Sil
  7. Televizyondan da internetten de nefret ediyorum!

    YanıtlaSil
  8. ah seyyahim
    öyle bir konuki bu .elhamdülillah hic seyretmem televizyonu olmus olmamis umrumda olmaz .dizi izlemem film izlemek istersem oturup izlemeliyim bitmeli
    esim sever ama tv izlemeyi .bu sebeble basindan asagi su dökemiyorum .
    aslinda en kesin cözüm bu .
    kizima kisitli seyrettiriyorum.üstelik kisitli olan tv cezada ilk yasaklanacaklar arasindadir .zarari olmayan bir ceza yöntemidir cocuklara.
    bizde bir haftadan baslar :)

    aileyi muhabbeti insani bitiren kutu kisaca deccal diyorum ben ona
    ay cok konustum af ola
    muhabbetle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM NE MUTLU SANA ALLAH RAZI OLSUN
      BENDE BİR ŞEYLER YAPMAYA ÇALIŞIYORUM AMA DAHA TAM YETERLİ OLMUYOR
      RABBİM ALDIĞIMIZ KARARLARI UYGULAMAYI NASİP ETSİN İNŞALLAH
      HAYIORLI GECELER

      Sil
  9. aferin onlara yaw.
    :)

    ben bi huzur sokağını biliyom izliyom.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ALEMSİN DEEPSİ YAHU
      SEN VE HUZUR SOKAĞI
      HİÇ İNANDIRICI GELMEDİ NEDEN ACABA?

      Sil
  10. Bende evde ses olsun diyenlerdenim o yüzden radyon her zaman açıktır. Çocukluktan gelme bir alışkanlık tv izlemem. Haftada toplasam 1- 2 saat, o da yemek saatine denk geldiği zaman. Aman ne güzel demeyin bence, internet başında harçadığım zamanın TV den farkı yok.
    Ne yapsak ki?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AY NE GÜZEL YA
      BENDE İŞDE SES OLSUN DİYE AÇIYORUM
      AMA
      ASLINDA BİR YANDAN DA HAKLISIN İNTERNETİN ZARARI TELEVİZYONU GEÇTİ
      RABBİM KORUSUN BİZLERİ
      HAYIRLI AKŞAMLAR

      Sil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu