16 Nisan 2013 Salı

Kayseri &Talas&ALi DAğı

Sabah Kayseri'nin Talas ilcesıne geldim.Sansıma hava çok soğuk.Bendede kaç gündür kermes yoğunluğu olduğu için öğleye kadar istirahat ettim.Birazda temiz hava beni çarptı her halde.Öğlen biraz çevreyi dolaştım geniş caddeler sokaklar ferah aydınlık İstanbuldaki gibi daracık sokaklar görmek pek mümkün değil.Bu arada apartmanın girişindeki akvaryum çok hoşuma gitti daha binaya girer girmez rahatlıyorsunuz.



Talas: İl merkezine 6 km. uzaklıkta bulunan ilçe özellikle 19. Yüzyılda Türk, Rum ve Ermenilerin birlikte yaşadığı önemli bir merkezdir. Burası hakkında biraz bilgi vermek gerekirse
Kayseri il merkezine çok yakın, içinde villalar ve bağ evlerinin bulunduğu şirin bir yer. Bu nedenle, yazın buranın nüfusu hızla çoğalır, kışın ise azalır. Bunun yanında, Erciyes Üniversitesine yakın olması da, bu yörede, yaklaşık 15 bin civarında öğrencinin hareketliliği görülmektedir.





ALİ DAĞI

Ali dağı: 1800 metre yüksekliktedir. Yamaç paraşütü: dağın zirvesinden başlanarak yapılıyor.

Talas Belediyesi tarafından, 2004 yılından bu yana, burada yamaç paraşütü Türkiye ve Dünya Şampiyonaları ve yelken kanat şampiyonaları düzenlenmektedir. Burada: yamaç paraşütü kullananlar, 55 km.lik uzaklıktaki Pazarören noktasına iniş yapıyorlar.


Aksama doğru kağıt kebaplarımızı yapıp ALi dağına çıktık.BUz gibi havada bizden akıllısı yoktuki bomboştu her yer.Ama içimdeki görev aşkı yüzünden sizlere yeni bir yer tanıtmak amacı ile donmamda yansamda vaz geçmedim.Soguk o kadar içimize işlediği yemeği zor yedik.Kendimizi eve zor attık.





Ali dağı çok güzel bir yer hava sıcak olsa tadına doyum olmayacak.Bütün Talas ayaklarınızın altında çok güzel oturma yerleri,çocuklar için parklar var.




Sıcak çay eşliğinde harika bir ıspanaklı pasta yedim.merak etmeyin en kısa zamanda tarifini size vereceğim.



Bu ilçede RÜŞTİYE MEKTEBİ,AMERİKAN KOLEJİ,ATATÜRK KÖŞKÜ,İSBİLE HANI,ENDÜRLÜK KİLİSESİ,DEREVENK VADİSİ, gezilecek yerler arasında yer alıyormuş.Ne kadarını gezeceğim bilmiyorum ama gezdiğim yerleri muhakkak sizlerle paylaşmaya devam edeceğim.
SEYYAH HEPİNİZE TALAS'TAN HAYIRLI AKŞAMLAR DİLER.

11 yorum:

  1. Hayırlı gezmeler :)
    3,5 yıl yaşadım Kayseri'de. Cadde cadde bilirim Kayseri'yi. Ali Dağı'nda piknik yapmakta çok zevkli :) Size birde Kıranardı'na gitmenizi tavsiye ederim vaktiniz olursa.
    İyi akşamlar..

    YanıtlaSil
  2. Memleketime hoşgittin, bir de kıymalı ye benim için :))

    YanıtlaSil
  3. Güzel gezmeler, yörenin fotoğraflarını yayınlamaya devam et seyyah kardeşim. Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Sen de leyleği havada görenlerdensin ne ara gittin oralara. Orası soğuk da olsa çarpmaz. Zaten ben Temmuzda gitmiştim gene donduk. Tarifleri hep vereceğim diyorsun ama sonu gelmiyor. :) Sana iyi eğlenceler.

    YanıtlaSil
  5. Aaa buralara gelmişsiniz:) Talastayım bende. Vaay be blog dünyası ne küçük bir yermiş:)) Hatta ikinci fotoda benim ev bile çıkmış çook uzaklardan. Güzeldir buralar. Hoşgeldiniz diim. Şansınıza gerçekten çok soğuk ve yağmurlu buralar.

    YanıtlaSil
  6. Ahh ahhhh memleket kokusu ne güzel geliyor .Havasını suyunu özledim.Lütfen benim için de gezin.

    YanıtlaSil
  7. Güzel günler ve güzel yemekler sunmuşsun canım tadını çıkar çok güzel afiyetler olsun

    YanıtlaSil
  8. seyyah yollarda.
    kayseri güzel şehir o ana caddesi pek güzel.
    lokantalar da güzel.
    ama dağı ve talası görmedim duymadım.
    ıspanaklı pasta alla alla.
    :)

    YanıtlaSil
  9. begonvil cafe zülfiye18 Nisan 2013 09:09

    bende nerelerde acaba diye düşünüyordum nezaman dır gelmiyor bir kahvemizi içmiyor kırdık mı acaba diyordum meğer geziyormuşsunuz. Ohhhhhh nediyim sefanız olsun kıskandım valla çok severim gezmeyide neyse geldiğinizde görüşürüz Allah a emanet olun.

    YanıtlaSil
  10. Kayseri yari memleketimm annemin memleketi :)) birliktede gidelim Müthiş İnsan inşallah :)

    YanıtlaSil
  11. Sarnıçlı mağaraya gitmedinizmi?piknik yaptığınız yere çok yakın.Ah memleketim çok özlediiim!

    YanıtlaSil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu