12 Nisan 2013 Cuma

BİTEN YENİ KİTAP

                        BEYOĞLU RAPSODİSİ


Kitap Hakkında:
Üç arkadaşın hikâyesi bu. Biraz da Beyoğlu’nun hikâyesi. Beyoğlu’nun karmaşasının, kalabalıkların arasına gizlenen sırların hikâyesi. Sokakların, binaların, bildiğimiz, bilmediğimiz köşelerin, ama en çok insanların hikâyesi. Çocukluktan başlayan, mekânı yine Beyoğlu olan bir dostluğun bugünü anlatılıyor “Beyoğlu Rapsodisi”nde. Üç farklı kişiliğin, üç farklı yaşam tarzının birleştiği bir nokta bu dostluk. Önce onları tanıyoruz, hayatlarına tanık oluyoruz. Sanıyoruz ki, her şey hep böyle doğal gidecek. Sanıyoruz ki, hayat normal seyrini sürdürecek. Ama gün geliyor, bir fotoğraf sergisi hayatlarını değiştiriyor. Önce bir kadın giriyor bu üçlünün arasına, bir Rus. Sonra cinayet fikri hayatlarının bir parçası oluyor. Soruşturmalar, sorular... Ve sırlar geliyor ardından. Ahmet Ümit bu son romanında polisiye gerilim edebiyatının sınırlarını aşmayı deniyor. Okuyucusunu sürpriz bir sonla ödüllendirmenin yanı sıra ölümsüzlük üzerine, dostluk üzerine, aile üzerine, sahip olma duygusu üzerine sorular sorduruyor. 
Ahmet Ümit’ten heyecan dozu yüksek bir polisiye roman bekleyenleri hayal kırıklığına uğratmayacak, ama yazarın daha geniş sularda da keyfince yelken açtığını kanıtlayan bir kitap “Beyoğlu Rapsodisi”. Adım adım Beyoğlu ve karış karış insan var bu romanda.
SEYYAHIN DÜŞÜNCELERİNE GELİNCE
Başta epey sıkıldım alıştığım Ahmet Ümit tadını vermedi yarım bırakmak ve bırakmamak arasında gidip geldim.Taaki 203. sayfaya gelene kadar ondan sonra kitap sardı ve bitti.Beyoğluna
çok defa gittim ama bir daha gidip sakız ağacı sokağından geçmek yada çiçek pasajını ,beyoğlu pasajını gezmek isterim.Anladığım kadarı ile Beyoğlunda keşfedilecek yer çok daha
Kitabın sonu her zamanki Ahmet Ümit klasiği hiç tahmin etmediğim şekilde bitti.Bu sefer gerçektende şaşırttı.Yazılarıma son verirken dün akşam yarı finale çıkan FENERBAHÇEME başarılar diliyorum.

                        HAYIRLI GÜNLER

25 yorum:

  1. Ahmet ÜMİT beni bu kitabı ile ters köşeye yatırdı diyebilirim,. Ben okurken yanına gideceğim yerleri not almıştım ve yaza inş hepsini gidip göreceğim, o kadar cok yeri var ki beyoğlu küçük bi şehir adeta..
    İstanbul hatırasını da öneriirim, sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AYNEN ÖYLE TATLIM
      EN KISA ZAMANDA BENDE BİR BEYOĞLU TURU YAPMAM LAZIM
      İSTANBUL HATIRASI İLK OKUDUĞUM KİTABIYDI
      ONDAN SONRA VAZ GEÖEMEDİM ZATEN AHMET ÜMİT TEN
      HAYIRLI GECELER Bİ TANEM

      Sil
  2. Hey maşallah helal sana Bursa toplantısında biraz daha sürüneyim sana:)))Hayırlı cumalar canım öperim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. TAMAM GÜLÜM NASIL İSTERSEN
      AMA BENİM DAHA İYİ BİR FİKRİM VAR
      SANA SÜPRİZ BİR KİTAP ALDIM
      ARTIK ONUNLA BAŞLARSIN :)
      HAYIRLI GECELER Bİ TANEM

      Sil
  3. Bende okuduktan sonra Beyoğlu'nu en baştan gezmek istemiştim. Ahmet Ümitin İstanbul tasvirleri beni çok etkiliyor. Onunla çok seviyorum İstanbulu, bir de Kukla kitabında rakıyı öyle bir anlatışı var ki, canım aç karnına rakı çekerdi hep :))
    Seviyorum sanırım Ahmet Ümit'i :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BENDE TASVİRLERİNE BAYILIYORUM
      BAZEN FARKINA VARMADAN ÖNÜNDEN GEÇİP GİTTİĞİMİZ YERLERİN FARKINA VARIYORUZ SAYESİNDE
      HAYIRLI GECELER CANIM

      Sil
  4. Ahmet Ümit'in en sevdiğim kitabıdır.
    Paylaşım için teşekkürler.
    Sevgilerimle.
    Hayırlı cumalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. HEPSİ BİR BİRİNDEN GÜZEL
      TEŞEKKÜRLER ZİYARETİNİZ İÇİN HAYIRLI GECELER

      Sil
  5. Severek okuduğum bir Ahmet Ümit kitabı idi.Sonu hoşuma gitmişti ve ters köşe olmuştum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. OKUYUPDA TERS KÖŞE OLMAMAK ELDE DEĞİL ZATEN
      ÇOK KEYİFLİYDİ
      TEŞEKKÜRLER ZİYARETİNİZ İÇİN
      HAYIRLI GEELER

      Sil
  6. Ha onun içinde bizim alt kattakilerin çığlıkları:)

    Fenerli biri olarak utandım dünyadan haberim yok:))

    Hayırlı Cumalar ablacım.
    Bir gün beraber gezelim Beyoğlu:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AŞK OLSUN GÜLÜM
      KAÇARMI BU MAÇ
      BEN ZENİNLE HER YERE GİTMEYE VARIMDA BİR TÜRLÜ NASİP OLMUYOR
      HAYIRLI GECELER Bİ TANEM

      Sil
  7. İstanbul'a her geldiğim de koşarak gittiğim Beyoğlu'na bu kitaptan sonra daha dikkatli bakmıştım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. EVET BENDE ÖZEL TEKRAR GİDECEĞİM
      ZİYARETİNİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER

      Sil
  8. Canımmm bugün çarşıya gitmiştim kitap bölümünü dolaştım ismini andım Seyyahım ne de çok sever kitapları diye bilmem kulakların çınladı mı?Canımmm sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. NE GÜZEL KİTAPLARLA BENİ ANMAN
      ÇINLADI ÇINLADI
      HAYIRLI GECELER Bİ TANEM

      Sil
  9. Keşke İstanbulda yaşasaydım da o dar, o hikayeler barındıran sokakta bende dolaşsaydım keyfimce, merakımca.. Güzel bir tanıtım Seyyahım. Tüm Fenerlileri kutlarım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İSTANBUL'UN EN SEVDİĞİM ÖZELLİKLERİNDEN BİRİ 24 SENEDİR BURDAYIM HALA BİR ARA SOKAKTAN GEÇERKEN TARİHİ BİR CAMİYİ YADA ÇEŞMEYİ
      İLK DEFA GÖRMENİN VERDİİ HEYECAN
      HER AN HER ŞEY OLABİLİR
      İSTANBUL BİR ÖMRE BEDEL VUSLATIM
      HAYIRLI GECELER

      Sil
  10. AFİYET ŞİFA OLSUN
    ALLAH RAHATLIK VERSİN SEYYAHIM.
    BENDE İSTANBUL SEVDALISIYIM:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM ALLAH RAZI OLSUN
      İSTANBUL SEVDALISI OLMAMAMK ELDEMİ?
      BU ŞEHİR ADETA HER KEZİ KENDİSİNE AŞIK EDİYOR
      HAYIRLI SABAHLAR

      Sil
  11. çok severek okuduğum kitaplardan biri
    hayırlı haftasonları sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. TEŞEKKÜR EDERİM ZEYNEPCİM
      SANADA HAYIRLI SABAHLAR

      Sil
  12. maşallah maşallah.
    :)
    hiç okumadığım bir yazar.
    ilk bi kitabı vardı sanki onu okudum.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. HAYRET AMA,
      SEN DAHA KARMAŞIK DAHA ZOR KİTAPLARI SEVERSİN
      HAKLISIN
      HAYIRLI SABAHLAR

      Sil
  13. Ahmet Ümit'in büyüklüğünü okumakta olduğum Tess Gerrıtsen'le kıyaslayınca anlıyorum. Gerrıtsen bu türde dünyanın belki de en büyüğü. Ama bana göre Ahmet Ümit açık ara öndedir. Hiç sevmediğim tarihi bile sevdirtti bana. Fenerbahçe nereden çıktı güzel güzel konuşurken.:))

    YanıtlaSil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu