19 Nisan 2013 Cuma

AMERİKAN KOLEJİ GİTTİM, GEZDİM, GÖRDÜM


AMERİKAN KOLEJİ:
Yapı: ilk olarak, 1870 yılında: Amerikalı misyonerler tarafından inşa edilmiş ve 1968 yılına kadar eğitime devam etmiştir. Eğitim: yatılı, paralı ve ingilizce olarak sürdürülmüştür. Önceleri yanlızca erkeklerin eğitim gördüğü bir yer iken, 1906 yılında yeni yapılan binalar ile, kızların eğitimi de söz konusu olmuştur. Lozan andlaşması sonunda, ülkemizdeki diğer birçok misyoner okulu gibi, burasının da kapatılması gündeme gelmiş, ancak kapatılmayarak, Amerikalı eğiticilerin idaresinde, 1968 yılına kadar faaliyetlerini sürdürmüştür. Ancak, misyonerlik statüsü kaldırılmış, İngilizce eğitim verilen, erkek yatılı ortaokulu olarak faaliyetlere devam edilmiştir.



Buda bizim minik kızımız Gülderen'imiz  çok tatlı değil mi Amerikan kolejinin bahçesinde.

 
Tarsus Amerikan kollejinin bir kardeşi görünümündedir. Zaten, burası kapatıldıktan sonra, Tarsus Amerikan kollejine taşınmıştır.


Okulda, kız öğrencilerin eğitim gördüğü bölüm, 1911 yılında kapatıldıktan sonra, uzun süre, yabancı uyruklu doktorların görev yaptığı bir hastane olarak, yöre halkına hizmet etmiş ve 1967 yılında, burası da kapatılmıştır. Yapıda, erkek öğrencilerin okuduğu bölüm: Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğüne bağlı, kamp merkezi olarak kullanılmaktadır.


Burası, günümüzde Erciyes Üniversitesi sosyal tesisleri olarak kullanılmaktadır. Ancak, bu büyük ve hantal bina, yer yer harap olmaya yüz tutmuş bir görünüm veriyor.

 
Çok büyük bir alana kurulmus gezmekle bitmiyor.Bahçesinde değişik değişik heykeller var.Yolunuz Kayseri Talasa düşerse bir uğrayın derim,zamanında burada misyonerlik faliyetlerinin yapıldığıda biliniyor canlarım.Şimdilik seyyah hayırlı akşamlar diler.
 
 
 


11 yorum:

  1. Hayırlı akşamlar,hayırlı cumalar canısı öpüyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM SANADA HAYIRLI SABAHLAR
      ALLAHA EMANET OL

      Sil
  2. Merhabalar,

    Kayseri Talas'ta bir Amerikan koleji olduğunu emin olun sizin bu blog paylaşımınızdan öğrendim. Hani hepimiz böyle bir okuldan bahsedildiğin de bu kolej mutlaka İstanbul'dadır diye düşünürüz, öyle değil mi?

    1870 yılında yapılmış ve 1968 yılına kadar faaliyetini sürdürmüş bir kolej ilginç doğrusu.

    Maşallah Gülderen'iniz de çok tatlı bir kız. Cenab-ı Hakk sevenlerine ve sevdiklerine bağışlasın, akıl ve fikir versin, zihnini ve bahtını açık eylesin.

    Bu güzel paylaşımınız için teşekkür ederim. Emeğinize ve gönlünüze sağlıklar dilerim.

    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BENDE ÖNCE AMERİKAN KOLEJİ DİYE DUYUNCA ŞAŞIRDIM ZATEN
      O ZAMANLAR TALASDAKİ İLK ÖĞRETİM İLK OKUL
      TARSUSDAKİ,ORTAOKUL
      ROBERT KOLEJİDE LİSE BÖLÜMÜ OLARAK FALİYET GÖSTERİYORMUŞ
      GÜZEL DUANIZA AMİN DİYORUM
      HAYIRLI SABAHLAR

      Sil
  3. kocaman bir vaooov diyorum. ne güzelmiş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mehtap'cım okulun bahçesi çok güzel çok büyük ama
      şu anda kaderine terk edilmiş gözüküyor
      zamanında Amerikalı amcalarım iyi misyonerlik yapmışlar
      hayırlı sabahlar canım

      Sil
  4. Gülderen çok tatlı da yanındaki tatsız. :)) Öyle bir okulda insan bunalıma girer ya. Kayseri'de Amerikan Koleji bilmiyordum. Kimbilir Amerika'lı amcalar neler planladılar, neler yaptılar bu okul gibi görünen yerde. Tabi ki görülmeğe değer, sayende bizde öğrendik.

    YanıtlaSil
  5. zamaninda* tarsus american college orta okul,robert kolej lise bolumuymus,talas amerikan da bunlarin ilkokul bolumuymus.bir suru yatili ogrenciye ve yabanci misyoner/ogretmene sahipmis bu okul.cok da populermis,robert kolej klasinda.fakat gun gelmis,kayseri'nin talas ilcesinde bulunan ,eski ve buyuk okulu misyonunu doldurmasi nedeniyle amerikalilar kapatmis.1967yılında Tarsusa nakledilmiş
    dediğiniz gibi çok ciddi misyonerlik faliyetleri yürütülmüş
    çok büyük bir kompleks
    ziyaretiniz için teşekkürler hayırlı sabahlar

    YanıtlaSil
  6. ben de bılmıyordum tabıkı oralar da bıle kolej acıldıgını. ben de bu tarz okulların sadece buyuk sehırlerde oldugu yanılgısına sahıptum acıkcası. paylasım ıcın tesekkurler bız de gezmıs kadar olduk

    YanıtlaSil
  7. aaa hey eveeet iyi olmuş bak bunu koyduğun. ilgi alanıma giriyor. eskiden kayseride tarsusta izmirde filan varmış. çok iyi okullar ve çok iyi öğretmenleri varmış.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AYNEN ÖYLE DEEPSİ
      HAYIRLI AKŞAMLAR

      Sil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu