12 Mart 2013 Salı

PORTAKAL REÇELİ & LİMON REÇELİ

 MEMLEKETTEN PORTAKAL GELDİİİİİ


EVET MEMLEKETİMİZDEN ANTALYA /KUMLUCA PORTAKAL LİMON GELDİ SÖYLEMESİ AYIPTIR.
PEKİ BUNCA PORTAKAL NE YAPILIR.ÖNCE TABİKİ KOMŞULARA DAĞITILIR.ARDINDAN PORTAKAL REÇELİ VE PORTAKALLI NE KADAR TARİF VARSA DENENİR:)
E PORTAKALLI KEK NASIL YAPILIR,ÖNCE ANNEMİZ ARANIR O YETERLİ GELMESSE GÖRSEL YARDIM İÇİN ÜST KOMŞU MERYEM ÇAĞRILIR.
SİZ ŞANSLISINIZ ŞU AN BU YARDIMLARIN HEPSİNİ BURADAN ALABİLİRSİNİZ:)


EFENDİM ÖNCE PORTAKALIMIZ KABUKLARI İNCECİK SOYULUR VE HAŞLANIR.SUYUNU SÜZÜP TEKRAR HAŞLARSINIZ.BU İŞLEMİ İKİ KERE YAPTINIZMI PORTAKALIN ACILIĞI KALMAYACAKDIR.


                         LİMONDA DA AYNI İŞLEM YAPILIR.HAŞLANIP SUYU SÜZÜLÜR.
SONRA SÜZGEÇDE İYİCE SUYU SÜZDÜRÜLÜR.VE KÜP KÜP DOĞRANIR.KÜP KÜP DİYORUM AMA SİZ NASIL İSTERSENİZ ÖYLE DOĞRAYIN.İŞİN BU KISMI KEYFE KEDER.


 DOĞRAMIŞ OLDUĞUMUZ PORTAKALIN ÜZERİNE ŞEKER İLAVE EDİLİR.ANNEMİN ÖLÇÜSÜNE GÖRE BEŞ PORTAKAL İKİ KİLO ŞEKER,KOMŞUM MERYEME GÖRE BİR PORTAKALA İKİ BARDAK ŞEKER.ASLINA BAKARSANIZ AYNI KAPIYA ÇIKIYOR.AMA MALUM HER YİĞİDİN YOĞURT YİYİŞİ FARKLI OLDUĞU GİBİ HER ANNENİN ÖLÇÜLERİDE FARKLI.ŞEKERİ AKŞAM KOYDUM



SABAHLEYİNDE  BÖYLE SULANMIŞ HALDE BULDUM VE KISIK AYARDA ALTINI AÇTIM.AZ KALSIN UNUTUYORDUM KOMŞUMUN TAVSİYESİ ÜZERİNE İÇİNE BİR TANE DE ELMA DOĞRADIM.HOŞ BİR TAT OLUYOR.


EVEEEEEET MUTLU SONA GELMEK ÜZEREYİZ BU ARAD REÇELİM PİŞERKEN BEN BİR ADET PORTAKALLI KEK VE PORTAKALLI KURABİYE DE YAPTIM.HER NEYSE REÇELİMİZ KIVAMINA GELDİĞİ ZAMAN BU YAKLAŞIK OLARAK ORTA ATEŞDE İKİ SAATİ BULUYOR
BİRBUÇUK LİMON SUYU SIKILIP BİR İKİ TAŞIM DAHA KAYNATIP ALTI KAPATILIR.


PORTAKALLI REÇELİMİZ HAZIR.BU ARADA BELKİ  BAZILARINIZ BÖYLE TARİFMİ OLUR DİYEBİLİRSİNİZ. EEEE  KUSURUMA BAKMAYIN BEN YEMEK DE İDDİALI BİR BLOG DEĞİLİM.ÖLÇÜLÜ TARİFLERİ PROFOSYENELLERE BIRAKTIM:)
AKŞAMA YENİ PORTAKALLI KEK TARİFİMİ SAKIN KAÇIRMAYIN ÇOK GÜZEL OLDU.
BENDEN SÖYLEMESİ



16 yorum:

  1. Doğal olan nekdar güzel olur elinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM TATLIM
      İYİ AKŞAMLAR

      Sil
  2. Misssss gibi kokuya geldim ellerine sağlık tatlım afiyetle tüketin öpüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM GEL GEL NE OLURSAN OL YİNE BANA GEL
      BEKLİYEM

      Sil
  3. çok güzel anlatmışsınız..mutlaka denenmem lazım..ilk reçel denemem çilekti bu ikinci olacak inş...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İNŞALLAH CANIM
      BENDE ÇOK USTA SAYILMAM AMA BİR YERLERDEN BAŞLAMAK GEREKİYOR
      HAYIRLI AKŞAMLAR

      Sil
  4. Seyyahım Gülüm canımı portakal reçeli istettin .Kalkıp yapayım dedim ev de 3 tane portakal kalmış:))Artık kısmet değilmiş ne diyim senin reçellerinden yerim canımm ellerine sağlık afiyet,bal şeker olsun .Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. VİŞNEM SEN ÇAYI KOY BEN PORTAKALLI KEKİM,PORTAKAL REÇELİMİ ALIP GELİRİM :)

      Sil
  5. Limon reçelini ilk defa duydum. İzlemeye aldım seni bende bloğuma beklerim.

    www.bakbuharika.com

    YanıtlaSil
  6. Ben de yapayım bari :)
    Afiyet şifa olsun canım :)

    YanıtlaSil
  7. Sevgili seyyahgül annemin tarifide küp küp doğranarak ama kaynatmadan önce doğranıyor. Reçelleri sevmem ama (ekşimsi tadları olanlardan birkaç lokma alabilirim) bu reçelli hafif mayhoş ve ekşiliğinden seviyorum. Tabi sevdiğim bir diğer reçel geçen gün yayınladığın nar ve kızılcık (kiren)reçeli. Denemeni tavsiye ederim.
    Elindeki portakal ve limonları şekerleyip kavanozlayabilirsin veya dondurucuda sakla. Pasta ve kekleriçin
    Sevgiler Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  8. hihi kolaymış bunu denerim.
    portakal kabuklu reçele bayılırıım.
    :)

    YanıtlaSil
  9. afiyetle tüketin inşallah
    sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Bende isteriiimmm

    YanıtlaSil
  11. bayılırım limonlu ve portakal aromalı tatlara ellerinize sağlık

    YanıtlaSil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu