4 Mart 2013 Pazartesi

NEDEN BEN?



Meşhur Wimbledon’un ilk zenci Şampiyonu Arthur Ashe kan naklinden kaptığı AIDS’den ölüm döşeğindeydi..
Hayranlarından biri sordu.. “Tanrı böylesine kötü bir hastalık için neden seni seçti?”
Arthur Ashe cevap verdi..
“Tüm dünyada 50 milyon çocuk tenis oynamaya başlar, 5 milyonu tenis oynamayı öğrenir, 500 bini profesyonel tenisçi olur, 50 bini yarışmalara girer, 5 bini büyük turnuvalara erişir, 50’si Wimbledon’a kadar gelir, 4′ü yarı finale, 2’si finale kalır. Elimde şampiyonluk kupasını tuttuğum zaman Tanrı’ya Neden ben? diye hiç sormadım. Şimdi sancı çekerken, Tanrı’ya nasıl Neden ben? derim?”
Mutluluk insanı hoş yapar. Başarı ışıl ışıl..
Zorluklar güçlü..
Hüzün insanı insan yapar, yenilgi mütevazı.
Herşeyden önemlisi, bütün soruların ve bilinmezlerin, mutlaka bir cevabı vardır…
“Sabır” da bir cevaptır!
Bunu face de okuyunca bende kendi kendime düşündüm biraz tefekkür ettim gerçektende her şey rayındaa düzgün giderken hiç bu sorgulamayı yapmayız ama başımıza gelen ilk felakette Allahım neden bu başıma geldi diye yakınırız.


Halbuki geniş zamanımızda rabbimizi unutmaz isek dar anımızdada rabbimiz bizi unutmaz.Peygamberimizz "Cennete ilk çağırılacak olanlar,darlıkta ve genişlikte Allaha  hamdedenlerdir"buyurmuştur.
Allah'ü teala ise şöyle buyurdu
"Sabredenlere ,mükafatları hesapsız veriilecektir"(zümer süresi,ayet 10)
Yine peygamberimiz
"Mü'mine ne isabet ederse etsin,istersee bir diken olsun,Allahü teala onunla bir günahını bağışlar "buyuruyor.
Akşam akşam çook uzatacak değilim bu yazdıklarım önce kendime sonrada şu anda sııkıntıları olupda NEDEN BEN diye soranlar var ise onlara
Sabrın büyüklüğü ve fazileti sebebiylledirki cenabı hak Kuran-ı keriminde 70den daha çok yerinde sabrı bildiriyor
Hepimizin Sabredenlerden Olması Dileği İle Hepinize Hayırlı Geceler Dilerim

10 yorum:

  1. Amin ablacım amin hayırlı akşamlar...

    YanıtlaSil
  2. ders alınacak bir hikaye...

    İnşallah sabredenlerden oluruz:)

    YanıtlaSil
  3. Şu koşa koşa yaşadığımız hayatta böyle gerçekleri görünce bir durup düşünmek ve şükretmek gerekiyor mutlaka.....
    Allah sabredenlerden olmamız için bize akıl ve güç versin,
    hayırlı akşamların olsun Seyyahım:)

    YanıtlaSil
  4. Ahhh,ahhh ne güzel bir konuya değinmişsin.
    Şükürsüzlüğümüzün diz boyunu çoktan geçtiği şu zamanda, öylesi ihtiyacımız var ki,böylesi derslere..
    Şahsen,bu konuda kendimi çok yadırgıyorum.
    En ufacık şeyde, isyanlara oynuyorum.
    Oysa böylesi bir duruşa sahip olabilmeyi ne çok istiyorum..

    YanıtlaSil
  5. Sabrın mükafatı çok büyük.Sabırlı olabilmeyi Allah nasip etsin cümlemize..Paylaşımın çok güzel,teşekkürler,sevgiler:)

    YanıtlaSil
  6. Sabır susmak değil, mücadele etmektir.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Harika bir paylaşım olmuş. Sabretmek önemli bencede.

    YanıtlaSil
  8. güzel sölemişsin.
    bu ash'i bilirim.
    sabur önemli.
    neden ben diye kızan çok bu dünyada.
    başına gelen kabullenemez.


    umarım iyisindir. son bir iki haftadır pek yoksun ortada. yani yazman dışında görünmüyon da.
    :)

    YanıtlaSil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu