26 Mart 2013 Salı

KENDİ HEDİYEMİ KENDİM ALDIM



Allah Rasulü (s.a.v) buyurdu:
 “Hediyeleşiniz ki birbirinize olan muhabbetiniz artsın.”
“Birbirinize hediye veriniz. Çünkü hediye gönüllerdeki dargınlığı giderir.”

Allah Resulü (s.a.v)’in yanında büyüyen, terbiyesini O’ndan alan Enes bin Malik (r.a) da şöyle der:
“Evlatlarım! Birbirinize ikramda bulunup hediyeleşin. Çünkü bu, aranızdaki muhabbeti artıran en kuvvetli etkendir.”
Hz. Aişe (r.a) Peygamberimiz (s.a.v) için şöyle söyler:
 “Allah Rasulü hediyeyi kabul eder ve karşılık verirdi.”


Şimdi nerden aklına geldi bu hediye mevzusu diyebilirsiniz bu gün kendime hediye aldım.Bazılarınızın nasıl yani dediğini duyar gibiyim,şöyle izah edeyim efendim 20 yıldır ne yaptım ne ettim isem eşimi bu konuda geliştiremedimHatta çocuklar küçükken babalarını sıkıştırırlardı baba anneler günü anneme ne alacağız diye gelip bana sorardı eşim.Bende o günden  sonra kendi kendime hediye alma kararı aldım.Anneler günümü giitim hediyemi aldım güzelce paketlettirdim hatta çocuklar olayı çözene kadar kendi aldığım hediyeyi babalarına verip onlar almış gibi sevinme numaraları yaptım.Sonra bunu geliştirdim kendi kendime iyiki doğdum hediyesi aldım,iyiki oğlumu doğurdum,iyiki kızımı doğurdum,gibi kendi kendime hediye alma günlerimi çoğalttım.
Malum bu aralar hastalıkdan yeni yeni kurtuluyorum,kendime bir moral hediyesi alayım dedim Paşabahçede gezerken bu muhteşem kitabı görünce dayanamayıp aldım.Yukarıda görüldüğü üzere hediye paketimi yaptırdım aslına bakarsanız paketin üzerindeki söz çok manidar HAYAT EN GÜZEL HEDİYE aslında bunun farkına varırsak her şey daha güzel olacak
Bu arada blog arkadaşlarımın hakkını yemeyeyim uzun zaman sonra çok cici hediyeler aldım arkadaşlarımdan beklemediğim anlarda.Hepsine çok teşekkür ediyorum
Çok güzel bir kaç hadisi şerif ile sözlerime son veriyorum

(Hediye, Allahın gönderdiği güzel bir rızıktır. Hediyeyi kabul edin ve karşılığında daha güzelini verin!) [H.Tirmizi]

Verilen hediyeye karşılık bir hediye vermeye çalışmalıdır! Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:

(Hediye verene, siz de hediye verin! Eğer verecek birşey bulamazsanız, onun için duâ edin ki hediye karşılıksız kalmasın!) [Nesâî]

Hediye, muhakkak bir mal vermekle olmaz. Selam vermek, gönül alıcı bir söz söylemek, duyduğu faydalı bir şeyi anlatmak da hediye olur. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:
(Hediyenin, ihsanın en faziletlisi, hikmetli bir sözü öğrenip başkasına öğretmektir ki, bu da halis bir niyetle bir sene ibâdet etmekten daha sevabdır.) [İbni Asakir]

BOL HEDİYELİ GÜNLER ,HAYIRLI AKŞAMLAR

23 yorum:

  1. Sevgili Gül ne kadar içten ve samimi bir yazı:) Beni nereler götürdün tahmin bile edemezsin. Bazen kişiler, mekanlar, memleketler ayrı olur ama yaşananlar tıpatıp benzer.:)))Sevgiyle kal.Bence Tanrı en büyük hediyeyi bizleri yaratırken, nasip ettiği akıl ile vermiş.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ÇOK HAKLISIN NİLGÜN'CÜM
      AMA BEN BAZEN ÇOK AKILLI OLMANINDA DEZ AVANTAJLARINI GÖRÜYORUM
      TAHMİN EDEBİLİYORUM
      HİKAYELER BENZER AH DAHA NE HİKAYELER VARDA İŞDE SIRASI GELEN YERİNİ BULUYOR
      HAYIRLI GECELER CANIM

      Sil
  2. hediyeleşmeyi bende çok severim...
    zaman zaman bende kendime hediye alırım mutlu olurum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. EN GÜZELİ
      KİMSEYİ BEKLEMEDEN KENDİ HEDİYENİ KENDİN ALMAK
      HAYIRLI GECELER CANIM

      Sil
  3. Ne iyi etmişsin kendine hediye almakla..
    Bende zaman zaman alırım kendime hediyeler..
    Ne kadar motive edici oluyor biliyorum :)
    Güle güle güzel güzel mamalar yap bize :)
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. TEŞEKKÜR EDİYORUM
      GERÇEKTENDE MOTİVE OLUYORUM
      İNŞALLAH GÜZEL ŞEYLER DENEYECEĞİM
      HİÇ BİR ŞEY YAPAMASSAM BİLE BENDE RESİMLERİ PAYLAŞIRIM
      HAYIRLI GECELER

      Sil
  4. Hediyenin kendisi de çok güzel ama ben asıl pakete bayıldım...Sanırım bende yakında karşımdakini geliştirmeyi bırakıp, sizin gibi kendimi geliştiricem hediye konusunda...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM BEN 20 SENE ÇABA SARFETTİM BİR ARPA BOYU YOL ALAMADIM
      ONUN İÇİN TVSİYEM SEN KENDİNE YETERSİN
      YARIN İLK İŞİN KENDİNE BİR HEDİYE ALMAK OLSUN

      Sil
  5. Kendine hediye almak

    bu çok hoşuma gitti Seyyahım ... Çoook nadır kendime bişeyler alırdım ama hediye almak için günleri çoğaltmak hiç aklıma gelmemişti....
    Allah razı olsun arkadaşım,

    sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. DAHA BENDE NE GÜNLER VARDA SÖYLEMEDİM NAZLIGÜLÜM
      ÇOK İYİ GELİYOR DENEDE GÖR
      HEDİYE PAKETİ YAPTIRMAYIDA SAKIN UNUTMA
      HAYIRLI GECELER CANIM

      Sil
  6. Akıllı kadınsın vesselam :)
    Hayat en güzel hediye ve hayat paylaşınca güzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SEN KADAR DEĞİL
      YİNEDE TEŞEKKÜR EDERİM
      HAYAT PAYLAŞINCA GÜZEL LARALALL LA LAAAA
      HAYIRLI GECELER TATLIM

      Sil
  7. üzel günlerde kullanın inşallah :)
    bu kitaptan ne lezzetli şeyler yapacaksınız kimbilir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. TEŞEKKÜR EDİYORUM
      BENDE HEYECANLANIYORUM
      BİR KAÇ TANESİNİ SIRAYA KOYDUM
      KISMET BAKALIM
      İYİ GECELER

      Sil
  8. Ne tatlısın arkadaşım. Bendemi kendime aynı hediyeden alsam ki.:)) Canım benim sağlık ve mutlulukla yaşa..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AL TATLIM AL
      İYİ GELİYOR İNSANA
      MORAL VERİYOR
      HAYIRLI GECELER

      Sil
  9. Yazına çok güldüm,hediye paketi yaptırman müthiş. Pozitif enerji yüklemiştir sana. Ama Paşabahçeden kitap alana ilk defa rastladım. :)))) 400 tarif vardım her gün birini yapıp paylaşsan yaklaşık bir sene eder. Senden bu performansı bekliyorum açıkcası. :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. HEM NE ENERJİ
      BAZEN ÇALIŞANLARDA SÖYLÜYORUM
      CANIM KENDİME HEDİYE ALIYORUM LÜTFEN PAKETLERMİSİNİZ DİYE GÜLÜYORLAR
      OLSUN BEN KEYİF ALIYORUM YA GERİSİ ÖNEMLİ DEĞİL
      EEEE HER KEZ BARDAK ALIR BEN YEMEK KİTABI
      HEMENDE 400 TARİF OLDUĞUNU GÖRDÜNÜZMÜ
      İŞİM YAŞ O ZAMAN,
      TEŞEKKÜRLER YORUMUNUZ İÇİN

      Sil
  10. Rabbimin adıyla yazılarınıza başlamanız öyle güzel ki. Çok seviyorum ve seviniyorum böyle blog yazısı okurken.
    Gönlünüze sağlık.
    Hediyeleşmek güzeldir, candır. Ama tabiki bunu yapan pek kimse kalmadı herkes hep bana diyor maalesef. Tabiki sadece parayla mal olarak almak değil kastettiğim ya neysse susayım ben en iyisi.
    Kendinize aldığınız hediye cokk güzel bu tarif kitaplarına bende bayılıyorum :)
    Mutlulukkla yapılan güzel hamur işli günleriniz olsun!

    YanıtlaSil
  11. Bu hediyeleşme sünnetini bende çok önemsiyor ve kendi hayatımda uygulamaya koymak istiyorum.Ayrıca kendine hediye almak işi de çok orjinal bir düşünce süpersiniz

    YanıtlaSil
  12. Kendine hediye alarak ne kadar güzel bir şey yapmışsı.İnsanın kendini mutlu etmesi,zaman zaman kendi kendine ödüller vermesi hayata daha mutlu bakmasını sağlayabilir.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. ne güzeeeel sölemişsin.
    :)
    yanan kitap bu muydu ya.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. EVET AMA ALLAHTAN SADECE
      KAPAĞI YANDI

      Sil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu