21 Mart 2013 Perşembe

KASTOMONU GÜNLERİ BAŞLADIIIIIIIIIIIIIIIII 1

Dün Deepsi nin tavsiyesi ile şarj olmaya çıktım.Kasımpaşada çok sevdiğim değer verdiğim ,benim için çok özel olan arkadaşlarım var.Takip edenler bilir geçen ayda o grup bende misafirlerdi her neyse efendim sevgili evsahibimizin eşi Kastomonu lu  ne yapıp ne edeyim diye düşünürken hadi yöresel bir şeyler olsun,otantik olsun demiş ve bu muhteşem ziyafet sofrası hazırlamış bizlere.


Yani efendim hangi birinden başlayayım nasıl anlatayım bilemiyorum.Öncelikle resmini çekmeyi unutmuşum ama çok özel bir tarhana çorbası kızılcık tarhanası ama Kastamonulu lar ona KİREN diyorlar                              
Ondan sonra efendim bir mantı vardıki ben daha ömrü hayatımda bu kadar lezzetli mantı yemiş değilim hiç abartmıyorum.Kare kare kesilmiş mantılar kurutulmuş ve haşlanmış ve kendinden geçmiş incik eti ile pişirilmiş muhteşem bir lezzet.Anlatılmaz yaşanır cinsinden.


                          Sakın bu resme bakıp aldanmayın.Çok güzeldi çoooooooooooooook


Eveet sıra geldi karalahana sarmasına ortasındaki inciği gördü iseniz daha fazla bir şey söylememe gerek yok her halde.Turşu kavurması tadına bakmadım ama güzeldir muhakkak,özel mantar kavurması,katmer bu arada katmeri pişirdikden sonra lime lime yapıyorlar usulü böyle imiş.Kastomonu kestanesi vs vs Benim anlatmakdan başım döndü sizi bilemem:)
Fasülye tavası,organik sebzelerden kızartma,organik meyve suları ,kurabiyeler daha neler neler


Bu kadar yemenin üstüne ne gider tabiki taze elden taze pişmiş kahve gider.Kahvenin yanına ne gider ?


Ev sahibimiz öyle güzel öyle güzel hazırlanmıştıki size anlatamam evet kabul ediyorum haddinden fazla çeşit var tadına bakmadığım lezzetlerde vardı ama onu çok iyi anlıyorum insan sevdiklerine her şeyi yapmak istiyor.Bu arada ev sahibimiz gece 12 ye kadar burdayız diye bize yüz verince bizde 7.30 kadar oturduk.Sohbetler ettik .Şarj olmuş vaziyette evime döndüm.
Her şey için tekrar tekrar teşekkür ederim.



25 yorum:

  1. Ne güzel bir gün geçeirmişsiniz,sefanız olsun..Ev sahibinin ellerine sağlık,sofrada aklım kaldı..İnşallah tariflerini almışsındaı..Merakla bekliyoruz,özellikle mantıyı..sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam şarz olmuşsunuz ne güzel, iyide yapmışsınız her nimet çok güzel gözüküyor.. benim tercihim sondan ikinci paylaşımınız en sevdiklerim yapanında eline saglık sizede afiyet olsun sevgiler...

      Sil
    2. HEM NASIL ŞARJ OLDUM ANLATAMAM SİZE
      KAHVECİSİN YANİ
      BEN KAHVEYİ HİÇ İÇMEZDİM
      5SENE ÖNCE EVİNE MİSAFRİ OLDUĞUMUZ ARKADAŞIM BENİ ALIŞTIRDI
      O GÜN BU GÜN VAZGEÇİLMEZİM
      HAYIRLI GECELER CANIM

      Sil
    3. NURSEN AKSOY
      CANIM SEFA MIZ OLDU GERÇEKTEN
      TARİFLERİNİ ALACAĞIM
      BİRAZ ÖNCE ARADIM ARKADAŞIMI BEN BU MANTIDAN BİR ŞEY ANLAMADIM
      BİR DAHA GELİP YİYECEĞİM HEM ARKADAŞLARIMDA TARİF İSTİYOR DEDİM
      O DA HAY HAY DEDİ
      SIRF SİZİN İÇİN YANİ
      KIYMETİNİZİ BİLİN :)
      CANIM HAYIRLI GECELER

      Sil
  2. İnsanın, sevdiği kişilerle beraber olması, onlarla vakit geçirmesi gerçekten ruhunu yeniliyor... Bu bakımdan sana katılıyorum Seyyahım.
    Ne güzel söylemişsin sevdiklerimizle paylaşmak adına bazen bende böyle kantarın topuzunu kaçırıyorum:))))
    ama böyle kantar dostlar başına :))) ne güzel ne bol çeşit bir sofraymış. Yapanın eline sağlık sizlere de afiyetler olsun. Ahhh göz hakkımı alabilseydim ne güzel olurdu:))))))))))))))))
    sevgilerimle , iyi geceler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. EVET NAZLIGÜLÜM RUHUM BAYA TAZELENDİ
      AH O TOPUZLAR AH
      NE GELİYORSA BAŞIMIZA O KAÇAN TOPUZLARDAN GELİYOR ZATEN
      CANIM NE ZAMAN İSTERSEN GÖZ HAKKIN BAKİ
      HAYIRLI GECELER

      Sil
  3. ablam o nasıl bir masa
    arkadaşınızın eline sağlık
    seviyorum ben yöresel tatları
    Dostluğunuz daim olsun inşallah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AYŞEGÜLÜM ŞAHANE ŞAHANEYDİ
      ANLATAMAM SANA
      AMİN DİYORUM GÜZEL DUALARINA
      HAYIRLI GECELER Bİ TANEM

      Sil
  4. Ne kadar güzel bir gün geçirmişsin ablacım yemekler de bir harika yapanın ellerine sağlık:) Hayırlı akşamlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. GERÇEKTEN ÇOK GÜZEL BİR GÜNDÜ
      ELİFİM
      SAĞOLASIN
      HAYIRLI GECELER

      Sil
  5. Yok artık! Son nokta bu olsa gerek. İncelemiyorum bu saatte olacak iş değil. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O ZAMAN YARIN MUHAKKAK İNCELEYİN:)
      SİZİN SEVECEĞİNİZ LEZZETLER VAR SOFRADA

      Sil
  6. oy oy oy dıyorum baska birşey demıyorum:))

    YanıtlaSil
  7. oh ne güzel afiyet olsun böyle tatlı arkadaşlıklar herkesler lazım :)) gene bir buluşmamız var tekrar görüşmek isterim sizle ablaciğim katılırsanız sevinirim :)

    YanıtlaSil
  8. O sofrada ben de olmalıydım:))Herşey ne kadar da lezzetli görünüyor. sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Emin ol şimdi benim de başım döndü bu fotoğrafları görünce

    YanıtlaSil
  10. Ohh muhabbetiniz daim olsun seyyahcım..yemekler bahane muhabbet şahane olsada yemekleri görmezden gelmek olmaz :)) Canım kastamonu yemekleri bizim yöresel yemeklerle nerdeyse aynı ..Sen yazmasan bile ben gördüğüm gibi karalahana dolmasına bittim :)) Tamda sevdiğim gibi yapmışlar.. Bu güzelliklerin üzerine deşarj olmamak mümkün değil :D Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  11. oooy oooy oooy herşey çok güzel...
    afiyetler olsun...

    YanıtlaSil
  12. afiyet olsun Seyyahcım. bir kastamonulu olarak gurur duydum bu güzel sofradan. malesef doğma büyüme İst. dayım. bu yüzden bu yöresel tatlardan çok uzağım. fincanlar favorim. uzun zamandır bu fincan setten istiyorum.

    YanıtlaSil
  13. bu post süper süper.
    fasulye tavası biliyoooom severiiim.
    mantı ha bunu yazdım bi yere.
    diğerlerini de.
    heyoooo ideal postlardan bu da.
    yemek ve karikatür.
    ye ve gül işte.
    en sevdikleriim.
    :)

    YanıtlaSil
  14. Ay, akşam akşam aç karnına okunur muydu bu yazı :p

    Afiyet olmuştur size:)Turşu kavurmasını bir arkadaşım yapmıştı, çok güzeldi.

    YanıtlaSil
  15. Saat 19.00 ben hala iş yerindeyim ve bu şahane masaya bakınca diyecek hiç bir şey bulamıyorum.Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  16. Kastamonu da 25 yıl yaşadım. Kastamonu nun özel daha çok yemeği vardır. Eğşili pilavı et ekmeği pastırmalı pidesi.Emeklerİnize sağlık. Kastamonulu hanımefendininde elLErine sağlık.

    YanıtlaSil
  17. her sey cok güzel görünüyor yapan hanimin ellerine saglik bu arada fincan takimina da bayildim :) selamlar

    YanıtlaSil
  18. Sevgili seyyahgül
    Sofradaki mantı harika görünüyor ben çok severim bu mantıyı...
    Ayrıca mantar yanılmıyorsam kanlıca ise harika bir lezzettir.

    Kiren kızılcığın adıdır Kastamonuda ve doğada yetişen bir meyvedir. Bakınız kiren kızılcıkve nar reçelime.
    .http://gullerledikis.blogspot.com/2013/02/kiren-kzlcknar-receli.html

    Tarhana ise Kastamonu ve tüm ilçelerinde yoğurttan yapılır...Kızılcık meyvesinden ilk defa duydum. Hangi ilçesinden merak ettim ev sahibiniz...
    Ayrıca Seyyahgül 12-13 yaş arası çocuklar için kitap önerisi rica edecektim sizden sevgiler

    YanıtlaSil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu