30 Mart 2013 Cumartesi

HÜNKAR BEĞENDİ



EFENDİM HÜNKAR BEĞENMİŞ MİDİR BEĞENMEMİŞ MİDİR BİLEMEM AMA BİZİM EVİN HÜNKARI BEĞENDİ.HATTA HÜNKARIN ŞEHZADESİ VE SULTANLARI DA BEĞENDİ VE DAHİ HÜNKARIN KOMŞULARI DA BEĞENDİ :)
KENDİMİ MUHTEŞEM YÜZYILA FAZLA KAPTIRMIŞIM GALİBA HER NEYSE LAFI UZATMADAN BEN YEMEĞİN TARİFİNE GEÇEYİM EFENDİM.

HÜNKAR BEĞENDİ

GEREKLİ MALZEME TAS KEBABI İÇİN 


  • 500 gr. kuşbaşı dana eti
  • 2 soğan
  • 2 domates
  • 1 tatlı kaşığı domates salçası 
  • Yarım çay kaşığı sıcak su
  • Karabiber
BEĞENDİ İÇİN


  • 2 patlıcan 
  • 2 yemek kaşığı un
  • 2 yemek kaşığı tereyağı
  • 1,5  su bardağı süt
  • 50 gr. kaşar peyniri
  • Tuz

YAPILIŞI

Kuşbaşı et, küp doğranmış soğan ve salçayı yüksek ateşte 2 dakika kavurun. Domateslerin kabuklarını soyup mutfak robotunda ezin. Tarçın, karabiber, domates ve sıcak suyu ilave edin.
Suyunu çekinceye kadar pişirip ocağın altını kapatın. Patlıcanları közleyip kabuklarını soyun. Çatalla ezerek püre haline getirin. Un ve tere yağını bir tavada kavurun. Patlıcan püresini ve tuzu ilave edin. Sütü ilave ederek hızlıca karıştırın. Ocağı kapatıp rendelenmiş kaşar peynirini ekleyin. Hazırladığınız beğendi yi servis tabağına alın. Üzerine tas kebaptan paylaştırın. Arzu ettiğiniz şekilde süsleyin.Ben ince kıyılımış maydonoz ve domates ile süsledim
Bu aralar bir hamaratlık var bende ama hayırlara gelsin inşallah:)

SEYYAH HAYIRLI AKŞAMLAR DİLER

24 yorum:

  1. Gülcüğüm acaip severim ellerine sağlık, kesenize bereket:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SAĞOL CANIM ALLAH RAZI OLSUN,
      HEPİMİZİN HANESİ BEREKETLİ OLSUN İNŞALLAH

      Sil
  2. Ellerine sağlık canım.Çok sevdiğim bir yemektir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. TEŞEKKÜR EDERİM CANIM
      ALLAH RAZI OLSUN
      HAYIRLI AKŞAMLAR

      Sil
  3. Seyyahım akşam yemeğine size mi gelseydim ne güzel olurdu canımmm miss gibi olmuş ellerine sağlık gülüme,ailesine afiyet bal olsun.sevgilerimle hayırlı geceler canısı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. GEL GÜLÜM GEL
      KAPIM HER ZAMAN SONUNA KADAR AÇIK
      HAYIRLI GÜNLER

      Sil
  4. Hünkar beğenmiş bende çok beğendim canım doyamam lezzetine ellerine sağlık öptüm...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM DERYAM
      GÖNLÜ GÜZEL KENDİ GÜZELİM
      TELŞEKKÜR EDERİM

      Sil
  5. Hangi Hünkar Beğenmez ki bunu ? Elinize, zevkinize ve sunumunuza sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. TEŞEKKÜR EDERİM PETEK'CİM
      HAYIRLI GÜNLER DİLERİM

      Sil
  6. Sevgili Seyyah Ablam,
    Bu harika sunumu kim beğenmez?
    Hele de senin gibi güzel ve özel bir insanın ellerinden çıkmışsa...
    Cümle cihan halkı beğenir :)
    Sevgilerimle canım ablam benim,
    Aklımdasın hep, iyisin değil mi?
    İyi ol inşAllah ♥♡♥♡♥♡♥




    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM BÜTÜN GÜZEL SÖZLERİN SENİN KALBİNİN GÜZELLİĞİNDEN EMİN OL
      ALLAHA EMANET OL Bİ TANEM

      Sil
  7. harika gözüküyor.eline sağlık.hayırlı akşamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. TEŞEKKÜRLER MENEKŞE'M
      HAYIRLI GÜNLER

      Sil
  8. eline sağlık seyyahcığım
    görüntü çok hoş
    afiyet olsun hünkara, sultanlarına, ve dahi komşularına :)
    kal sağlıcakla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM TATLIM
      ALLAHA EMANET OL

      Sil
  9. eline sa[lik bende severin hunkar hakli

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. TEŞEKKÜRLER TATLIM
      ALLAHA EMANET OL

      Sil
  10. Hünkar da beğendii biz de beğendiik =) ellerinize sağlık =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BENDE SİZİN BEĞENMENİZİ BEĞENDİM :)
      HAYIRLI GÜNLER

      Sil
  11. En sevdiğim yemeklerden biridir. Öyküsünü de biliyordum ama kafam çok dağınık şu anda hatırlayamadım. Ben bazen et yerine tavukla da yapıyorum. Ellerine sağlık çok da şık görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BENDE O KADAR HAYSİYETLİ YEMEK YAPTIM NERDE BU İLHAN BEY DİYORDUM
      TAVUKLU HİÇ DUYMADIM AMA GÜZEL OLUR SANIRIM
      HİKAYEYİDE MERAK ETTİM HATIRLARSANIZ BEKLERİM
      HAYIRLI AKŞAMLAR

      Sil
  12. hah haaaa giriş yine çok komiiik.
    :)
    hiç evde yemedim hep dışarda.
    tamam bi de elbasan tava yap o zaman.
    :)

    YanıtlaSil
  13. SENİMİ KIRACAĞIM DEEPSİ
    ONUDA YAPARIM
    BU ARA FORMUMDAYIM

    YanıtlaSil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu