26 Mart 2013 Salı

ELMALI TART




MALZEMELER


  • 8 kahve fincanı un 
  • 1,5 küçük paket margarin (yumuşak,200 gr.
  • 1 yumurta, 1 çorba kaşığı yoğurt 
  • 1 kahve kaşığı kabartma tozu, limon kabuğu rendesi
  • 1 çorba kaşığı pudra şeker (hamura)
  • 3 ekşi elma, 1 çay bardağı şeker, yarım paket tarçın
YAPILIŞI


    • Un elenip ortasına yağ, yumurta, yoğurt, kabartma tozu, pudra şeker, limon kabuğu rendesi konup karıştırılır.
  • Sonra un ile yoğurulur. Biri  daha büyük olan iki parçaya ayrılır.
  • Büyük parça yarım cm. kalınlığında açılır. 25-30 cm. çapındaki tepsiye yerleştirilir. Hamur, tepsinin kenarının yarısına kadar döndürülür.

  • Hamurun üzerine önceden rendeleyip bir parça şeker ile pişirdiğimiz elma puresi konur.Arzuya göre içine ceviz ve tarçın ilavesi yapılabilir.
Diğer hamurda açılır arzuya göre yıldızlar yada benim yaptığım gibi çiçek kalıpları çıkartılıp elmalı harcın üzerine yerleştirilir.

  • Orta ısılı fırında pembe renkte pişirilir. Servis tabağına alınır.
İstenirse vanilyalı pudra şeker elenir.
Aslında bu gün yeni kitabımdan bir şey yapmakdı hedefim ama cesaret edemedim ,biraz alengirli oradaki tarifler yine eski usul tarifimi kullandım fakat yeni aldığım çiçek kalıbını kullanarak daha önce yıldızlısını gördüğüm şekli yaptım.Ben çok beğendim doğrusu sizde beğendinizmi.
Komşumu aradım çayı koy ben tartımı alıp geliyorum dedim.Hadi buyrun sizde gelin.Ben çay içmeye gidiyorum:)

51 yorum:

  1. Görüntü muhteşem denemek gerek
    Ellerinize sğlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. TEŞEKKÜR EDERİM CANIM
      HAYIRLI GECELER

      Sil
  2. ne şeker olmuş amaaaa... elinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. NE YALAN SÖYLİYEYİM BENDE BEĞENDİM GÖRÜNTÜSÜNÜ
      TEŞEKKÜR EDİYORUM

      Sil
  3. Mipmis görünüyor ! Ellerine sağlık ;-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ŞEKERİM TEŞEKKÜR EDERİM
      HAYIRLI GECELER

      Sil
  4. ellerine sağlık ablam...
    harika görünüyorlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM BEĞENMENE SEVİNDİM
      HAYIRLI GECELER

      Sil
  5. Süper görünüyor bu saatte tarife bakmadım sonra gece rüyamda yemeklerle savaşıyorum yarın bakacağım.:)) Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. HAKLISINIZ ASLINDA BU SAATTE BAKMAK ÇOK İYİ OLMUYOR
      LEZZETİDE GÜZEL OLDU
      HAYIRLI GECELER

      Sil
  6. Ellerine sağlık harika olmuş sevgileer...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. TEŞEKKÜR EDERİM ÖZGEN HANIMCIM
      HAYIRLI AKŞAMLAR

      Sil
  7. ellerinize sağlık tarif için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BEN TEŞEKKÜR EDERİM GÜZEL ZİYARETİNİZ İÇİN
      HAYIRLI AKŞAMLAR

      Sil
  8. Ellerine sağlık ,baharı getirmişsin çiçeklerle çok güzel görünüyor
    sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AYNEN ÖYLE TATLIM
      BAHAR GELDİ
      HAYIRLI AKŞAMLAR

      Sil
  9. çok cici görünüyor. eminim çok lezzetli olmuştur. eline sağlık Seyyahcım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SELMA'CIM SENİN KADAR CİCİ
      EVET LEZZETİDE GÜZEL OLDU
      HAYIRLI AKŞAMLAR

      Sil
  10. Harika canım ablam★☆★
    Ellerine sağlık.
    Sevgilerimle♥♡♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIIIIIIIIIM
      BEĞENMENE SEVİNDİM
      HAYIRLI AKŞAMLAR

      Sil
  11. çokkk sevimli olmuş bu tartt ablacım..:)
    bahar gibi çiçekler açmış..:)
    lezzeti de garanti ediyor kendini tariften.
    ellerine sağlık ablacım..
    öpüyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KEKİĞİM BEĞENMENE SEVİNDİM
      GÜZEL OLDU LEZZETİDE GERÇEKTEN
      HAYIRLI AKŞAMLAR Bİ TANEM

      Sil
  12. Gülcüğüm ne kadar iştah açıcı bir görüntü.:) Ellerine sağlık. Keşke şu şekerli yiyecekler sonsuz yenilebilir olsaydı...:)) Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AH KEŞKE NE GÜZEL OLURDU
      HAYIRLI AKŞAMLAR Bİ TANEM

      Sil
  13. Oyyy oyyy nefis alıp kaçarım kiii...Ellerine sağlık tatlım öpüyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KAÇMA GÜLÜM GEL HEMEN ÇAY KOYAYIM

      BERABERCE YİYELİM
      HAYIRLI AKŞAMLAR

      Sil
  14. Elmalıı tarta bayılırım en sevdiğimden bol tarcınlı ımmm yemede yanında yat.
    Çay yanında yemek paha biçilmez bir mutlulukkk :)
    Bu arada üzerindeki çiçekelerde pek seker olmuş :)Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM BEĞENEMNE SEVİNDİM
      HAYIRLI AKŞAMLAR

      Sil
  15. Öhüüüü:))
    Kitaptan demi bu,Allahım nasıl cici bişi olmuş,oturup ağlayacam şimdi :)
    o kitaptan ben de istiyorum canım,nette falan varsa veya hernerde varsa nütfen nütfen söle bana adresini,ben almak istiyorumm ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AĞLAMA GÜLÜM BEN SANA ALIRIM
      GERÇİ SENİN KİTAPLARA İHTİYACIN YOK SEN ZATEN ÇOK GÜZEL ŞEYLER YAPIYORSUN
      HAYIRLI AKŞAMLAR

      Sil
  16. görüntüsü mugteşem olmuşş... tadı da eminim öledir.. ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. TEŞEKKÜR EDERİM TATLIM
      HAYIRLI AKŞAMLAR

      Sil
  17. harika görünüyor bayıldım ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  18. Elmalı tart sevmem ama görüntüsü harika, kesin tadına bakardım o görüntüsü yüzünden. Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM TATLIM BEĞENMENE SEVİNDİM

      Sil
  19. Kolaymiiis..benim gibi yogun anneler icin super ideal!,.ellerine saglik ablacim sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM SEN SAĞOLASIN
      ALLAHA EMANET OL Bİ TANEM

      Sil
  20. Çicek kalıplarını yerim yerim Seyyahım ellerine sağlık çok severim elmalı lezzetleri tarçının aroması hamurun kıyırlığı miss miss Canım afiyetle kal .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ÇOK LEZZETLİ OLDU VİŞNEMÜ,
      BENDE SONUÇDAN MEMNUN KALDIM
      HAYIRLI AKŞAMLAR Bİ TANEM

      Sil
  21. Çiçekli pasta olmuş elmalı pasta her zaman güzel olur ama sizin elinizde daha bi güzel leşmiş eline sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KARDELENİM SENİN GÜZEL GÖRÜŞLERİN
      HAYIRLI GECELE Bİ TANEM

      Sil
  22. Çok güzel ve değişik bir görüntü, elinize emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. TEŞEKKÜR EDERİM HANİFE'CİM
      HAYIRLI GECELER

      Sil
  23. Çok güzel :)Ellerine sağlık canım.Gece gece bakmasaydım keşke :)Canım çekti valla

    YanıtlaSil
  24. Gorunus mukemmel tam bahara uyumlu..denicem bakalim iyi olur insallah:)

    YanıtlaSil
  25. Gorunus mukemmel .tam bahara uyumlu:) denicem bakalim tadi nasil olacak.ellerine saglik..bu arada pasta ogrenmek icin cabalar sarfettigini duydum..ne gerek var.duydun kurs fiatlarini..bence sen ogreticek seviyeye geldin bile..hemen basla durma:)))

    YanıtlaSil
  26. Ne kadar güzel süslemişsin.Lezzet kadar görüntüde çok önemli.Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. GÖRÜNTÜ BENİM İÇİN ÇOK ÖNEMLİDİR
      BAZEN AÇLIKTAN ÖLSEM BİLE GÖRÜNTÜSÜNÜ BEĞENMEDİĞİM ŞEYLERİN TADINA BAKAMAM
      HAYIRLI GECELER

      Sil
  27. şu hayatta en sevdiğim şeylerden biri bu.
    not aldım.
    bakarım yaparken.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. NOTLARIN BAYA BİRİKTİ DEEPSİ
      BAKALIM NE ZAMAN YAPACAKSIN BÜTÜN BUNLARI
      HAYIRLI GECELER

      Sil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu