7 Mart 2013 Perşembe

BİTEN BİR KİTAP,BİTEMEYEN BİR KİTAP



Kasabanın sınırında bulunan yeni bir alışveriş merkezinin açılışındasınız. Son on dakikadır park edecek bir yer bulma ümidiyle direksiyon başında dolaşıyorsunuz. Sonunda, tam önünüzde, bir araç park ettiği yerden yavaş yavaş ayrılıyor. Sinyali yakıp aracın çıkmasını bekliyorsunuz. Aniden, karşı yönden, bir cip gelip boşluğa yerleşiyor. Bununla kalmayıp korna çaldığınız sırada sürücü dışarı çıkıp sırıtarak size orta parmağını gösteriyor. Sinirlenir misiniz? Şimdi sahneyi biraz değiştirelim. Küstah cip sürücüsü yerine, bir inek karşı yönden gelip park yerinin tam ortasına çöküyor. Korna çaldığınızda kafasını kaldırıp "Mööö" diye bağırmasına rağmen kımıldamıyor. Sinirlenir misiniz?

"Öfke üzerine okuduğum en iyi kitaplardan biri. Anlaşılır, kapsamlı, değerli bilgilerle dolu…"
Dr. Howard C. Cutler

"Öfke; insanı kör, sağır, dilsiz ve aptal kılar. Bu kitap, okuyucuya görme, duyma, konuşma ve düşünme yetilerini tekrardan kazanmada yardımcı oluyor."
David Schneider

Bir problemi öfke kullanarak
çözmeye çalışmak, elinize köz parçası alıp
başkasının üzerine atmak gibidir.

SEYYAH DERKİ!........

Okunması gayet keyifli,içinde alıştırmalar yapmak aklınızdakileri yazmak için bölümler.Genelde bu tür kitapları okurken sıkılırım bu kitabı keyifle okudum diyebilirim
yalnııııııııııız bu kitabı keyifle okumam içindekileride aynı keyifle uygulayabilmem anlamına gelmiyor ne yazıkki
keşke bu kitapları beynimize bir çip olarak yerleştirebilsek öfke krizine girdiğimiz anlarda o merkez harekete geçse bizde uygulayabilsek ne güzel olurdu değilmi.
Nede çok ata sözü vardır öfke ile ilgili
"Öfke gelir gider, kelle gider gelmez."

"Öfke ile kalkan zarar ile oturur. (Aniden öfkelenerek sergilenen davranışlar kırıcı olur. Sonuçları önceden tasarlanamaz.)"

"Keskin sirke küpüne (kabına) zarar verir."
Öfkeli, sert, sinirli kimsenin zararı kendisinedir. Kendini yıprattığı, sağlığına zarar verdiği, toplum içinde saygınlığını yitirdiği gibi işlerini de bozup alt üst eder.

"Hiddetle kalkan nedâmetle oturur."
Öfkeyle, kızgınlıkla hareket eden kişi ne yaptığını pek bilmez; sağı solu incitir, kırar. Kısa bir zaman sonra etrafa ve kendisine verdiği zararı anlar ve pişman olur. Ne var ki iş işten geçmiştir bir kere.
Bu örnekleri böyle çoğaltmak mümkün.Sizlere ÖFKESİZ günler diliyorum.

BİTEMEYEN KİTAP

Benim Çılgın Ailem

Hayat bazen asansörün kat numaraları kadar düzenli olmayabilir

Elizabeth Kellynin insanı kahkahaya boğacak kadar esprili ve akılcı bir dille kaleme aldığı,
dram ve komedinin bir arada sunulduğu Benim Çılgın Ailem,
aile bağlarını iyileştirmeye ve güçlendirmeye yönelik,
affetmeyi ve affedilmeyi öğreten büyüleyici bir roman.

Güçlü bir mizah anlayışına sahip bu roman,
birlikte yaşamayı hayal bile edemeyeceğiniz ama bir o kadar da hikâyelerini merak edeceğiniz insanlarla dolu.
The Washington Post

Akılcı ve sivri bir anlatımı olan Benim Çılgın Ailem,
yüreklere dokunacak kadar da duyarlı bir roman.
Elizabeth Kelly, bir dram hikâyesini eğlenceli hale dönüştürmeyi
ve ilk sayfadan itibaren okuyucuyu etkisi altına almayı başarıyor.
Kirkus Reviews

Muhteşem bir üslupla yazılmış bu romanı okuduğunuzda,
yazarın okuyucuya sunulmuş bir armağan olduğunu anlıyorsunuz.
Elizabeth Kelly, başkarakter Collienin benliğini ararken yaşadığı yalnızlığı büyüleyici
ve bir o kadar da mizahi bir dille aktarmayı başarmış.
Publishers Weekly

Benim Çılgın Ailem, sizi Elizabeth Kellynin güçlü
ve akıl dolu kalemiyle tanıştıran bir ilk roman.
The Gazette

Güçlü bir mizah anlayışıyla anlatılan bu kitabı okuduktan sonra farklı bir sizle karşılaşabilirsiniz.
The New York Times

SEYYAH DERKİ..............
Nedenini bilmiyorum ama tüm çabalarıma rağmen bu kitap beni açmadı,daha doğrusu içine almadı.Muhteşem uslüp deniyor,güçlü mizah deniyor ama yok yok yok
Ben sadece sıkıldım.Bir kaç sayfa atladım acaba ileride yakalarmıyım diye yine yok.Tabi ben ne dersem diyeyim her zaman son söz sizlerin.Bazen böyle devam edemiyorum şu an elimde bir klasik var oda ağır gidiyor ama onun sonunu merak ediyorum.Tolstoy beni etkiliyor.Sadece kitapda çok kalın olduğu için her yere götüremiyorum ama ondada hızlandım .
Her neyse bu günlük bu kadar kitap sohbeti yeter
Bol okumalı günleeeeeeeeeeeeeeeer




12 yorum:

  1. Bitanem şidi bakıyordum yeni yayın geldi:))
    İnekli kitaba bayıldım:)) öfkeyi yenmek hoş ben çok zor öfkelenirim de öfkeli kişiler okusun derim...
    Canım önerilerin için teşekkür ederim.
    8 Mart Dünya Kadınlar Günümüz Kutlu Olsun sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. NE GÜZEL ZOR ÖFKELENEBİLMEK
      BEN ÇABUK PARLAR ÇOK ÇABUK SÖNERİM
      TEŞEKKÜR EDERİM SENİNDE KUTLU OLSUN

      Sil
  2. keşke öfkemizi kontrol edebilsek. ben ki hep sessiz sakin bir insanımdır. ama bazı an geliyorki sinirden kuduruyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. HEP ÖYLE
      BENDE ATAKLAR YAŞAYABİLİYORUM
      ALLAH'TAN ÇABUK SÖNERİM
      HAYIRLI AKŞAMLAR TATLIM

      Sil
  3. keşke öfkelenebilsem.
    hiç yok bende. sıfır hatta.
    öfkelendirme yöntemleri varsa biraz öğrenmek isteyebilirim.
    :)
    bitmeyen kitap yazmışsın.
    tüh yaaa böle bi yazı yazamıcam hiç.
    hiç olmadı ki bitirmediğim kitap veya film veya oyun.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BİZİM EVDE BİR GÜN YAŞAMAN KAFİ DİYEBİLİRİM DEEPSİİ
      YA ÖYLE DEME DEEPSİ YA
      NE YAPAYIM NE KADAR ZORLADI İSEMDE KENDİMİ HOŞLANMADIM
      BELKİ SONRA TEKRAR DENERİZ
      HAYIRLI AKŞAMLAR

      Sil
  4. Ahh Seyyahım öfkenin yanında bir de uzun sürelisi olunca buna bir de inat eklenince işte o zaman içinden çıkılmaz durumlar yaşanıyor.Keşke sakin olabilsek .Canımm bayılıyorum senin kitap okumana .Bol keyifli okumalar diliyorum,sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  5. Benim çılgın ailem'i yeni okudum...
    Bitti mi? Evet
    Sardı mı? Hayır :)))

    1. kitap da listeye eklendi :D

    YanıtlaSil
  6. benim çılgın ailem ismiyle çok sey, arka kapak yazısıyla çok daha şey vaadediyor ama okuyucudan gecer nor alamıyor demek. aklımda olsun. teşekkür ederim ;)

    YanıtlaSil
  7. Seyyahcım senin gibi biten kitap bitmeyen kitap diye günlerim gelecekmi acaba :) İlk kitap tam benlikmiş aslında..Aslında aşağıdaki atasözlerinin hepsine hakimim ama uygulama yönü hiçte hakim olduğum kadar olmuyor..Okumak isterdim doğrusu..
    Bitmeyen kitap sevilmediyse okunmaz zorlamamak lazım bencede..
    Severek okuyacağın güzel kitaplarla karşılaşman dileğiyle..
    Sevgiyle kal canım..

    YanıtlaSil
  8. Nedense facede yayinladigin zaman daha rahat ulasiyorum sayfana..bak bu kitaplari koymamistin goremedim:))) bence her basligi paylas ki okumak ve yorum yapmak kolay olsun:))NOT.tembel ikizin:)))

    YanıtlaSil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu