3 Mart 2013 Pazar

BİR KİTAP DAHA

                                  İKRA



İkra, Murat Serdar Arslantürk'ün Eylül 2012'de Arunas Yayınları'ndan çıkan ikinci Türkçe romanıdır. Dokuz yaşında, disleksi ve doğuştan konuşma engelli İkra ile annesi Zehra'nın hayatlarından bir kesit olan roman, İkra'nın kendi icadı olan ve romanda gerçek örnekleri verilmiş Sanskritçe, Aramice ve Etrüks Alfabesi gibi eski dillerin alfabelerine benzeyen harflerle tuttuğu günlüklerden oluşmaktadır. Günlüklerdeki gizemli harfleri çözmeye çalışan bir grup bilimadamı, okuyucuya insanlığın sesi söze, sözü harflere ve harfleri yazıya çevirme sürecini anlatmakta ve yazının icadına dair ipuçları vermektedir. İkra bütün alfabelerin ortak sembollere dayandığı tezini ileri sürmekte ve bunu bir çocuğun günlüklerinden yola çıkarak anlatmaktadır. Yazar kendi geliştirdiği özel bir yazım tekniği kullanarak kitabın içerisine kurgu dışı bir metin gizlemiş ve bu metni oluşturan kelimeleri romanın içerisinden seçmiştir. Metin 412 kelimeden ve 10 paragraftan oluşmakta ve semavi dinlere ait mesajlar barındırmaktadır. Gizli metni oluşturan kelimelerin roman içerisinde sıralı, anlamlı ve bütüncül bir halde yer alma olasılığı 1/117’dir. Bu küçük olasılığa rağmen kelimeler yan yana geldiğinde elde edilen metin, kitabın ana konusunu ve finalini vermektedir. Seçilen kelimeleri yan yana getirerek gizli metni oluşturmak ve romanı sona erdirmek okuyucuya bırakılmıştır.


GELELİM SEYYAH YORUMUNA
Başlar başlamaz kitap insanı içine çekiyor,Hatta öyle bir çektiki bütün pazarımı yedi yalnız sonu tahmin ettiğim gibi bitmedi.İlginç olmaya ilginç bir kitap ama iş taavsiye kısmına gelince kararsız kaldım doğrusu.Kimi kitaplar vardır siz daha kimse sormadan aaaaaa bunu muhakkak oku şahane bir kitap,çok etkileneceksin,kendini içinde bulacaksın yada ne bileyim göz yaşlarını tutamayacaksın dersiniz ama bu böyle bir kitap değil ancak benim gibi ismine bakıp es kaza alınıp okunacak bir kitap
Yinede kesin iyi yaada  kötü demiyorum.Karar sizlerin

8 yorum:

  1. ilginç bir kitaba benziyor, seyyah abla senin aldığın bir kitap vardı yanılmıyorsam ashap veya sahabe ile ilgiliydi, o kitabı okudunmu ? yorumların nedir ?

    YanıtlaSil
  2. herzaman çok iyi kitap, ya da tavsiye üzerine okumamalıyız, çok güzel yorumlamıisınız. Tabi birinin yorumlarını aldıktan sonra okumak, daha rahatlatıcı oluyor. Bazende eyvah ben hiç beğenmedim oluyorum:) Her okudugumuzdan birşeyler alıyoruz, sürekliyici bir kitapmış, önemli olan o oluyor benim için bazen..

    YanıtlaSil
  3. Hay maşAllah!
    Senin hızına yetşemicem ben bunu anladım.
    Sen hangi arada derede okuyosun bunca kitabı,ne arada alıyosun,bravo vallahi!
    İdolümsün ve her defasında anlıyorum ki,daha benim çooook çalışmam gerek çooook:)
    Cici pazarlar canım.

    YanıtlaSil
  4. Seyyahcım ilginç bir romanmış okumaya vakti olan , okumayı seven kişiler sonunu çokta önemsemeyecektir..Sonuçta her okunan kitap genel kültüre katkıdır değilmi ?
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. ilginç bir konusu var, ben dilibilim mezunu olduğum için kelimelerden, sözlere, sözlerden anlamlara vs. gibi şeyler haliyle ilgimi çekiyor, bulmaca gibi okulda da Sanskritçe ya da Svahili gibi hiç bilmediğimiz dilleri incelerdik..ne kadar kitap, o kadar bilgi ve genel kültür o yüzden çok iyi gidiyorsun sakın bırakma...senin kedişi öp benim için (yine ismini unuttum:(((
    güzel bir hafta diliyorum

    YanıtlaSil
  6. ama sölediğin o kısım çok ilginç.
    alfabe kısmı.
    disleksiler demek öyle.
    biliyor musun şizofrenler de öyle.
    kendi dillerini yaratıyor.
    :)

    YanıtlaSil
  7. Kiatp ilgimi çekti aslında, konu olarak...

    YanıtlaSil
  8. Kitabı okuyalı çok olmadı ama içimde kalan kısmı kelimeleri oldu. O kelimelerle ilgili bakınırken buraya denk geldim.
    Bence çok ilginç bir yazım özelliği. Yazarın verdiği mesajlar tuhaf bir biçimde etkileyici. Ancak nasıl olup da normal romanın içerisinde öyle düzgün yerleştirildiğini tam anlayamadım.
    Bence İkra emrine çok uygun bir çalışma ve okuyun derim.

    YanıtlaSil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu