12 Mart 2013 Salı

AKDENİZ GÜNEŞİ


PORTAKALLARI BOL BULUNCA  BU HAFTA PORTAKALLA İLGİLİ NE VARSA DENEME KARARI ALDIM İYİ OLSUN KÖTÜ OLSUN.
İLK DENEMEM AKDENİZ GÜNEŞİ BİLDİĞİNİZ PORTAKALLI KEK AMA KİTAPDA ÖYLE YAZMIŞ BEN ONUN YALANCISIYIM:)

MALZEMELER;
150 GR SANA YAĞ
3ADET YUMURTA
1SU BARDAĞI ŞEKER
1SU BARDAĞI UN
1TATLI KAŞIĞI KABARTMA TOZU
BİR PORTAKAL KABUĞU RENDESİ

ÜSTÜ İÇİN 
YARIM LİMON KABUĞU RENDESİ
BİR ÇAY BARDAĞI PUDRA ŞEKERİ
BİR SU BARDAĞI PORTAKAL SUYU
BİR PORTAKAL KABUĞU RENDESİ

HAZIRLANIŞI
1-FIRINIMIZI 160 DERECEDE ISITALIM,YAĞIMIZIDA ERİTİP ILIMAYA BIRAKALIM
2-KEKİN ÜZERİ İÇİN VERİLEN MALZEMELERİ BİR KAPTA KARIŞTIRIP ONUDA BİR KENARA BIRAKALIM
3-YUMURTA VE ŞEKERİ ORTA HIZDA 2DAKKA ÇIRPALIM,ILIK YAĞI VE PORTAKAL RENDESİNİ İLAVE EDİP BİR DAKKA DAHA ÇIRPALIM
4-UNU KABARTMA TOZUNU ELEYİP,YUMURTA KARIŞIMINA İLAVE EDİYORUZ
5-ÖNCEDEN ISITTIĞIMIZ FIRINDA KEKİMİZİ PİŞİRİYORUZ


6-KEK FIRINDAN ÇIKTIKTAN SONRA 5 DAKKA BEKLETİP KALIPTAN SEERVİS TABAĞINA TERS ÇEVİRİN
7-SONRA ÜZERİNİ BİR KAÇ YERDEN DELİP  HAZIRLADIĞIMIZ PORTAKALLI SOSU KAŞIK YARDIMIYLA YEDİRİN
8-SÜSLEMEDE KULLANACAĞIMIZ PORTAKALI RENDELEYİP KEKİMİZİN ÜZERİNE SERPİYORUZ.


9-SOĞUDUKTAN SONRA SERVİS YAPIYORUZ VEEEE AFİYETLE YİYORUZ.
BURAYA KADAR ANLATTIKLARIM KİTAPDA YAZANLAR MALESEF BENİM KEKİM TEPETAKLAK 10DAKKA DURDUĞU HALDE TERS DÖNMEK İSTEMEDİ DEMEKKİ GÜZEL YAĞLAMAMIŞIM.BUDA BANA DERS OLSUN.
TAMAM KABUL EDİYORUM BELKİ ŞEKİL ÇOK GÜZEL OLMAMIŞ OLABİLİR AMAAAAAA LEZZETİ HARİKA OLDU EFENDİM.
DAHA ÖNCE YAPMIŞ OLDUĞUM PORTAKALLI KEKİMİ MERAK ETTİYSENİZ
BURAYA TIKLAMANIZ YETERLİ

HEPİNİZE HAYIRLI GÜNLER

13 yorum:

  1. seyyahım portakal cennetinde :) ellerine sağlık ablacım....

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık Gülcümm,senin elinde lezzet bulmuş portakallar..

    YanıtlaSil
  3. çok güzel bir sunum olmuş canımm çok beğendimm ben de aldım tarifi elerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  4. En sevdiğim kek diyebilirim rahatlıkla :)
    Bu kış ben de çok yapıp yedim. Ellerine sağlık çok da güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  5. çok severim ben bunu.. ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  6. Ellerine sağlık o ne güzel bir görüntü afiyet olsun:)

    YanıtlaSil
  7. senden bol bol portakal tarifleri bekliyoruz o zaman bende çok severek yaptığım kekdir eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  8. Seyyahımmm aman da aman senin mutfağın şimdilerde missler gibi portakallar,limonlar kokar buram buram.Öyle çok severim ki aromasını tadını.Kekinden yerim giderken de yarısını alıp giderim canım seyyahım ellerine sağlık cantanemmm.

    YanıtlaSil
  9. hımmmm pek bilmiyom portakallı.
    not aldım.
    anneme yaptırayım.
    :)

    bugün pek yoksun ortada.
    :)

    YanıtlaSil
  10. Eline sağlık nefis olmuş:))çok severim portakallı keki:) iyi akşamlar

    YanıtlaSil
  11. Ellerine sağlık bende bayılırım portakallı keke.

    YanıtlaSil
  12. Portakalı çok seven biri olarak tarifinizi çok merak ettim.
    Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  13. Kekin çok güzel olmuş.Bir dilim yemek istedim şimdi.Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu