16 Şubat 2013 Cumartesi

YILIN EN GÜZEL DİŞ BUĞDAYI



 Bu gün çok sevdiğim bir kızımın oğlu için düzenlediği DİŞ BUĞDAYI partisine gittik.Gittik gitmesine ama ben ömrü hayatımda bu kadar ince detaylı bu kadar güzel bir diş buğdayı görmemiştim doğrusu.Yukarıdaki resimde evin dış kapısını görüyorsunuz.




Bütün bu görkemli hazırlık yakışılı beyefendi Bilal Mert için.Bu gün en hoşuma gidense anne ve oğlun bu köşede misafirlerle resim çektirmeleri idi.Çok güzel bir hatıra ileriye dönük.


 Şimdi size biraz diş buğdayından bahs edeyim gençler bilmeyebilir.Diş buğdayı eski bir Türk geleneğidir. İlk dişin çıkışını kutlamak için yapılan diş buğdayı, çocuğun dişlerinin daha sağlam olması, çabuk büyümesi ve rızkının artması dileğiyle yapılan kutlamadır. Aslında büyük şehir hayatında bir araya gelebilmemizin  gün geçtikçe zorlaştığı bu dönemde, sevdiklerinizin bir araya toplanması ve kutlama yapmak için de güzel bir bahane.

Annemizin ne kadar çılgın olduğunu söylememe gerek yok her halde o kadar çok detay varki hangisini anlatacağım bilemiyorum suların üzerinde bile (Bilal Mertin Dişi çıktı yazıyordu)Hediyeleri koyacağımız karton poşetlerin peçetelerin üstünde dedim ya çılgın anne demek bile yeterli gelmiyor,tabi bir o kadarda çılgın teyzemiz var.Gördüğüm en güzel geçinen iki kız kardeş onlar.Bu gün bi ablam olmadığı için üzüldüm gerçektende:(


Yiyeceklerin hangisini yazacağım bilmiyorum doğrusu zeytinyağlı yaprak sarmasınımı yoksa mercimekli köftemyimi makaronlarımı  bezelerimi,zeytinli ekmeklerimi hangisini diyeyim bilmiyorumki



                           
                                Burasıda çocukluğumuza döndüğümüz köşe.


 Makoronlar muhteşem olmuştu.Tadı hala damağımda müthiş bir lezzet bu arada hatırlatmak istediğim bir şey var bütün bu hazırlıkları iki kız kardeş yaptılar.



Gülşen ve Ferhan kardeşler GULFERY DOĞAL EV ÜRÜNLERİ facebookda bir sayfaları var.Bu güzellikleri sizde istiyorsanız bu adrese başvurabilirsiniz.Benim kızım şimdiden 20 yaş diş buğdayı istiyor bu gün görünce dayanamadı.:)Haksızda sayılmaz doğrusu


Bunlarda eve getirdiğimiz ganimetler.Bence bu diş buğdayında gelinen son nokta bu gün çok büyük keyif aldık.Bu arada bahsetmeyi unuttuğum bir adet daha var diş buğdayında bir tepsiye makas ,kalem,kuranı kerim,para,konur ve çocuğun önüne konur,kuranı alırsa hafız,makası alırsa terzi,kalemi alırsa yazar olacak denir ,bu gün malesef telaşeden o tepsiyi çekmeyi unutmuşum.Tepsiye konanlarda güncelleşmiş,bizim tepsimizde mause,araba anahtarı,para,babamız avukat olduğu için bir adet cmuk kitabı vardı.
Bilal Mertimiz araba anahtarını aldı bizde hemen ooooooo oğlumuz galerici olacak dedik:)
İşin esprisi tabi bu.Bir güzel günde böylece bitmiş oldu.
Bu güzel gün için muhteşem ikiliye teşekkür ederim heer şey çok güzeldi.

                                                         HEPİNİZE HAYIRLI GECELER

23 yorum:

  1. herşey çok güzel olmuş...
    Allah analı babalı büyütsün :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AMİN CANIM
      ALLAH RAZI OLSUN
      HAYIRLI GECELER

      Sil
  2. Maşallah..
    Ne güzel hazırlıklar yapılmış böyle..
    Fotoğraf çekim köşesine de bayıldım.. Özel günler için harika bir fikir aslında

    YanıtlaSil
  3. canım ablam güzel yorumların için çok teşekkür ediyorum...
    bende cevaplamaktan yoruldum valla...
    uzun bir süre mim görmek istemiyorum :)
    hayırlı geceler...

    YanıtlaSil
  4. Harika olmuş en ince ayrıntısına kadar düşünülmüş ALLAH analı babalı büyütsün:)hayırlı geceler

    YanıtlaSil
  5. çılgın anne ferhandan sengül ablacığıma ;bu güzel iltifatlar için çoook ama çook teşekkür ederim iyiki varsın iyiki hayatımızdasın :)

    YanıtlaSil
  6. çok güzel olmuş ne zevkli anne maşallah tabi seninde bizle paylaşman çok güzel teşekkür ederiz sayyah hatun :)

    YanıtlaSil
  7. çok güzel bir diş buğdayı olmuş annneye zevkinden dolayı sanada bizle paylaştığın ve bu kadar güzel resimlediğin için teşekkür ediyorum ve kutluyorum harikasın seyyah hatun :)

    YanıtlaSil
  8. Ne güzel hazırlanmışlar öyle..valla ben böyle şeyleri hiç bilmiyordum..bilsem yapmazmıydım..
    bebiş için hayırlı gelsin dişleri..
    sevgiler abla

    YanıtlaSil
  9. Hay maşAllah :)herşey harika..

    YanıtlaSil
  10. eski bir adet ama artık yeniden gün yüzüne çıktı ama cok cici şeyler ile..artık çocuklarımızın her anı bizim için fazlası ıle kıymetlı oldugundan boyle etkınlıkler artıyor..

    YanıtlaSil
  11. ben bile özendim sengül 100 yaşım da banada yaparsın inşallah:))

    YanıtlaSil
  12. heey çok güzelmiş herşey. makaronlar ah ah. bilal de ne hoş anne de liseli gibi yaaa.
    :)

    YanıtlaSil
  13. Hayırlı uğurlu olsun diş buğdayı paşanın:))) herşey olağanüstü güzel. Yapanların ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  14. Bilal Mert gibi kutlama günüm olmadı bu yaşa kadar. Çok güzel şeyler de biraz abartı gibi sanki. Ellerine sağlık yapanların.

    YanıtlaSil
  15. diş buğdayı çok güzel bir gelenek, biz de yapıyoruz aile içinde. en eğlenceli kısmı da o alet edevatın içinden ne seçeceği tabii. =)

    YanıtlaSil
  16. hayirli ömürlü olsun insAllah
    iki kardesede masAllah diyorum seyyahim
    hayirli cumalar dua ile

    YanıtlaSil
  17. çok güzel bir organizasyon olmuş, elinize, sağlık

    YanıtlaSil
  18. merhaba çok g
    zel olmuş herşey bende aynı şeyleri nasıl temin edebilirim.bayıldım oğlum dün düş çıkardı da :))

    YanıtlaSil
  19. herşey çok güzel olmuş aynılarını nasıl temin edebilirim :))

    YanıtlaSil
  20. Hayırlısı olsun kızın haklı benim bile diş buğdayı yapasım geldi.

    YanıtlaSil
  21. ömrünce diş ağrısı çekmesin ^^

    YanıtlaSil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu