26 Şubat 2013 Salı

TARÇINLI CEVİZLİ İRMİK HELVASI


Akşam nedense insanın canı devamlı bir şeyler yemek istiyor.Eşimde ne zamandır irmik helvası istiyordu,korkunun ecele faydası yok kalk seyyah doğru mutfağa git yap dedim.Her zamanki gibi yine bir eksik var fıstık yok.Fıstıksız helvamı olur hiç yaptım oldu.Fıstığın eksikliğini bol ceviz ile gidermeye çalıştım.


MALZEMELER;
2BARDAK İRMİK
150GR TEREYAĞ
1,5BARDAK ŞEKER
1BARDAK SU
1 BARDAK SÜT
YAPILIŞI;
1-İrmik tereyağ ile bir güzel kavurulur.Ben iyi kavrulmuş seviyorum helvayı.Kavruldukdan sonra 1,5 bardak şekeri irmiğin üzerine serptim bir  karıştırdıktan sonra bir bardak süt ve bir bardak su ilavesini yaptım.Ben şeker ve suyu kaynatmıyorum.
2-Suyunu çektikden sonra bu gün bir değişiklik yapıp tart kalıbına boşalttım helvamı.
3-Diğer tarafta bolca cevizi el rondasında geçirdikden sonra tereyağı ile biraz kavurdum,üzerine tarçın ve bir avuç kadar toz şeker serptim.2dakka sonra ocağın altını kapattım.
4-Kalıbı ters çevirdikten sonra  cevizli harcımı üzerine yerleştirdim.


Görüntü yukarıda görüldüğü gibi .Bence güzel oldu.Hemen büyükçe bir dilim eşime ve kızıma küçük bir dilimde bana.Böyle bir bombanın evde kalması zarar olduğu için hemen kalanınıda komşularıma gönderdim sıcak sıcak yesinler diye:)   Umarım beğenirsiniz.


                                                               HAYIRLI GECELER

10 yorum:

  1. Biz de çok seviyoruz :) Sıcakken de nefis oluyor..
    Yanında da çay, mis ;)
    Ellerinize sağlık, görüntü çok hoş..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. DİDEM'CİM BEĞENMENE SEVİNDİM
      EVET BEN TEST ETTİM :)
      ÇAYLA ÇOK GÜZEL GİTTİ
      HAYIRLI SABAHLAR

      Sil
  2. Eline sağlık nefis olmuş:-)Seyyah iyi akşamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ELİF'İM TEŞEKKÜR EDERİM
      HAYIRLI SABAHLAR

      Sil
  3. Tatlım helva benim için sanırım:)))Ellerine sağlık öpüyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. TABİ GÜLÜM
      İSTEDİĞİN HELVA OLSUN
      HAYIRLI SABAHLAR

      Sil
  4. heyoooo nefis gözüküyor. not aldım. denerim ki.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. HADİ DENE BAKALIM DEEPSİ
      DENEMEDİĞİN BİR O KALDI ZATEN DEEPSİİİİİİ:)
      HAYIRLI SABAHLAR

      Sil
  5. Sen baya baya şef oldun çıktın :)
    41 bin kere maşAllah sana ablacım.
    Dün epeyce kulaklarını çınlattık kızlarla, herkes bayılmış sofrana:)
    Neşen, enerjin daim olsun inşAllah..
    Nice güzel paylaşımlara.

    YanıtlaSil
  6. Sunum çok orjinal olmuş, Harika bayıldım. İrmik helvasını kim sevmezki :)))))
    Ellerine sağlık, bana da beklerim,
    sevgiler...

    YanıtlaSil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu