15 Şubat 2013 Cuma

SÜPRİZLERLE DOLU BİR GÜN VE BİR PASTA TARİFİ


Bu gün çok sevdiğim arkadaşım daha doğrusu dostum bana geldi. Baktım elinde bir paket içinden bu güzeller güzeli kalpli pasta çıktı.İnsanın illa sevgilisi olmasına gerek yokmuş meğerse çok sevgili arkadaşlarda arkadaşlarına süpriz yapabiliyorlarmış.Bu küçük süpriz nedense çok hoşuma gitti.Yaşlandıkça böyle ufak tefek süprizler mutlu ediyor insanı:)

 Bende o gelmeden yıllar önce yaptığım bir keki yapmayı düşünüyordum gelen pasta beni bu fikrimden caydırmadı.Hemen hazırlıklara geçtim bu arada elmalı kekimin tarifi kaç gündür elimin altında iken bu gün yer yarıldı içine girdi,bende hayal meyal aklımda kalanlarla yaptım.Efendim öncelikle soyup dilimlediğiniz elmaları bir fincan şeker yaklaşık 100gr tere yağı ile yukarıda görüldüğü üzere pişiriyorsunuz.


 Sonra yağlayıp unladığınız kek kalıbına elmaları şekildeki gibi diziyorsunuz.serbest halde döksenizde olur.Bu gün aşka geldim ceviz ilave ettim orjinalinde yok ve tarçın serptim üstlerine.Sonrada 4yumurta,4fincan şeker,4 fincan un dan oluşan kek karışımını hazırladım.Kabartnma tozunu unutmayın bu arada .Bu karışımı elmaların üzerine döktüm hafif ısıtılmış fırında 175 derece pişirdim.


 Taaa taaaa taaaaaaam.İşde sonuç hafif lezzetli keyifli bir kek bu arada kekimi gösterirken bir yandan da biten çiçeklerimin reklamını yapayım dedim yavaş yavaş çoğalıyorlar


 Nasıl kekimiz fena fözükmüyor her halde değilmi.Emin olun tadıda çok güzel.Çaylar demlendi komşu çağrıldı afiyetle yedik.


 Bu arada kızım çarşıya çıkmıştı dönüşte bu güzel çiçekleri görünce dayanamamış almış annemin sehpasında güzel dururlar diye bu da ayrı bir süpriz oldu bana


Hemen yaşam alanıma yerleştirdim çiçeklerimi.El işim,bilgisayarım,televizyonum ve ben:)Bu günlük benden haberler bu kadar .Hepinize Hayırlı Akşamlar dilerim

32 yorum:

  1. Gülcüm elmalı kekine bayıldım...Ellerine sağlık..Sehpan süper...yaaa..çiçeklerde..sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. TEŞEKKÜRLER NURSENCİM
      SEHPAMI BENDE ÇOK SEVİYORUM HELEDE BÖYLE İÇİNE RENGARENK İPLERİ KOYUNCA PEK TATLI OLDU
      HAYIRLI AKŞAMLAR TATLIM

      Sil
  2. Pastada kekte sahanee gorunuyo ablacimm ellerine sagliiikk ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. TEŞEKKÜRLER DAMLASAKIZIM
      HAYIRLI AKŞAMLAR

      Sil
  3. o sehpa nekadar güzelmiş öyle banada lazımbitane :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. TATLIM ALMAK İSTERSEN IKEA DA VAR
      BENDE ÇOK SEVİYORUM SEHPAMI
      HAYIRLI AKŞAMLAR

      Sil
  4. Imm pasta ve kekte nefis, çok güzel görünüyor, sonra hilal neden kilo alıyor, ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. YANİ KİLO ALMAK BİZİM SUÇUMUZ DEĞİL DERMİİİŞİİİM
      HAYIRLI AKŞAMLAR CANIM

      Sil
  5. pastanız çok güzel görünüyor..
    İnsanın böyle düşünceli dostları olması çok büyük bir nimet gerçekten..
    Bu arada pastayı sunduğunuz tabak çok güzell...
    Kırmızı benim favorimm.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AH AH AYNEN BENDE DE KIRMIZI HASTALIK ADETA
      ÇOK SEVİYORUM KIYAFETTE DE MUTFAKDA DA
      BEĞENMENİZE SEVİNDİM
      HAYIRLI AKŞAMLAR

      Sil
  6. Pasta, kek, cicekler, sehpa hepsi cok guzeller. Benim favorim motifler cok guzel Olmuslar .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. TEŞEKKÜR EDERİM TATLIM
      BEĞENMENE SEVİNDİM
      HAYIRLI AKŞAMALR

      Sil
  7. Kek harika görüüyor, sunumu da çok hoş :)
    Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. DİDEMCİM HAYIRLI AKŞAMLAR
      BEĞENMENE SEVİNDİM

      Sil
  8. Bak artık kaybetmezsin kekin tarifini işte bu yüzden çok seviyorum blog olayını,emeklerine sağlık motiflerin can yakıyor kekin ise muhteşem o da canımı midemi istetiyor ne diyim bir dilim uzatıversen diyorum canım afiyetler olsun hayırlı hafta sonların olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AYNEN ÖYLE VİŞNEM
      BURADA HER ŞEY KALICI OLUYOR
      SEN GEL BEN SANA ÖZEL YAPARIM Bİ TANEM
      HAYIRLI AKŞAMLAR

      Sil
  9. İlk pastayı gördüm ve yuppiiiii diye bağırdım senin yaptığını düşünerek. Ama sonra tam hayal kırıklığı derken o süper kek çıktı ortaya. Gene bağırdım. Eline sağlık. Pc yi tv.ye mi bağladın?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SİZ HALA BENDEN HAYSİYETLİ TARİF BEKLİYORSUNUZ AMA İLHAN BEY BENDE BU TEMBELLİKLE ZOR BİRAZ
      AMA KEKİM GÜZEL VE HAFİF BİR KEK
      PC Yİ TV YE BAĞLAMADIM TV TAM PC NİN ARASINDA :)
      HAYIRLI AKŞAMLAR

      Sil
  10. Kek harika olmuş eline sağlık...Çiçekler ve motiflerde öyle:) iyi hafta sonları canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ELİF'İM BEĞENMENE SEVİNDİM
      HAYIRLI AKŞAMLAR

      Sil
  11. hihihiii herşey ne güzel.
    kek tarifini iyi hatırlamışın gibi duruyor.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BENCEDE ÖYLE
      EĞER ORJİNAL TARİFİ BULURSAM ONUDA YAYINLARIM
      GERÇİ BUDA ÇOK LEZZETLİ OLDU
      HAYIRLI AKŞAMLAR

      Sil
  12. masallah hic bos durmuyorsunuz pastada kekde cok güzel ayrica insanin böyle süpriz yapan dostlari olmasida ayri güzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. EVET HER ŞEY BİR YANA DOSTLAR BİR YANA
      BEĞENMENİZE SEVİNDİM
      HAYIRLI AKŞAMLAR

      Sil
  13. Motiflere bayıldım ellerinize sağlık bitince kimbilir ne kadar güzel olacak:)))) kek süper gözüküyor ama benim bloglarda gördüklerime yalnızca bakma vaktim geldiği için resimlerle yetiniyorum yoksa kilo almaya başlayacağım:))))
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. GÜZEL OLACAK GİBİ BU ARA HIZLANDIM
      YAKINDA BİTER HER HALDE TEK KİŞİLİK YAPACAĞIM
      AYNEN ÖYLE BEĞENDİĞİM ŞEYLER ÇOK AMA
      ZATEN KİLO ALMIŞ BAŞINI GİDİYOR
      HAYIRLI AKŞAMLAR NAZLIGÜL HANIM

      Sil
  14. kalpli pasta çok güzel bir sürpriz olmuş. elmalı kek de harika. elmaya bayılırım.
    bende anneme almıştım bu çuha çiçeğinden. aferin kızına.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. GERÇEKTENDE HİÇ BEKLEMEDİĞİM BİR ANDA GELDİ KALPLİ PASTAM
      ELMALIYI DENE MUHAKKAK SELMACIM ÇOK HAFİF VE LEZZETLİOLUYOR
      HAYIRLIAKŞAMLAR CANIM

      Sil
  15. Yaşam alanını sevdim canım hepsi süper

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KARDELENİMO KOLTUKBENİM HER ŞEYİM GERÇEKTEN
      BU ARADA SAĞIM SOLUMDA İŞİ DOLU
      TEK MUTLU OLDUĞUM YER
      HAYIRLI AKŞAMLAR CANIM

      Sil
  16. Allah'ım ne güzel ,ne canlı,ne renkli bir post olmuş bu böyle:))
    Pastana bayıldım,o dostun her kimse benden kocaman bir aferin ona:)
    Öyle dostlar hepimizin başına..
    Güldehanın hediyeleri de ayrı güzel pek yakışmışlar yerlerine.
    Güle güle kullan ablacım.
    Muhabbetle..

    YanıtlaSil
  17. bizim arkadaşlarımız bize hiç böyle pastalar getirmiyor :(
    kıskandım valla :)

    YanıtlaSil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu