25 Şubat 2013 Pazartesi

KURAN'DA ÜZERİNE YEMİN EDİLEN MEYVE:İNCİR




İncir, Kur'ân'da adına müstakil sure bulunan ve üzerine yemin edilen bir meyvedir. Peygamber Efendimiz (sas)'in kendisine ikram edilen inciri yediği ve "Yiyin, şayet cennetten inme bir meyve bulunduğunu söyleseydim, işte bu derdim." dediği rivayet edilmektedir. Hristiyan ve Musevî kaynaklarında da adından söz edilen incir, beşbin yıldan beri Anadolu ve Akdeniz'in çeşitli bölgelerinde hasadı yapılan bir bitkidir.



Şimdi incir aklına nerden geldi derseniz bu gün face de incir ile ilgili aşağıdaki bilgiyi vermişler.Bende bunu biraz daha genişletip sizinle paylaşmak istedim.Kimbilir incir belki can sıkıntısına da iyi gelir :)


İNCİR VE ZEYTİNYAĞININ KARDEŞLİĞİ

ÖKSÜRÜK OLANLARIN DİKKATİNE ASTIM, ALERJİK ASTIM

Saf zeytin yağında bir gün bekletilmiş kuru incirden sabahları aç karnına 2 adet yemelerini ve yeniden 2 tane inciri zeytin yağına koyarak ertesi günü yiyerek bu kürü en az 6 ay devam etmeliler.(aralık vermeden)

Tazesi de malum tembel mideyi çalıştırıyor,bağırsakları yumuşatıyor,sinirleri kuvvetlendiriyor boğaz ağrılarını kesiyor çıbanları olgunlaştırıyor,bronşları yumuşatıyor.

Ayrıca incir ağacının dallarındaki süt ise siğilleri geçiriyor.



Şimdide benim araştırmalarımdan bir kaç şey yazayım.
1-Kuru incir,cevizle birlikte tüketildiğinde,vücudu zehirlerden korur.Ayrıca,bronşite de iyi gelip,öksürüğü keser.
2-Suda kaynatılmış incir kurusu boğaz şişkinliğine ve iltihaba iyi gelmektedir.
3-Öksürüğü kesmeye ve boğaz ağrısına iyi gelir.
4- Karaciğer dostudur ve kötü kolesterolün düşmesine yardımcı olur.
5-Kanseri engellemeye yardımcı olur.
6- Yüksek orandaki demir içeriği ile kansızlığa çok iyi gelir.
7-Sesiniz kısıldığında hemen bir inciri bir su bardağı kadar sütün içine koyup cezvede kaynatın.Ilık ılık bu şurubu için çok yararını göreceksiniz
8-İnciri süt yada sirkeyle,eğer oda olmaz ise yalnızca zeytinyağına batırıp yiyerek basur şikayetinden kurtulabilirsiniz.
9-İnciri ceviz ile birlikte yerseniz hem vücüdunuzu zehirlerden korur,hemde bronşite iyi gelerek öksürüğü keser.Nezle içinde faydalıdır.


Kuran ayetlerini tefekkür ederek inceleyen bir insan,rabbimizin hiç bir konuyu eksik bırakmadığını ,hem dünyada hem ahirette rahat edebilmesi için bizlere çeşitli yollar göstermiştir.Cenabı hak insan yaşamına ve sağlığına en uygun besinlere ,çeşitli şekillerde işaret etmiştir.
Tin suresine adı verilen üzerine yemin edilen incirin,şifa konusunda sayılamayacak kadar faydaları olmasına rağmen ben burada sadece bir kaçını sayabildim.
Rabbimiz ,zevkle yenen bumeyve içinde ,insanın ihtiyacı olan maddeleri ,onun sağlığına uygun bir denge ile adeta paketlenmiş şekilde bizlerin yararına sunmuştur.
Tüm bu nimetlere karşı borcumuzu şükrederek ödemek rabbimize karşı vazife ve görevimizdir

SEYYAH ŞİFA DOLU GÜNLER,AYLAR,YILLAR DİLER


17 yorum:

  1. Allah razı olsun ne guzel oldu bunu paylasman ben de bogaz agrısına dogal ne kullansam dıye dusunuyordum. sımdı bogazım bıraz da ıyı ama ılerlerse bunu denıcem. cok guzel kaynaklar vermıssın

    YanıtlaSil
  2. CANIM BENDE SIRF ONUN İÇİN YAYINLDIM
    HEM YAPIMI BASİT HEM ŞİFALI
    BU ARA HER KEZ GRİPDEN BOĞAZ AĞRISINDAN KIRILIYOR
    RABBİM ŞİFALAR VERSİN

    YanıtlaSil
  3. Gülcüm annem astım haştası hemen deneyoruz,canım..Bu çok güzel bilgileri paylaştığın için çok teşekkürler..Yüreğine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM SENİN CEVAP AŞAĞIYA KAYMIŞ ORADA İKİ MANEVİ FORMÜLDE VERDİM BAK OLURMU

      Sil
  4. İnciri taze severim kurumuşuyla aram yok..Şu senin eklediğin resimdeki patlıcan incirine bayılırım görünce ağzım sulandı :)
    Çok lezzetli meyve cennet meyvelerine layık gerçekten..
    Çok faydalı bilgilerde vermişsin teşekkürler..Peygamberimizin övmesi boşa değil demekki..
    Tüm hastalara acil şifalar diliyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM BEN TEŞEKKÜR EDERİM GÜZEL ZİYARETİN İÇİİN
      HAYIRLI SABAHLAR

      Sil
  5. CANIM RABBİM ACİL ŞİFALAR VERSİN İNŞALLAH
    İKİ TÜYO DAHA O ZAMAN
    BİR MUHAKKAK YAPTIĞINIZ ŞEYİ İÇERKEN
    BİSMİLLAHİ ŞAAFİİİ HU ALLAH DEYİP İÇSİN
    BİRDE YİNE BİR BARDAK SUYA 100 DEFA "YA ŞAFİAL EMRAZ"DİYEREK YİNE ŞİFA NİYETİNE İÇSİN TATLIM
    ALLAHA EMANET OLUN

    YanıtlaSil
  6. Paylasim icin sagolasin bacim,
    tavsiyelerini hemen deniyecem insaallah.
    Zira ben ve oglum gripten dolayi tam olarak iyilesemedik.
    selam ve dua ile.hicret

    YanıtlaSil
  7. çok severiim bu siyah olanı.
    :)
    bilgileri de not alıcim.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BUNLAR ÖNEMLİ BİLGİLER DEEPSİİİİİİİİİİİ
      AL TABİKİDE
      HAYIRLI SABAHLAR

      Sil
  8. Seyyahcığım küçükken ağzıma sürmezdim inciri.Şimdilerde de yemelere doymuyorum Bak bronşite iyi geldiğini bilmiyordum sayende öğrendim çok iyi oldu bu canım sağolasın paylaşımın için çok teşekkürler sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BENİMDE O YÜZDEN ÇOK DİKKATİMİ ÇEKTİ ZATEN
      YAPIMI KOLAY ŞİFASI BOL
      HAYIRLI SABAHLAR BİR TANEEM

      Sil
  9. zaten çok sevdiğim bir meyvedir,paylaştığınız güzel bilgilerden dolayı on kat daha sevdim,teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BEN TEŞEKKÜR EDERİM GÜZEL ZİYARETİNİZ İÇİN
      HAYIRLI SABAHLAR

      Sil
  10. Gül hnm çok güzel bir yazı olmuş. Çok faydalı bilgiler edindim. Kaleminize sağlık. Ben inciri severim ama gizli şekerim nedeniyle drlar pek müsade etmiyor. Çok sınırlı yiyebiliyorum. Ben inciri babamla tanıdım. İncir mevsimi başladı mı evimizde kasa dolusu olurdu. Babam bayılır. Sırf en güzelini almak için market market pazar pazar gezer. Hiç üşenmez. Hatta Ege-Akdeniz tatil yolculuklarımız sırasında da özel olarak en iyi incir yetiştiren illeri gezdiğimiz bile olmuştu. Sağlığı ise maşallah. 70 yaşında bir çok yaşıtına göre iyi durumda. Demek ki incir yaramış diye düşünüyorum:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BENCEDE ÖYLE TATLIM
      RABBİM TÜM SEVDİKLERİNİZE HAYIRLI UZUN ÖMÜRLER VERSİN İNŞALLAH
      ALLAHA EMANET OLUN

      Sil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu