22 Şubat 2013 Cuma

BEKLENEN GÜN GELDİ GEÇTİ BİLE

SEYYAH'IN SOFRASI


 Misafirler kapıdan ben bacadan blogumun başına geçtim.Tabi o yorgunlukla bilgisayar başına geçince cÂnım 5yorumu sildim.Yayınlaya basacağıma sile bastım ve tüm çırpınmalarıma rağmen geri getiremedim.Her neyse bu gün çok sevdiğim arkadaşlarım geldiler ,masamı çok beğendiler,onlar beğenince bende yorgunluğumu
atmış oldum.


 Misafrilerime masa hazırlarken ufak tefek süprizlerden hoşlanıyorum,bu günde arkadaşlarıma konseptime uygun yeşil zarflar içinde hadisi şerifler koydum,Bu günün anısına.Kimin şansına ne gelirse,bazen de beraber çektirdiğimiz bir fotoğrafı koyarım,Böyle ufak tefek süprizlerden hoşlanırım.


Bu günün yıldızı ilk defa denediğim şeker hamurlu kalpli kurabiyelerdi.Yazımın sonunda tarifini vereceğim inşallah.


 Bir seyyah klasiği olan portakallı kek yaptım bu sefer süslemesi değişik malum şeker hamuruna yeni başladım  ya yeni heves önüme gelen yeri şekerlemek istiyorum.Portakallı kek için buraya tık tık


Bu gün ilk defa kanepe yaptım.Çok cici oldular aslında çok kolay ama bir o kadarda uğraştırıcı,gece dörtte kalktım ancak yetişdirdim.Tabi bunda benim yaşımında etkisi olabilir.Gençler daha hızlı yapar


Bu gün benim için ilkler günüydü.Tartolette ilk defa yapıyorum,onun için süslemesini çok iyi yapamamış olabilirim,ama idare eder her halde:)



Anacığım çocukluğumda çok yapardı,Kanepe ben çok severim misafrilerimde beğendi.Gelelim şimdi benim

PEMBE RÜYA'NIN TARİFİ'NE
MALZEMELER;
YARIM BARDAK SIVI YAĞ
YARIM MARGARİN
BİR YUMURTA
YARIM PAKET KABARTMA TOZU
BİR BARDAK PUDRA ŞEKERİ
İSTEDİĞİNİZ RENK ŞEKER HAMURU
YETERİNCE UN
(Dersim daha oralara gelmediği için birazda tembellikten hazır şeker hamuru aldım)
Bu tabir çok hoşuma gitmiyor ama ne sert ne yumuşak bir hamur olsun diyeceğim .Bu arada ben 2 ölçü yaptım.Tam ununu koyarken aklıma geldi bir bardak da fındık tozu ilave ettim.Kıyır kıyır oldu.Her zaman dediğim gibi ben profosyenel bir mutfakçı değilim bazı şeyleri deneme yanılma yoluyla buluyorum.

HEPİNİZE HAYIRLI AKŞAMLAR DİLİYORUM

60 yorum:

  1. döktürmüssün sengül abla zarf olayıda süper olmus emegine saglık hep böyle bereketli mutlu günlerin olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM GÜZEL DUANA AMİN DİYORUM
      BAZEN BÖYLE UFAK SÜPRİZLER GÜNE AYRI BİR ANLAM KATIYOR
      HAYIRLI AKŞAMLAR CANIM

      Sil
  2. ablacım sofrana bayıldım :)
    döktürmüşsün valla :)
    ellerine emeklerine sağlık :)
    kalpli kurabiyelerine bayıldım :)
    kalpli kanepelerine bayıldım :)
    pastana bayıldım :)
    hepsinden alıp kaçıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM İNŞALLAH BİR GÜN TANIŞIRIZ BEN SANA ÖZEL YAPARIM
      ŞİMDİLİK BUNLARLA İDARE ET
      HADİ ALLAHA EMANET OL

      Sil
  3. Masaya hayran kaldım. İkramlıkları görünce keşke bende orda olsam dedirtti. Ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM BEĞENMENE SEVİNDİM
      HER ZAMAN BEKLERİM BUYRUN GELİN
      HAYIRLI AKŞAMLAR

      Sil
  4. Gülcüm herşey çok güzel ve özel olmuş..ellerine sağlık..misafirlerin çok şanslı..zarfın içindeki süprizede ayrıyeten bayıldım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM TEŞEKKÜR EDERİM
      BEĞENMENE SEVİNDİM
      HAYIRLI AKŞAMLAR
      ALLAHA EMANET OL

      Sil
  5. Ama olmaz ki ya...Böyle bir masaya sadece bakıyor olmak çok kötü..Ellerinize sağlık, hepsi müthiş görünüyor..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM ATLA GEL MİSAFİRİM OL
      BEĞENMENİZE SEVİNDİM
      HAYIRLI GECELER

      Sil
  6. ellerinize sağlık
    sofra harika görünüyor
    kurabiyeler süper
    masada ki çiçekler çok şıklar.
    hepsi birbirinden güzel.
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AYYY ÇEK SEVİNDİM BEĞENMENİZE
      HAYIRLI AKŞAMLAR

      Sil
  7. oyy oyyy bu pazar da bana gelecekler, sen atlatmışsın...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. VALLA KOLAY GELSİN ARKADAŞIM
      BU GECE 4DE KALKTIM
      GÜZEL OLUYOR AMA Bİ O KADARDA YORUCU
      SANA KOLAY GELSİN CANIM
      HAYIRLI GECELEER

      Sil
  8. Sofra harika görünüyor epey emek harcamışsınız belli.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. HARCADIM GERÇEKTEN AMA GELEN BEĞENİLER DEĞDİĞİNİ GÖSTERİYOR
      HAYIRLI GECELER CANIM

      Sil
  9. Böyle güzel sofralarda muahbbetleriniz bol, dostluklarınız daima olsun seyyah.
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM BU GÜZEL DUA YA AMİN DİYORUM
      ALLAHA EMANET OLUN
      HAYIRLI GECELER

      Sil
  10. Masallaahh barekallah....
    Çok guzel görünüyor ablacim her şey. Emek kokuyor buram buram sofran..ellerine saglik ablacim.zarf detayına bayıldım..:) muhabbetle ablacim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. MİSAFİRLERİMDE BAYILDI
      BEĞENMENE SEVİNDİM
      SENİDE BİR GÜN MİSAFİR EDERİM İNŞALLAH
      ALLAHA EMANET OL
      HAYIRLI GECELER

      Sil
  11. Wayy Waayyy Wayyy:)
    Kızma,darılma,gücenme ama :) bu kadarını beklemiyordum,ya hu sen nasıl hamarat bi hatun çıktın 41 bin kere maşAllah,nazarlara gelme inşAllah :)
    O sofranın düzenine,zarafetine hayran kaldım,üşenmemiş domatesleri tek tek çubuklamışsın, hele o kaşarlı, salamlı tabak yok mu bayıldım bayıldımmmm:)
    Pembe rüyalar zaten bir şaheser,ellerine sağlık Sengül şefim:)
    Ben de istiyorum böyle bir sofra aklında olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. YOK GÜLÜM NE GÜCENECEĞİM
      BİLAKİS SENİ ŞAŞIRTMAK HOŞUMA GİTTİ DOĞRUSUKANEPELERİMİN GÖRÜNTÜSÜ KADAR LEZZETİDE GÜZEL OLDU
      UMUDUM
      TAMAM TAAMAM SEN GELDE SOFRA HAZIRLAMASI KOLAY
      HEM O ZAMANA KADAR BENİM ACEMİLİĞİMDE BİTER
      ÖPÜLDÜNÜZ KÜÇÜK BAYAN
      HAYIRLI GECELER

      Sil
  12. Eline sağlık bu ne güzel sofra böyle bayıldım hepsi bir birinden güzel:)Hayırlı akşamlar Seyyehım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ELİF'İM BEĞENMENE SEVİNDİM
      BU GÜN MORALİM ÇOK DÜZELDİ VALLAHİ
      HAYIRLI GECELER CAnım

      Sil
  13. Sofra ve detaylar harika , emeklerine saglik sengul ablacigim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BİZİMKİ YAŞLI İŞİ GÜLÜM
      SİZLER DAHA GÜZELLERİNİ YAPIYORSUNUZ
      ALLAHA EMANET OLUN

      Sil
  14. Aman ne yapmışsınız , harika görünüyor hepsi , bütün mamalar çok güzel ama tabaklarınızı da çok beğendim ben yiyeceklerle bu kadar mı uyum olur , vallahi süpersiniz , nazar olmasın aman , MaşaAllah:)Sevgiyle:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BEĞENMENİZE SEVİNDİM MORAL OLDU BANA BU GÜN
      KENDİMİ İŞE YARAR HİSSETTİM
      ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM
      HAYIRLI AKŞAMLAR

      Sil
  15. Seyyah süpersin. Nerelerdeydin bugüne kadar? Görsellik muhteşem. nasıl bir emektir. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AAAA ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM
      SİZDEN BUNLARI DUYMAK
      HAYIRLI AKŞAMALR

      Sil
  16. Sofra muhteşem Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM CANIM
      BEĞENMENE SEVİNDİM
      HAYRILI GECELER

      Sil
  17. Buram buram emek kokan bir sofra olmuş bu gerçekten ablacığım MaşaAllah.
    Emeğine, yüreğine sağlık.
    Sevgi ve muhabbetlerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM BEĞENMENE SEVİNDİM
      EVET ÇOK UĞRAŞTIM AMA DEĞDİ
      HAYIRLI GECELER

      Sil
  18. Masadaki herşey birbirinden güzel
    Küçük detaylara bayılırım herkese zarf içinde hadisi şerif çok güzel olmuş
    Tartolet çok severim hiç denemedim denemek istiyorum tarifini paylaşırsanız
    Ellerinize sağlık
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. TATLIM DOĞRUSUNU İSTERSEN TARTOLETLERİ HAZIR ALDIM
      AMA KREMANIN TARİFİFNİ İSTERSEN SEVE SEVE VERİRİM TATLIM
      BEĞENMENE SEVİNDİM
      HAYIRLI GECELER

      Sil
  19. Harika bir sofra ,nefis bir sunum ellerine sağlık,bayıldım.sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. TEŞEKKÜRLER CANIM BEĞENMENE SEVİNDİM
      HAYIRLI GECELER

      Sil
  20. Senguuuuuullll..hersey mukemmeeell gorunuyodaaa biz neden yokuuuzzzz:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. E GÜLÜM SEN BENİ GİTTİĞİN YERE GÖTÜRMESSEN BÖYLE OLUR İŞDE
      BAK MEHMET AMCAMA ŞİKAYET EDERİM ONA GÖRE
      HAYIRLIGECELER

      Sil
    2. Valla 20 yillik ikizinim boyle sofra gormedimm..kiskandim anlasana:))))

      Sil
    3. ONU ANLADIM ZATENDE İKİZİNDE YENİ YENİ KENDİNİ KEŞFETMEYE BAŞLADI BU BLOG SAYESİNDE
      EN KISA ZAMANDA BEKLERİM İNŞALLAH TÜM KIZKARDEŞLERİMLE
      YALNIZ YORUM YAZMAYANA YOK
      DOLAYISI İLE SADECE SEN YORUM YAZDIN
      DUYURULUR

      Sil
    4. Sen buraya yorum yazmayi kolaymi zannediyon..ben daha nice paylasimlarina yorum yapiyordum ama olmuyodu..meger kayit islemleri varmis da ondan sonra izin cikti:))) azmettim oldu:)) yalniz aksamdan bu yana masa konusunda hakkini yememem gerektigini dusundum..evet itiraf ediyorum en mukemmel masayi sen hazirliyordun:)((ama su pembis kurabiyeler ve kanapeler yenii:)

      Sil
  21. tabaklara bayıldım, penbe yeşil ne güzel yakışmış birbirine böyle.. nerden aldınız sorabilir miiyim ? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM TABİKİ SORABİLİRSİN AMA
      TABAKLARIM 20 YILLIK
      BENİM GİBİ ESKİLER YANİ
      HAYIRLI GECELER Bİ TANEM

      Sil
  22. Sen varya sen cansın o ne kadar muhteşem bir sofra maşallah.Nasıl özenmişsin tabaklara bittim bu arada çok şık.Menü desen muhteşem bende isterim ama gelince ellerine,emeğine sağlık tatlım öpüyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. GÜLÜM SEN İSTANBULA GEL BU SOFRALAR SANA FEDA OLSUN CANIM
      BENİM
      ALLAHA EMANET OL

      Sil
  23. Severek, isteyerek ve emek sarfedilerek hazırlanmış çok güzel bir sofra olmuş canım. Ellerine emeğine sağlık olsun. Sürprizlere bayıldım. Ne şanslı konuklarmış:))) iyi geceler dileğiyle, sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. NAZLIGÜL'ÜM GERÇEKTENDE ÖYLE
      SEVDİĞİN İNSANLAR GELİNCE HER ŞEY SANKİ DAHA GÜZEL OLUYOR
      EMEK VERDİM AMA DEĞDİ DOĞRUSU
      MİSAFİRLERİMDE ÇOK BEĞENDİ SÜPRİZLERİNİ
      ALLAHA EMANET OLUN

      Sil
  24. Hepsi birbirinden güzel kanepeler çok hoş gözüküyor:)
    Bizde gelsek yapar mısınız?
    Emek olması her şeye değer:)
    http://eyuplugunler.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  25. TABİ NEDEN OLNMASIN
    SEVE SEVE
    HAYIRLI GECELER

    YanıtlaSil
  26. Ellerinize saglik, cok guzel bir masa hazirlamissiniz..

    YanıtlaSil
  27. Ne kadar bol çeşitli, şık bir sofra hazırlamışsınız. İnsan sevdikleriyle olunca ve emekleri beğenilince nasıl da unutuluyordur yorgunluklar. Kanepeleriniz de çok cici olmuşlar. Elleriniz dert görmesin. Güzel bir haftasonu geçirmeniz dileğiyle.

    YanıtlaSil
  28. zarif ve zevkli bir ruhun sofraya yansıması budur maşallah demekten dilimde tüğ bitti. kızım sen bir harikasın yaa :) ellerine emeğine yüreğine sağlık

    YanıtlaSil
  29. Ellerine sağlık baya emek var masanda çok uğraştığın belli..Değmiş ama :) Hepsi birbirinden güzel gözüküyor..
    Misafirlerin bayılmıştır eminim :)
    Zarf sürprizi çok hoş ..
    Afiyetle yemişsinizdir inşallah :)

    YanıtlaSil
  30. Merhaba abllacim ..en son senin canın benim tiramisudan çekmişti..benim canim hepsini çekti ne yapacağız şimdi :) ellerine sağlık herşey cok guzel masan çok güzel :) ayrıca yasinda ne var ki hangi genc senin yaptıklarıni yapabilir ....

    YanıtlaSil
  31. Bizde masada yerimizi alalım, harika şeyler yapmış sın canım ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  32. Harika bir masa.Emeğine ve ellerine sağlık canım :)

    YanıtlaSil
  33. maşallah cok özenerek yapıldığı belli hepsi harika görünüyor.

    YanıtlaSil
  34. ne güzeeeel.
    bu kurabiyelerden sen de yaptın ha.
    ciciler.
    tartolette tamam denicim.
    yeşil keseye hadisi şerif de güzel düşünce.
    nefis post bu ya.
    :)

    YanıtlaSil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu