5 Ocak 2013 Cumartesi

YILIN İLK KİTABI



Yaşadığın şehir özgür değilse, sen de özgür kalamazsın!..Byzantion'dan İstanbul'a uzanan heyecan yüklü, tarihsel bir serüven...Yedi hükümdar, yedi kadim mekân, yedi gizemli olay ve yalın bir gerçek!Romanlarında zengin arka planı polisiye kurgu içinde vermekteki ustalığı ile bilinen Ahmet Ümit'in bu romanı da yine peşpeşe işlenen cinayetlerin çevresinde kurgulanmış. Ancak bu kitabı sıradan bir polisiye romandan ayıran birçok özellik var. Her şeyden önce zengin kadrosu ile İstanbul Hatırası, çeşitli kesimlerden İstanbulluyu bir araya getirerek içinde barındırdığı alt öykülerle zengin bir yapı sunuyor. Birbirine bağlanan bu alt öyküler bir yandan gerilimin etkisini artırırken bir yandan da romanı şenlikli ve çok yönlü bir yapıya ulaştırıyor. Kitabın bir başka önemli özelliği de İstanbul hakkında son derece detaylı bilgi içermesi. Kurgunun içine yerleştirilen bu bilgiler hem okumayı daha meraklı hale getiriyor hem de tarih aracılığıyla çok günümüzün dışındaki öykülerin de kurguya yerleşmesine imkan tanıyor. Böylece Ahmet ümit'in İstanbul Hatırası adlı romanı, başka başka dönemlerin öykülerinin eşliğinde, günümüz İstanbul'unun geniş bir panoramasını oluşturuyor. Tutucusundan modernine, eski İstanbullusundan yeni göç etmişine, milliyetçisinden gayrı Müslim'ine varana dek İstanbullu diye adlandırılabilecek herkes bu kitabın içinde kendi öyküleriyle birlikte İstanbul'un devasa çarklarının dişlilerini dile getiriyor. Binlerce yıllık tarihiyle İstanbul başrolü oluştururken romana girip çıkan her karakter de İstanbul'un nasıl İstanbul olduğunu aktarıyor. (Tanıtım Bülteninden)

Şimdi gelelim benim düşüncelerime.Bir solukta okudum tıpkı  SULTANI ÖLDÜRMEK kitabında olduğu gibi.Ahmet Ümitin kitaplarında beni çeken şey bir İstanbul aşığı olarak İstanbul'un muhteşem tarihinde yolculuğa çıkmak.Polisiye ile tarih içi içe kurgulanmış çok da güzel kurgulanmış.Bir diğer hoşuma giden konu ise kitabın sonuna kadar katilin kim olduğunu bilmemeniz. Ali diyorsunuz Veli çıkıyor.Hatta bu kitabında yok artık bu kadarda değil diyorsunuz o derece.Onun için sonuna kadar atraksyon hiç düşmüyor.Arka arkaya aynı yazarın kitabını okumakta zorlanır mıyım diye düşünmüştüm ama hiç zorlanmadım aksine çok keyif aldım.bir solukta hiç zorlanmadığım bir kitap oldu.Yavaş yavaş diğer serilere geçeceğim  her halde.
10 üzerinden bir puan vermek gerekirse 8 hakkı dır 9 u zorlar.

SEYYAH HEPİNİZE BOL OKUMALI BİR SENE DİLER.

15 yorum:

  1. o zaman not düşelim bu kitabı , :)

    YanıtlaSil
  2. Kutluyorum seni bu seçim için. Tam bir Ahmet Ümit fanatiğiyim. Bütün kitapları var bende hatta "Bir İstanbul Hatırası"nın ingilizcesi bile var. " A Momento for İstanbul." Geçen ay bir yerde tanışmak fırsatım oldu çok mıy mıy konuşuyor, çok argo konuşuyor ve çok ufak tefek bir adam. " Bu kitaplar senden nasıl çıkıyor inanmak zor " dedim. :)) Ben ki tarihten nefret ederim Ahmet Ümit sayesinde biraz ilgi duymaya başladım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gercektenmi
      O zaman iyiki gormemisim
      Insan hayal kirikligina ugrar
      Bende tarih zor okuyanlardanim ama Ahmet Umit iyi geld
      Cinayetin heyecani ile tarih akip gidiyor
      Hayirli gunler

      Sil
  3. Tevafuk oldu ki,bende kitaplığımdan okumak içine,bu kitabı seçtim.Gerçekten polisiye diyince hem de İstanbul temalı Ahmet Ümit'i tek geçerim.Siz'e bab-ı esrar kitabını da öneririm.Güzel Konya'ya,Mevlanaya ve Şems'e doyuyorsunuz :)))
    Gerçekten bol kitaplı,bol okumalı bir yıl olsun.Tabi huzur için de.

    YanıtlaSil
  4. bu sene daha çok okucam demiştin.
    hızlı girdin yani.
    :)
    bu da iyiymiş demek ki.
    ahmet ümite de ben de başlasam artık iyi olacak.
    :)

    YanıtlaSil
  5. son zamanlarda çok görür oldum Ahmet Ümit kitaplarını...beğenmene sevindim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canim cok keyifle okudum
      Tarih bilgimde baya artiyor
      Hayirli aksamlar

      Sil
  6. Merhabalar Ahmet Ümit'i ben de çok severim tavsiyenizi dinleyip en lısa sürede okuyacağım:))sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canim tesekkur ederim
      Hayirli aksamlar

      Sil
  7. Ben Ahmet Ümit hiç okumadım ama sanırım bir denemek lazım bu yorumlardan sonra!
    Bu arada canım beni takibe almışsın teşekkür ederim, bende alacağım ama sorun var nedense uzun süredir, hallolur inşallah en kısa zamanda!
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence bir deneyin
      Keyifli bir yandan polisiye bir yandan tarih iyi gidiyor

      Sil
    2. Hayirli aksamlar gulum

      Sil
  8. Bende Ahmet Ümit hiç okumadım ve tavsiye üzerine kitap okumayı sevenlerdenim. Yazınız ve yorumlar sayesinde en kısa zamanda okumak istiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bencede bir deneyin
      Hosunuza gidecek
      Hayirli geceler

      Sil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu