24 Ocak 2013 Perşembe

YAPTIM OLDU

SEYYAH USULÜ TAVUK


Canımın hiç bir şey yapmak istemediği günlerdeyim.Uzun zamandır yemek tarifi vermediğiminde farkında olarak "İstanbul'un 100 lezzeti kitabını ele aldım baktım baktım ,hiç birinde karar kılamadım.Birbirinden değişik tarifler var ama hususi alışverişe gitmek lazım onları yapmak için.Bir gün önceden haşladığım tavuk vardı ne yapsam ne yapsam diye düşünürken aklıma böyle bir tarif geldi.
MALZEMELER
2adet tavuk göğsü
2büyük soğan
4adet domates
2adet çarliston biber
2adet kırmızı biber
sıvı yağ
sana yağ
köri,safran,tarçın,kırmızı toz biber,karabiber
1tatlı kaşığı bal
3yemek kaşığı ketçap
YAPILIŞI
1-Soğanlarımıza hem sıvı yağ hem sana yağı ekleyip güzelce öldürelim.Üzerine kare kare doğradığımız domatesleri ve biberleri ilave edelim
2-Bu arada haşladığımız tavuğu iri parçalar halinde doğrayalım.
3-Ayrı bir kasede bir tatlı kaşığı bal,3yemek kaşığı ketçap,1çay kaşığı köri,bir çay kaşığı safran,bir çay kaşığı tarçını sıcak su ile açalım
4-Pişirdiğimiz harca tavukları ve ballı sosumuzu ilave edip bir iki kere daha karıştırıp fırın kabına dökelim
5-Bir 15 dakikada fırında pişirdikden sonra servise hazır.
6-Bizdeki durum tadına bakan ekmeği kopardığı gibi servise daldı  zaten bi 10 dakka sonrada aradığınız yemeğe ulaşılamadı moduna girdi:)
Umarım sizde beğenirsiniz.

18 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. TEŞEKKÜR EDERİM
      HAYIRLI CUMALAR

      Sil
  2. Tavuğu kuru kuru tava pişirip insanın boğazına dizmektense böyle domatesli,biberli halini tercih ederim.
    Ekmek banasım geldi şimdi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. TATLIM BİZ SENİN YERİNE BANDIK :),
      HAYIRLI CUMA'LAR

      Sil
  3. Ellerine sağlık canım, afiyetler olsun
    Karikatür harika bende bazen kelle paça yapmak istiyorum:)))
    geçmiş kandilin mübarek olsun sevgilerimle öpüyorum güzel yüreğinden, ellerinden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BENCE KIŞIN YENEBİLECEK EN GÜZEL ÇORBA
      TEŞEKKÜR EDERİM GÜLÜM
      HAYIRLI CUMALAR

      Sil
  4. Aslında benim en sevdiğim tarz böyle yemeklerin sulu yapılması. Ama safrana takıldım. 1 çay kaşığı safran dediğin zaman eğer haysiyetli safransa fiyatı 5 tl falan. Ama kapalıçarşı'da kilosu 20 tl ye safran satıyorlar, lütfen böylelerini kullanma. Ben o hataya çok düştüm. Canım şu anda sıcak bir ekmek alıp o tabağın yanına ilişmek istedi. Çatala, kaşığa bile gerek yok. :)) Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. HAYSİYETLİ SAFRAN OLDUĞUNU DÜŞÜNÜYORUM
      BABAM TAM BİR BAHARAT FANATİĞİDİR
      YERLERİNDEN ÖZEL OLARAK GETİRTİR
      TABİ BENDE HER ANKARA'YA GİDİŞİMDE ANNEM SAYESİNDE BAHARAT STOĞUMU YAPTIĞIM İÇİN FİYATLARINDAN PEK HABERİM YOK DOĞRUSU:)
      ONUN İÇİN BOL KEPÇE KULLANIYORUM VE SEVİYORUM
      İNANIN BİZDE ÇATALA İLTİFAT ETMEDİK.BİRAZ GÖRMEMİŞLER GİBİ OLDU AMA BANA BANA YEDİK
      TEŞEKKÜRLER GÜZEL YORUMUNUZ İÇİN
      HAYIRLI GÜNLER

      Sil
  5. Es selamüaleyküm ablacigim.Ellerine saglik, yemegin cok nefis görünüyor.RABBIM evinizden huzuru ve bereketi eksik etmesin insALLAH.RABBIME emanet ol.Kucak dolusu selamlar ve sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM GÜZEL DUAN İÇİN AMİN DİYORUM
      HAYIRLI CUMALAR

      Sil
  6. Tam benlik bir yemek :)
    Şahane gözüküyor.
    Ellerine sağlık Seyyahım.
    HAYIRLI CUMALAR..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım gerçektende çok lezzetli olmuştu
      sen gel ben yaparım sana
      hayırlı akşamlar

      Sil
  7. Seyyah'ım ne değişik bir tavuk yemeği olmuş bu.Ellerine sağlık bir lokma da ben aldım:))Cuman mübarek olsun arkadaşım.sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AL GÜLÜM HEPSİNİ AL
      AFİYET ŞEKER OLSUN YARASIN
      HAYIRLI AKŞAMLAR

      Sil
  8. ellerine sağlık ablam...
    çok güzel görünüyor........

    hayırlı cumalar.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SAĞOL ŞİRİNEM
      HAYIRLI AKŞAMLAR

      Sil
  9. Canın hiç yemek istemediğin bir vakitte yaptığın lezzet bu ise balım, demek yemek yapmak için aşka gelse neler döktüreceksin :)
    Ellerine, güzel yüreğine sağlık ablacığım.
    Karikatüre bayıldım :)
    Hayırlı cumaların olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. VALLA GENÇLİĞİMDE İÇİMDEN GELİYORDU
      ÇEŞİT ÇEŞİT YAPIYORDUM
      ŞİMDİ BİR ÇEŞİDİ ZOR YAPIYORUM
      BENDEN GEÇTİ HER HALDE
      HAYIRLI AKŞAMLAR

      Sil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu