8 Ocak 2013 Salı

SEYYAH'IN MİSAFİR SOFRASI


Bu gün arkadaşlarla toplanıp bir kahvaltı yapalım dedik.Malum benim koşuşturmacalar çok olunca evde olduğum zaman dilimi az oluyorfırsat bu fırsat.Çok fazla bir şey yapmadım günün yıldızı MUHLAMA


 Fellah köftesi,tavuklu buğday salatası,yaprak sarması,peynirli küçük milföyler,ve kahvaltılıklar


Tatlı olarak PORTAKALLI KEK daha önce vermiştim tarifini.Sadece her seferinde süslemesini değiştiriyorum.Malum bu aralar portakalım çok.Birde meşhur sütlü irmik tatlımı yeni versiyonunda yaptım,şimdi onun tarifini vereceğim size.


PORTAKALLI SÜTLÜ İRMİK TATLISI
1KG süt
7kaşık irmik
3kaşık mısır nişastası
1yumurta
9kaşık şeker
100gr tere yağ 
bir paket rondo bisküvi
bir avuçceviz içi
YAPILIŞI;
1-Tencereye şeker irmik mısır nişastası konur ve karıştırılır.üzerine bir yumurta kırılıp tekrar karıştırılır.Yavaş yavaş süt ilave edilip koyu muhallebi kıvamında pişirilir.


2-Kalıbın altına bir sıra portakal dizilir.Üzerine tatlının yarıs dökülür rondo bisküvi ve ceviz ilavesi yapılır.Kalan pudingde ilave edilir ve soğuması için buzdolabına konur.
3-Normal şartlarda kokaolu piknik bisküvi kullanıyordum ama bizim kzıı bakkal için ikna edemeyince rondo kullandım buda çok yakıştı
4-Arzu ederseniz pişerken içine portakal rendesi ilave edebilirsiniz

                               SEYYAH HEPİNİZE HAYIRLI AKŞAMLAR DİLER

46 yorum:

  1. aman Allah'ım iyi ki bir şey yapmamışsın. Fellah köfteye bayılırım. portakallı tariflerini en kısa zamanda denemeliyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. TATLIM BENCEDE DENE
      ÇOK HAFİF VE GÜZEL OLUYOR
      HAYIRLI AKŞAMLAR

      Sil
  2. Hepsi birbirinden güzel. portakallı irmik tatlısı tarifini aldım gidiyorum. Sevgiyle kalın:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AL TATLIM AL
      SİZİN İÇİN YAPTIM
      HAYIRLI AKŞAMLAR

      Sil
  3. Portakallı irmik tatlısı yemedim hiç
    Belki yarın yaparım
    Görüntüsüne bayıldım
    Eline sağlık
    Şükrüyle, keyfiyle yiyin
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM BENDE BU GÜNE KADAR YEMEMİŞTİM
      GÜZEL OLDU
      DENEMEYE DEĞER
      HAYIRLI AKŞAMLAR

      Sil
  4. Seyyahım,hamaratım :)
    Baktıkça bakasım geldi,sonra da o mıhlamaya mıhlanasım :)
    Tatlıların ayrı güzel tabakların ayrı.
    Ellerine emeğine sağlık canım.
    Ben de yapıcam,vakit bulunca :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. MIHLAMA BU GÜN TAM MIHLANACAK GİBİ OLMUŞTU
      BENİM TABAKLARIN SENİNKİLERİN YANIDA LAFI OLMAZ
      YAP BİR AN EVVEL
      HAYIRLI AKŞAMLAR

      Sil
  5. Her biri harika görünüyor ama ben tam bir muhlama müptelasıyım:)))
    Sandalyelerin birinde oturuyor olmayı çoook isterdim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM SEN GEL BEN SANA DA YAPARIM
      HAYIRLI AKŞAMLAR

      Sil
    2. Çok teşekkür ederim.
      İçten sevgilerimle ^-^
      Hayırlı akşamlar.

      Sil
  6. Seyyahcım masan harika gözüküyor ellerine sağlık ..Hepsi birbirinden güzel..Misafirlerine afiyetler olsun :) İrmik tatlı tarifin ilgimi çekti yapacağım bende :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BUNU BENDE BU GÜN DENEDİM
      GÜZEL OLDU
      DENEMEYE DEĞER
      HAYIRLI AKŞAMLAR

      Sil
  7. ben de muhlama yı görünce oley dedim ama baktım da diğerleri de çok güzel, en sevdiğim zamandır böyle uzun ve keyifli kahvaltı zamanları , bir gün birlikte de yaparız inş:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ÇOK SEVİNİRİM
      İNŞALLAH YAPARIZ
      MIHLAMALAR BENDEN
      HAYIRLI AKŞAMLAR

      Sil
  8. hepsi çok güzel görünüyor canım maşallah döktürmüşsün portakallıyı ben de denicem :) ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. YOK GÜLÜM BE DÖKTÜRMEK DENMEZ
      ARTIK YAŞLANMIŞIM BEN
      PORTAKALLIYI DENE PİŞMAN OLMASSIN
      HAYIRLI GECELER

      Sil
  9. Portakallı kek yapma vaktim geldi benimde senin ki beni tetikledi sanırım en kısa zamanda bende yapmalıyım seninde elin dert görmesin canım arkadaşım benim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KARDELENİM YAP YAP TAM ZAMANI PORTAKALLARIN
      HAYIRLI AKŞAMLAR

      Sil
  10. herşey çok hoş görünüyor ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. TEŞEKKÜR EDERİM CANIM
      HAYIRLI AKŞAMLAR

      Sil
  11. Seyyahım afiyet bal şeker
    şifa olsun .Arkadaşlarla yapılan kahvaltıların tadına doyum olmaz.Sevgilerimle canımmmm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM GELDE BERABER OLSUN
      HAYIRLI AKŞAMLAR

      Sil
  12. Gülcüm maşallah bu nasıl güzel bir sofra..ellerine sağlık..ne güzellikler yapmışsın..bayıldım hepsine..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM YOK YA
      BİZDE İŞ KALMAMIŞ ARTIK
      YAŞLANMIŞIM BEN
      GÜZEL DİLEKLERİN İÇİN TEŞEKKÜRLER
      HAYIRLI AKŞAMLAR

      Sil
  13. Ama olmazki beni çağırmadın tatlım:)))Ellerine sağlık hepsi harika öpüyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. GÜLÜM SANA DAVVETE GEREK VARMI
      SEN YETERKİ GEL
      BAŞIMIN ÜSTÜNDE YERİN VAR SENİN
      ALLAHA EMANET OL
      HAYIRLI GECELER

      Sil
  14. pes pes maşallah.
    :)
    apartman komşuları di miiii ne güzeel.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. PES LİK BİR ŞEY YOK BE DEEP
      YOK BU SEFER ESKİ DOSTLAR
      YAKIN DOSTLAR
      HAYIRLI AKŞAMLAR

      Sil
  15. Bu nasıl kahvaltı sofrası? Sarma var galiba yanılmıyorum değil mi? Mıhlama falan. Sabah otur akşam kalk. İrmik tatlısı özellikle süper. Senin ve arkadaşlarının ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ADI KAHVALTI
      BRUNCH DEMEK DAHA DOĞRU HER HELDE
      EVET SARMA ,FELLEH KÖFTESİ,MUHLAMA,PEYNİRLİ MİLFÖY,İRMİK TATLISI,PORTAKALLI KEK,TAVUKLU BUĞDAY SALATASI
      ANA MENÜ BU KADAR
      UZUN ZAMANDIR FAZLA MİSAFİR AĞIRLAMADIĞIM İÇİN
      PEK DÜZGÜN BİR MENÜ OLMADI HER HALDE
      TEŞEKKÜR EDERİM
      AYEN DEDİĞİNİZ GİBİ SABAH OTURULDU HER YENİ GELENLE DEVAM EDİLDİ
      HAYIRLI AKŞAMLAR

      Sil
  16. Oy oy oy bu kahvaltı kaçmazmış tüh biraz erken kalksam yetişirdim her halde:))Ellerinize sağlık her biri ayrı bir lezzetli görünüyor.sevgiler...

    YanıtlaSil
  17. Birşey yapmadığınız buysa...Sofra ne güzel donatılmış böyle tam da en sevdiklerimle.Ne güzel yenmiştir şimdi onlar, dost muhabbeti eşliğinde...

    YanıtlaSil
  18. Bereketiniz bol olsun maaşallah,
    bize de böyle sofra hazırlayan olsaya :))
    gerçekten hepsi çok lezzetli görünüyor özellikle mıhlama :)

    YanıtlaSil
  19. oh sofraya bak ya
    mevlam bin bereket versin inş.
    ben ağrılıyım eşimde rizeli evliliğimizin ilk günlerinde bana tattırmak için muhlama yapmışlardı aman allahım o neydi öyle zor yuttum
    ama şimdi o kadar seviyorumki gece kalkıp canım bi muhlamaya ne dersin diyorum

    YanıtlaSil
  20. Masanız harika görünüyor ama Ben mıhlamaya takıldım mis gibi ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  21. pudinge bayıldım.

    Fellah köftesi dün akşamdan beri canım istiyor

    Diğerleri de çok güzel olmuş seyyahım ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  22. Ohhhh ev hanımı olmayı isterdim Çok özendim arkadaşım. Ellerine sağlık ve afiyet bal olsun..

    YanıtlaSil
  23. Maşallah valla çok şık bi sofra;) Sütlü irmik tatlısına ayrıca bi bayıldım. ;Bi fellah köftesi olsa da yesek dedirttin. Yapsam mı ne:) Çok özenli bi masa olmuş çok şanslı arkadaşların. Allah ağız tadı versin;)

    YanıtlaSil
  24. O sofrada ben de olup herbirinin lezzetinin doruklarına ulaşmak isterdimm,harikasınnn:))

    YanıtlaSil
  25. Ablamla birlikte bakıyorduk. Hiç birşey yapılmamış kahvaltı sofrası bu mu dedik. Hatta ablam bizde mi böyle sofralar hazırlamalıyız dedi. Galiba bizden ev hanımı olmaz :)

    YanıtlaSil
  26. Arkadaım merhaba,öncelikle ziyaretin için teşekkür ederim.Pelerini sormuşsun Çok kolay 45 şişle başlayıp 4-5 sıra haroşadan sonra tam ortasına o bildiğimiz örneği koydum. Sayılarını takip etmedim elimde ölçü vardı ona ölçerek yaptım. Yalnız örneğin kenarından artırdım ama ilk bir karışlık mesafede yanlardanda her yüzünden değilde bir normal örgü 2 sinde artırdım.Bitimine yakında yine aynı örneği yaptım Arkasıda aynı ama arka ortaya örnek koymadım ama örneğin sayısı kadar düz yapıp iki tarafından artırdım.Kapşonuda yine aynı örnekle yapıp diktim. ok basit. Bilmem anlatabildimmi. Örgüyü tarf etmesi biraz sıkıcı oluyorda pazta börek gibi geğil..

    YanıtlaSil
  27. ne yaptın Seyyah teyze, gece gece canım çekti şimdi :D ellerine sağlık, hepsi harika görünüyor hele o irmik tatlın müthiş görünüyor. denemeyi çok isterim :) ayrıca epeydir yorum yazamıyorum ama takip etmeye çalışıyorum :)

    YanıtlaSil
  28. sutlu irmik tatlini yapacaktim da ablacım. tarifteki tereyagini pudingi pisirirken mi kullanacagiz acaba.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkurler. ben de oyle tahmin edip yaptim. simdi dolapta henuz yemedim bakalim nasil olmus

      Sil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu