10 Ocak 2013 Perşembe

SEYYAH SİMAV & EYNAL KAPLICALARINDA

                          SİMAV&EYNEL KAPLICALARI

Size bol resimli bir yayın hazırladım.Bu bilgiler Simav ve Eynal kaplıcaları hakkında ilk izlenimlerim.
Önce Simavdan başlıyorum.Bu bilgilere yenilerini eklersemki ekleyeceğim kesin onlarıda yine sizle sıcağı sıcağına paylaaşırım.

Evliya Çelebi'nin Seyahatname'sinde belirttiğine göre "Germiyanoğlu Beyi Babık, Simavna adlı Rum Kralının elinden aldığı için Simav derler. Bir rivayete göre de Simav (Gümüş suyu) anlamına gelir. Hakikaten suları gümüş gibi berraktır."



NASUH AĞA CAMİ
Yine en eski yapıtlardan biri olarak, 1789 yılında Na-suh Ağa tarafından yaptırılan Ağa Camii Simav’ ın ortasında güzel bar abide olarak durmaktadır. Tamamen taştan yapılan camiye, 1990 yılında Hayratı İmar Derneği, son cemaat yerine ekletmiştir. Caminin tuğladan bir minaresi ve kurşun kaplı kubbesi vardır.


Depremde zarar gördüğü için şu an restarasyon çalışmalrı var avlusuna kurulan çadırda kılınıyor namazlar.

                                     

                                                 Bu da şehrin içindeki güzel çeşmelerden biri.


HALİL AĞA CAMİ
 Simav’ ın en büyük camisi olan bu camii, 1959 yılında Hayratı İmar Derneği tarafından yaptırılmıştır. İlk banisinin Halil Ağa olması nedeniyle yeniden bu ad verilmiştir. Birkaç kez yanan Halil Ağa Camii, son olarak belirtilen tarihte betonarme olarak yaptırılmıştır. Bu caminin bir özelliği; Simav’ da ki bütün cenazelerin buradan kaldırılmasıdır. Belediye meydanına hakim bir yerde bulunan cami, çevresi yeniden düzenlenerek güzel bir abide durumuna getirilmiştir.


                                    Halil Ağa camininde minaresi depremde zarar görmüş


Bu çeşmenin etrafında bir yazı olmadığı için ismini bilemiyorum.Ama eski bir şadırvan olduğu belli


                                                               
                                                                  Simavda bir sokak


                               
                                                     EYNAL KAPLICALARI



Eynal Kaplıcalarını bir başka adı da Engel’ dir. Halk arasında hala Eynal için “Engel’ e gittim. Engel’ den geliyorum…” gibi deyimler kullanılır. Buranın
varlığı bilinmeden önce, çobanlar tarafından mera olarak kullanılırmış. Bir gün iki tarafından çoban koyun atlatırken, bunlardan birisi, bir çöküntü
çukuruna rastlamış. Hemen içine girerek, buradan çıkan sıcak buharda ısınmış. Hava da soğuk olduğu için, çobanın hoşuna gitmiş. Arkadaşının
kaybolduğunu gören diğer çoban, seslenerek onu aramaya başlamış. Çukurun içinde sıcacık oturan diğer çoban, arkadaşının sesini duyunca, ona
bağırarak “Engel! En gel!” demiş. İşte bu söz üzerine kaplıcaların bulunduğu yere Engel. Daha sonrada EYNAL denmiş.



3bin yıldan beri hastalara şifa dağıtan Eynal Kaplıcası için Evliya Çelebi "Dünyada ve Anadoluda pek çok kaplıcayı gezdim gördüm ama Eynal kaplıcası gibisini görmedim.Böylesi yer yüzünde yoktur"diye belirttiği bir yer burası



Kaplıca Evleri


Buda burda sokakta rastladığımız bir kedi.Adını BALIM koyduk.O kadar cana yakınki anlatamam.Bizim Karamel kıskanacak ama ne yapayım o da sevdirsin kendini böyle

NOT;BİZ YAVUZOĞLU TERMAL HOTEL'DE KALIYORUZ.TEMİZLİK VE EVİN ŞARTLARI GAYET GÜZEL.TAVSİYE EDERİM

25 yorum:

  1. paylaşım için tşk Seyyah'cım. şimdi ne güzel olurdu sıcak kaplıcalar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM BEN TEŞEKKÜR EDERİM GÜZEL ZİYARETİN İÇİİN
      GERÇEKTENDE SICAK SU ÇOK İYİ GELDİ
      HAYIRLI AKŞAMLAR

      Sil
  2. Ablacigim herseyi cok güzel detaylari ile birlikte anlatiyorsun.InsALLAH bizede birgün oralari gidip görmek nasip olur.Kizinda cok tatli ablacigim,RABBIM onu size bagislasin insALLAH.Size iyi tatiller,iyi gezmeler dilerim.RABBIME emanet olun.Hayirli aksamlar.Kizina selamlar.Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  3. Bu havada ne guzel olur sicak sicak o kaplicalar... sifalar olsun size

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. MEHTAP'CIM GERÇEKTENDE SOĞUK HAVADA SICAK SU GÜZEL GİDİYOR
      HAYIRLI GEECELER CANIM

      Sil
  4. ablam yine gezmelerdesin...
    maaşallah...
    leoparlı eşarbında çok güzel :))
    kaçmadı gözümden :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ŞİRİNEM HEMEENDE FARK ETTİN LEOPARI FELAN MAŞALLAH
      SEYYAH OLMAK KOLAY DEĞİL GÜLÜM
      BEN GEZMESEM KİM ÇEKCEK BURALARIN RESİMLERİNİ
      HAYIRLI GECELER

      Sil
  5. Simav'a hiç gitmedim sayende görmüş kadar olduk. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SEVİNDİM
      BİRAZDA OLSA FİKİR VEREBİLDİ İSEM NE GÜZEL
      HAYRILI GECELER CANIM

      Sil
  6. Seyyah'ım şuan orada olmayı nasıl isterdim bilemezsin.

    Evvelsi gün kar çekimi
    Bugün balat çekimi derken fena yordum kendimi
    Şöyle sıcacık suların içerisinde olmak ne iyi olurdu...

    Doya doya keyfini çıkarmanı diliyorum
    çok öpüyorum sizi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. GERÇEKTENDE BU YORGUNLUĞUN ÜSTÜNE İYİ GİDERDİ
      BİRDE KAPLICA ÇEKİMLERİ YAPARDIN
      BU SABAH SICAK SU BUHARLARINI GÖRÜNCE KULAKLARINI ÇINLATTIM YİNE
      AYŞEGÜL'ÜM OLSA KİM BİLİR NASIL BAKAR NELER ÇEKERDİ DİYE
      HAYIRLI GECELER CANIM

      Sil
  7. Canım sayende gitmiş görmüş kadar oluyorum yurdumuzun her yeri ayrı güzellikte yerlerini.Bol bol gez tadını çıkart kaplıcanın sıcak suları şifa olsun.Balım da çok şekermiş .Sevgilerimle Seyyah'ım Gül'üm..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM GÜZEL TEMENNİLERİN İÇİN AMİN DİYORUM
      SEYYAH OLMAK KOLAY DEĞİL SİZLER İÇİN GEZİP BOL BOL RESİM ÇEKİYORUM
      CANIM SANA HAYIRLI GECELR DİLİYORUM

      Sil
  8. yaaa ne güzel seyyahcım ben daha hiç kaplıcaya gitmedim ama merk da ediyorum kısmet bakalım:))sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. VALLA GÜZEL BİR DUYGU
      ÖZELLİKLE DIŞARISI -11DERECE İKAN SICAK SU DOLU HAVUZA DALMAK ÇO KEYİFLİ OLUYOR CANIM
      TAVSİYE EDERİM

      Sil
  9. oh oh maşallah yarasın.
    görmemiştim seyyah çelebi.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AAAAAA ÇOK BEĞENDİM DEEEEEEEP
      SEYYAH ÇELEBİ
      YAKIŞIR BANA
      TEŞEKKÜR EDERİM
      HAYIRLI GECELER

      Sil
  10. Simav' görmek istediğim bir ilçeydi.Oralı olan çok güzel dostlarımız var,her daim kaplıcalarından bahsediyorlardı.Yazın gidicektik ama,kısmet olmadı.Sayenizde görmüş oldum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. EYNAL KAPLICALARI ÇOK MEŞHURMUŞ BENDE GELENE KADAR BİLMİYORDUM
      ÇOK TEMİZ BİR HAVASI VAR YEŞİLLİK
      TAM KAFA DİNLEYECEK YER
      SİZ YİNEDE GÖRMEKDEN VAZ GEÇMEYİN
      ALLAHA EMANET OLUN

      Sil
  11. çok merak edip giTmeyi planladığım bir yer. ama cesaret edemiyordum, neyle karşılaşırız acaba diye...tam denk geldi yani! biraz daha kaplıca hakkında bilgi verirseniz çok sevinirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM İNTERNETTEN GİRİP BAKARSAB TÜM DETAYLARI GÖRÜRSÜN BİR TANEM
      BİZ YAVUZOĞLU 'NDA KALIYORUZ

      Sil
  12. Aman aman ne guzel ziyaretler olmuş.
    Ohh ohh kaplıcaya hep gidesim var ama kısmet olmadı.
    Şifa olsun ınş.
    :)
    Leopar moda ki hem
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AMİN GÜLÜM
      BENDE UZUN ZAMANDIR GİTMİYORDUM KAPLICAYA İYİ GELDİ
      ALLAHA EMANET OL

      Sil
  13. Üniversiteyi Eskişehirde okudum. Arkadaşlarla sık sık Kütühyaya giderdik. Hele havuzu varsa tüm gün çıkmam sudan. Simav'a gidip ditmediğimi hatırlamıyorum. Yazın açık havuza gitmiştik. kışında kapalıya gidiyorduk ama neresi olduğunu hatırlamıyorum.

    YanıtlaSil
  14. ŞİFALI OLSUN:) BİZİM ELLERE DOĞRU GİTMİŞSİNİZ...RABBİM İÇİNİZE SİNDİRSİN... SAĞLIKLA KALIN...AFYONUN KAPLICALARINA DA BEKLERİZ

    YanıtlaSil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu