14 Ocak 2013 Pazartesi

SEYYAH DÖNDÜ




BURASI GELİRKEN UĞRADIĞIMIZ İLHAN TAN TESİSLERİ.HAYATIMDA GÖRMEDİĞİM KADAR BÜYÜK KABAKLARI BURDA GÖRDÜM.O KADAR ŞAŞIRDIMKİ ANLATAMAM.
YEMEKLER VE MANZARA GAYET GÜZELDİ.İNSAN YOLDA BÖYLE GÜZEL MEKANLARA RASTLAYINCA YORGUNLUĞU GİDİVERİYOR.


BU TESİSDE HOŞUMA GİDEN DİĞER BİR ŞEYSE SERVİSLERİN ALTINA KOYDUKLARI BU KAĞITLAR OLDU.HER BİRERİNDE AYRI BİR BİLGİ VAR BİR TANESİ "2.BEYAZIT KÖPRÜSÜNÜ" ANLATIYOR DİĞERİ YİNE SAKARYA BÖLGESİNDE OLAN "TARAKLI EVLERİ'Nİ "DİĞERİDE ESAS İLGİMİ O ÇEKTİ ZATEN "ACARLAR LONGOZU"


 ÖNCELİKLE BU YAŞIMA GELDİM (LONGOZ) HAKKINDA EN UFAKBİR BİLGİM YOKMUŞ MEĞER.LONGOZ,İÇİ SUYLA KAPLI ORMAN,SU BASAR ORMAN ANLAMINA GELİYORMUŞ.
SAKARYA'NIN KARASU İLÇESİNDE BULUNAN ACARLAR LONGOZU TÜRKİYENİN İKİNCİ BÜYÜK LONGOZUYMUŞ MEĞERSE.


SU MENEKŞESİDE SADECE BU LONGOZDA BULUNUYORMUŞ TÜRKİYEDE.AYRICA 243 KUŞ TÜRÜ ,NİLÜFERLERİN EN GÜZELİ,GÖL LALESİ GİBİ NADİR GÜZELLİKLERDE BU LONGOZDA BULUNUYORMUŞ.
BU RESİMLERİ MALESEF İNTERNETTEN ALDIM AMA EN KISA ZAMANDA BU DOĞA HARİKASINA ÖZEL OLARAK GİDİP SİZLER İÇİN RESİM ÇEKMEK İSTERİM DOĞRUSU.
ŞİMDİLİK SEYYAH'TAN HABERLER BU KADAR İSTANBUL'UNA KAVUŞTU.HEPİNİZE HAYIRLI GECELER

AZ KALDIM UNUTUYORDUM BU SEYEHATTEN NEMİ KALDI
NETCEN, GARİ ,NOLCEK ,ABOOOW,SÖÖLECEEN ,BUNU SAYMEYOOZ, GİDİMİYONUUZ,ALIMIVECEENİZ,
GİBİ TATLI BİR ŞİVE :)

33 yorum:

  1. Her en kadar ayrı şehirlerde olsak da, hoş geldin sefalar getirdin ablacığım.
    Bende çok severim ege şivesini.
    Hatta bende şive hastalığı vardır biraz :)
    Duyduğum şiveyi kısa bir süre sonra kapıyorum ve karşıdakiyle onun şivesinden konuşuyorum istem dışı :)
    Tuhaf bir bünye benimkisi de işte :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. TEŞEKKÜR EDERİM GÜLÜM.AYNEN BENDE ÖYLEYİM BİR YERE GİTTİKDEN BİR SAAT SONRA O ŞİVEYE GEÇERİM TAKİ İSTANBUL İL SINIRINA GELENE KADAR.
      BAK HUYLARIMIZ BİLE UYUYOR
      HAYIRLI SABAHLAR

      Sil
  2. hoşgeldin ablam...
    sefalar getirdin...
    fotolara doya doya baktım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM TEŞEKKÜR EDERİM
      SANADA HAYIRLI SABAHLAR

      Sil
  3. Ayy gülme işareti koyacaktım yanlışlıkla somurtmamı oldu yoksa!! dikkat etmedim unuttum şimdi... Neyse bir hoş geldiniz diyeyim bu sefer:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. HOŞ BULDUK DEYEN GARİİİİİ
      :)
      HAYIRLI SABAHLAR CANIM

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. HOŞ BULDUM EFENDİM
      HAYIRLI SABAHLAR

      Sil
  5. Ha ha ha bana çok tanıdık geldi bu şive. Hoş geldiniz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ÇOK GÜZEL AMA
      DİNLERKEN SANKİ CANLI Bİ TİYATRO GİBİ KAPTIRIYOR İNSAN KENDİNİ
      HAYIRLI SABAHLAR

      Sil
  6. Geziyor olmanıza nasıl imrendim anlatamam. Küçük ablam geçen günlerde beraber kartepeye gidelim diye ısrar ettide. Üşürüm yorulurum bahanesi ile gitmedim ( aslında arkadaş çevresini tanımıyorum, büyük ablam olaydı pastalar börekler hazırlardım :p). İlhanlar tesisine gitmiştim sanırım. Nehir manzaralı dimi. kabaktan yapılabilinecek her şey mevcut. Bir ara köy peyniri ve kabaklı bir şey almıştım. Peyniri anında bitirip kabağı bayağı bekletmiştik. Şeker gibi tuhaf bir şeydi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KONU GEZME OLUNCA BENDE AKAN SULAR DURUYOR
      BEN BU PERFORMANSIMI BİLE BEĞENMİYORUM
      YAŞLANDIM ARTIK DİYORUM
      ZANNEDİYORUM BAHSETTİĞİN ŞEY KABAK ŞEKERLEMESİ AMA ONU BENDE YİYEMİYORUM
      NORMAL KABAK TATLISI GAYET GÜZELDİ AMA:)
      HAYIRLI SABAHLAR CANIM

      Sil
  7. Hoş geldiniz ,yediğin içtiğin senin olsun gezdiğin gördüğünü anlat derler ya siz de bize çok güzel tanıtımlar yaptınız gittiğiniz yerler hakkında fikir sahibi olduk, İstanbulun
    yeri bir başka nasıl özleniyor değil mi?Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AH AH
      İSTANBULUMUN YERİNİ HİÇ BİR ŞEY TUTMAZ
      İL SINIRINA GİRDİĞİM AN BİR HUZUR GELİYOR ÜSTÜME
      HAYIRLI SABAHLAR CANIM

      Sil
  8. Istanbula hosgeldin,sefalar getirdin ablacigim.Ben kücükken komsumuz Kütahya Tavsanlidandi,aynen onlarda bu sivede konusuyorlardi,konusmalari cok hosuma gidiyordu.Bana onlari hatirlattin ablacigim:).Hayirli günler ablacigim.RABBIME emanet ol.Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. TATLIM SANA ESKİ GÜNLERİ ANIMSATTIM DEMEKKİ NE GÜZEL DEĞİLMİ
      CANIMSENDE ALLAHA EMANET OL

      Sil
  9. Ne güzel bir gezi olmuş, fotolar da çok güzel..Hoş geldin evine İstanbul'a...Gerçi ben Ankara'dayım ama :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. HEMŞEHRİM HOŞ BULDUK
      TEŞEKKÜR EDERİM
      HAYIRLI GÜNLERİNİZ OLSUN İNŞALLAH

      Sil
  10. hoşgeldin cnm. kabak tatlısı meşhurdur orada. longozu da öğrenmiş olduk sayende :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BU KADAR BÜYÜK KABAKLARI OLUNCA DEMEKKİ
      HA BABAM KABAK TATLISI YAPIYORLAR:)
      EVET LONGOZ
      ARTIK UNUTMAM BENDE
      HEM SİZ HEM BEN ÖĞRENDİM
      HAYIRLI GÜNLER

      Sil
  11. hoşgeldin Şengül ablacım:)
    ne güzel kabaklar varmış oralarda..kocaman kocaman..
    bende ilk longozu ilk kez iğneadada gördüm karasudada böyle bir orman olduğunu bilmiyordum sayende öğrendim..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM HOŞBULDUM
      EVET YA LONGOZ VARMIŞ VE SU MENEKŞESİE SADECE KKARASUAKİNDE VARMIŞ
      NELER GÖRÜYOR İNSAN YAŞADIKÇA
      CANIM BENDE SİZİN SAYENİZDE ÖĞRENİYORUM
      HAYIRLI GÜNLER GÜZEL YÜZLÜM:)

      Sil
  12. Hoşgeldin canım sana özeniyorum bir gün bende emekli olacağım az kaldı sayılır 20 yıl nedirki:)))
    öpüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. TAMAM GÜZEL KUĞUM SEN EMEKLİ OL BERABER GEZERİZ OLURMU
      BEN SANA REHBERLİK YAPARIM
      HAYIRLI GECELER

      Sil
  13. Seyyah'ım hoş gelmişsin sefalar getirmişsin.İstanbul'da seyyahhına kavuştuğu için çok mutlu canımm ne güzel bilgiler öğrendim sayende sağolasın.Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM HOŞ BULDUM
      SİZLER BÖYLE BEĞENİNCE BANA GÜÇ GELİYOR
      DAHA ÇOK GEZESİM DAHA ÇOK YAZASIM VAR
      CANIM HAYIRLI GECELER

      Sil
  14. Harika bir paylaşım olmuş. Biz de yeni yerler öğrendik. Süpersin. Artık sıra geldi bomba yemek tarifine ben öyle düşünüyorum. :)))) Şaka ya ne güzel şeyler paylaşıyorsun devam et böyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İNANMAYACAKSINIZ AMA BU GÜN ARTIK BU HAFTA HAYSİYETLİ YEMEK YAPMA ZAMANIM GELDİ DİYE İÇİMDEN GEÇİRDİM
      MALUM OLDU GALİBA
      BEĞENMENİZE SEVİNDİM
      TEŞEKKÜR EDİYORUM
      HAYIRLI GECELER

      Sil
  15. Seyyah döndü diye başlığı okuyupta,resimlere bakıp,kabakları görünce,dedim,hani köyden gelirken erzak filan getirirler ya...sizde bu kabakları getirdiniz sandım...öyle olsaydı,yarın sizin evi arıyr olabilirdim...sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  16. hah haa şive güzelmiş.
    :)
    bi de longoz öğrenmiş olduk.
    :)

    YanıtlaSil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu