7 Ocak 2013 Pazartesi

HAFTANIN ESMASI


                        ESMAÜ'L-HÜSNA
YA ALLAH

Allah ism-i a'zam,yani en büyük isimdir.Bütün ilahi ve güzel sıfatları cem eder yani toplar,bütün mevcudatın varoluş kaynağıdır.Bütün mevcudatın kaynağı olan Allah yarattıklarına hiç bir şekilde benzemez.Allah ,ancak Allah tealanın ismi şerifidir.Başka hiç bir şey  ve hiç bir kimse bu ismi kullanamaz yahut paylaşamaz.
Cenabı Hakk'ın Zatına mahsus bütün isimlerin özellikleri Allah isminde vardır. Allah ismi; ruhi hastalıklardan, kalp katılığından, küfürden, maddi ve manevi bataklıktan, nefsin istek ve arzularından kurtulmak, düşmanlarını yenmek, merhamet sahibi olmak, Allah'ın istediği şekilde hayat sürmek, son nefeste imanlı ölmek, kalbin nurlanması, imanlı olması ve şifa bulmak, güç, kuvvet ve rızık kazanmak, gizli sırlara vakıf olmak, hem dünya, hemde ahiret saadetine ermek için zikredilir.


Lafza-i celal olan ALLAH isminin ebced değeri 66'dır.HİLAL ve LALE kelimelerinin  de değeri 66'dır.Onun için İslamı temsil eden camilere  ve minarelere  alem olan,İslam devletlerinin bayraklarına koydukları hilal,aslında Allah ismi şerifine rumuz olmakta ,ismi şerife hürmeten ,onun yerine mecazen hilal konulmaktadır
.
Özellikleri ve faydaları:
Lafza-i  Celal’in bir sürü faydaları ve özellikleri, havas kitaplarında sayılmıştır.Bunların bir çoğu tecrübe edilerek nakledilmiştir.Bunlardan bir kısmı aşağıda verilmektedir.

Cuma günü,Cuma namzından önce 100 kere “ALLAH” diyen kimsenin istediği şey yerine gelir.

Her kim bu yüce ismin zikriyle meşgul olursa,kalbinde Allah sevgisinden başka her şey silinir.Gönlüne ilahi tecelliler ve nurlar dolar.İnsan,cin,hayvan gibi,hiç bir şerli ve zararlı varlık kendisine zarar veremez.
Bu ismi yazıp üzerinde taşıyan ve aynı zamanda zikreden kimse,çok soğuk havalarda bile soğuktan müteessir olmaz.
Hastalıklardan kurtulup şifa bulmak isteyen bir kişi, temiz bir kase içine (66) defa lafza-i Celali yazıp yağmur yada  kaynak suyu ile bozarak hastaya içirilirse hastanın eceli gelmemişse Allah’ın izniyle şifaya kavuşur.
Her namazdan sonran(100) kere Kelime-i tevhidi (LA İLAHE İLLALLAH) okuyan kimse,gaflet,unutkanlık,ve kalp kasvetliğinden kurtulur.

Tüm bunlarda unutmamak lazımki bu tür şeylerde inanmak çok çok önemli.İnanarak okumak ve şifayı Allah tan dilemek.

Evet bundan sonra her hafta bir esma-i şerifi sizin için inceleyip burada aktarmaya çalışacağım.Allah izin verirse.Hepinize hayırlı günler diliyorum.Umarım faydalı olmuşumdur.

22 yorum:

  1. Ne demek arkadaşım hemde çok faydalı oldun. Allahcc'ın selamı üzerine olsun. Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SAĞOL GÜLÜM ALLAH RAZI OLSUN
      ALLAHA EMANET OL
      HAYIRLI AKŞAMLAR

      Sil
  2. çok güzel bir paylaşım olmuş teşekkürler. Her gün okumak gerekirmiş, aslında ezberlemek en güzeliymiş ama ezberleyemedim hala :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. EVET ASLINDA BELKİ ON DAKİKAMIZI ALIR AMA
      İHMAL EDİYORUZ İŞTE
      BENDE EZBERLEMEDİM HADİ SEFERBERLİK İLAN EDELİM
      HER HAFTA BİR TANE MANASI İLE EZBERLEYELİM
      NE DERSİNİZ
      HER PAZARTESİ BİR TANE EKLEYECEĞİZ
      HAYIRLI AKŞAMLAR

      Sil
  3. Canım Allah razı olsun faydalı bilmemiz gereken bilgileri bizlerle paylaştığın için .Aslında ezberleyebilsem ne güzel olacakta Rabbim inşaAllah nasip eder sevgilerimle canımmm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. VİŞNEM BEN DİYORUMKİ
      HER HAFTA BİR TANE EZBERLEYELİM BENDE EZBERLEMEDİM DAHA
      HER PAZARTESİ BİR TANE MANASI İLE NE DERSİN
      HAYIRLI AKŞAMLAR

      Sil
  4. paylaşım için teşekkürler ablam...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ŞİRİNEM BEN TEŞEKKÜR EDERİM ZİYARETİN İÇİN
      HAYIRLI AKŞAMLAR

      Sil
  5. Çok faydalı bir paylaşım, devamını da okumak için uğrayacağım, teşekkürler... Allahım bu güzel isimlerini ezberlemeyi de nasip etsin bizlere inşallah. Sevgiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM BU GÜN İTİBARI İLE BİR SEFERBERLİK BAŞLATIYORUM
      BENİMDE EZBERİMDE DEĞİL
      BENDE DİYORUMKİ YAVAŞ YAVAŞ SİNDİRE SİNDİRE HER HAFTA BİR TANE EKLEYEREK EZBERLEYELİM MANASI İLE BERABER
      NE DERSİN VARMISIN ?
      HAYIRLI AKŞAMLAR

      Sil
    2. İnşallah... Allah utandırmasın...

      Sil
  6. Cok guzel dusunmüşsün. ben de simdiletde hem esmayi ezberlemeye hem de manalarini derinlemesine ogrenmeye calisiyorum. ben de senin gibi ara ara paylasayim istedim ama bir turlu firsat bulamadim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BENDE DEVAMLILIK GETİREYİM DİYE HER HAFTANIN PAZARTESİ GÜNÜ YAYINLAYAYIM DİYORUM
      İNŞALLAH RABBİM NASİP ETSİN TAMAMLAMAYI VE TABİKİDE EZBERLEMEYİ
      ALLAHA EMANET OL CANIM

      Sil
  7. şimdi okudum.
    yaaaa ben sana şaka yaptım ki.
    şakamı anlarsın diye düşündüm ama.
    tabii sen daha çok okuyorsun.
    olcay teyze kitap hırsızına yorum yapmış.
    daha şimdi yayınlayıp yanıtlıycam.
    sen okuyorum deyince, olcay teyze daha çok okuyor diye sana şaka yaptım ki.
    çok gülersin, sonra, teyzenle telefonda gülüşürsünüz diye düşündüm ki.
    valla çok gülceğini düşündüm. gülesin diye öle söledim.
    hay allah.
    alınacağını düşünmedim ki.
    çok çok özür dilerim.
    ne küsmesi ya.
    özür diliyorum. tamam hadi ama unutsana.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İLAHİ DEEP
      NE ÖZÜR DİLEMESİ TABİKİDE BENDE ŞAKA YAPTIM
      BİRAZ MUZURLUĞUM TUTTU O KADAR
      BAK DİKKETİNİ ÇEKMEYİ BAŞARDIM
      BEN İSTESEMDE HİÇ KİMSEYE KÜS KALAMAM ZATEN DEEP
      FITRATIMDA YOK KÜSMEK
      SEN MERAK ETME:)

      Sil
  8. Çok zarif resimler ,yazılanlar için teşekkürler

    YanıtlaSil
  9. Merhabalar hay Allah razı olsun sizden ne güzel bir konuyu ele almışsınız sayenizde yeni yeni bilgiler öğrendim. İnşallah da uygulayacağım.Yukarıdaki yorumlardan birinde bir seferberlikten söz ediyorsunuz sonuna kadar destekliyorum veeee dersime çalışıp hepsini de ezberliyeceğime söz veriyorum:))sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. Merhabalar,

    Bu güzel paylaşımınızdan dolayı size teşekkür ederim. Müsaadeniz olursa, Necip Fazıl Kısakürek'in konuyla ilgili bir söylemini paylaşmak istiyorum.

    (...)

    "Esmaü'l Hüsna'nın gizemli ve hikmet dolu dünyasına girip iki cihan saadetinin hayat iksirinden yudumlamak ve kana kana içmek isteyenin, bu güzel isimleri mantık hesabına göre yorumlaması doğru değil(!..)Zevk ve sır idrakiyle tatması gerekir."

    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
  11. slm
    esmaul husnayı ezberlemeyı dusunurken bu yazınız ne guzel oldu....
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. Cok memnun olurum sevgili Arkadasim,her hafta yeni birsey daha ögrenecegim icin simdiden heyecanlandim...
    Ya Allah´i yatarken,yolda giderken sürekli icimden gecirmeye calisiyorum;keske daha fazlasini yapabilsem.......
    sevgiyle ve dostca kal........

    YanıtlaSil
  13. Allah razı olsun senden...ne güzel oldu...

    YanıtlaSil
  14. ebeeet yap bunu.
    bişi öğrendim ne güzel.
    not aldım bunu.
    :)

    YanıtlaSil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu