16 Ocak 2013 Çarşamba

BİTEN YENİ KİTAP


Huzur Defteri, M. Fatih Çıtlak

İstanbul’da bulunan Karagümrük Cerrahi Âsitanesi, Osmanlı’nın son zamanlarında, birçok önemli zâtın hayatını değiştiren olaylara tanıklık etmiştir. Ama bu tanıklıklar genelde sözlü kültür içinde kalmış, dilden dile nakledilmiş ve çoğunlukla sıradan okura kapalı kalmıştır. M. Fatih Çıtlak, Huzur Defteri’nde, bizi bu dergâh ve çevresinde yaşananlara götürüyor, Safer Efendi’nin huzurunda tuttuğu notları ve dinlediği sohbetleri bizimle paylaşıyor.

Huzur Defteri’ne irfanî güzelliklerimizin kaynakları ve abide şahsiyetlerin hatıraları eşlik ediyor. Hz. Pîr Nûreddîn-i Cerrâhî ve halifeleri; Şeyh Fahreddîn Efendi, Celal Ökten Hocaefendi, Gönenli Mehmed Efendi, İskilipli Atıf Efendi, Neyzen Tevfik, Hüseyin Sîret, dönemin padişahları ve meşhur birçok zât…

Kitap, huzur yolunda ilerlemek isteyen okura, bu yolun hem güzelliklerini hem de talep ettiği bedelleri hatırlatıyor. Güzel ahlak nasıldır, vefa nedir, nefs nasıl arınır, kalp nasıl aydınlanır… Tüm bunları bu çok önemli üstatların hayatlarından süzerek huzurumuza taşıyor.

Kitapta bulunan hatıraları okudukça, medeniyetimizin birçok unsuru, Osmanlı mahalle hayatı, Osmanlı insanı, tekkelerin toplum içindeki fonksiyonları gibi birçok önemli konuda yepyeni bilgiler ediniyoruz. Şeyh olarak nitelendirdiğimiz bir kişi nasıl yetişiyormuş, nasıl eğitiliyor ve aile hayatını nasıl kuruyormuş, çocukluk döneminden yetişkinliğe kadar uzanan hayat safhalarını nasıl yaşıyormuş, rüya tabirinin derinliklerinden güncel hadiselere bakış nasıl şekilleniyormuş… Cumhuriyetin ilk zamanlarında tekkelerin kapatılması beraberinde neler getirmiş, toplumda ve tekke hayatında ne gibi değişikliklere yol açmış, bugün bize inanılmaz gibi gelen fakat yaşanmış bu zorluklar nasıl aşılmış… İşte bunların hepsini bu kitapta bulmak mümkün.

Huzur Defteri sadece tasavvuf okurunun ilgisini çekecek bir kitap değil, aynı zamanda yakın tarih meraklılarının, kültür tarihine ilgi duyanların da ilgisini çekecek bilgilerle dolu.

SEYYAHIN DÜŞÜNCELERİNE GELİNCE BİR SOLUKDA VE ÇOK KEYİFLE OKUDUM.KİTABIN ARKA KAPAĞINDA YETERİNCE BİLGİ VERİLMİŞ ZATEN ONUN İÇİN DAHA FAZLA BİLGİ VERMİYORUM.BEN ÇOK KEYİFLE OKUDUM.TASAVVUF  YADA YAKIN TARİH MERAKLILARI MUHAKKAK OKUSUN DERİM
SEYYAH HEPİNİZE HAYIRLI GECELER DİLER.

9 yorum:

  1. heey iyiymiş. eskiler.
    bi bakıyim.
    :)

    YanıtlaSil
  2. Seyyahımdan bana gelir nasılsa:) Gelince okurum ben de :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM BU MALESEF GELEMİYOR ÇÜNKİ
      ÜST KOMŞUMDAN ALDIM
      ARTIK AYDA BİR KEZ TASAVVUF KİTABIDA OKUMAK İSTİYORUM
      AMA BU KİTABI MUHAKKAK ALMANI TACSİYE EDERİM

      Sil
  3. aa aldım not:))Duymamıştım utançla itiraf ederim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. estağfirullah
      ben çok etkilenerek okudum
      hayırlı akşamlar

      Sil
  4. Osmanlı imparatorluğu hakkında bu yazarın yazdıkları mutlaka doğru dur ve güzel taraflarıdır. Ama bu imparatorluk hakkında yazılan ve doğru olduğunu bildiğimiz çok kötü taraflarda vardır. En başta bir " Harem " olayı vardır, çarpık ilşkiler vardır ve birçok kitapta bunlar çok ahlaki olaylar gibi gösterilir ve kabul edilir. En gündemde olan Kanuni- Pargalı İbrahim ilişkisidir. İki sevgili olarak başlamışlardır ve sonu ölümle bitmiştir. Gerçeğe sadık kalırlarsa dizide eğer, Kanuni'nin öz oğlunu da öldürttüğünü göreceğiz. Ölüm şekillerini zaten biliyoruz tamamen vahşettir. Uyuşturucu kullanmayan padişah yoktur. Bu bütün ilgili kitaplarda belirtilir. Ama bu kitabı da not aldım, bulursam mutlaka alacağım. Önemli olan her türlüsünü okumak ve doğruyu ona göre tahmin etmek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İLHAN BEY KİTAP OSMANLI İMPARATORLUĞUNDAN ZİYADE BİR DÖNEMDE
      YAŞAMIŞ TASAVVUF ALİMLERİNİ ANLATIYOR.
      BU KONUDA DA TEK YANLI BAKMAMAK LAZIM HATTA HAREM KONUSUNDA BİLE BİR DEĞİL BİR KAÇ YAZARIN KİTABINI OKUMAK LAZIM DİYE DÜŞÜNÜYORUM
      ANCAK O ZAMAN SAĞLIKLI BİR BİLGİYE ULAŞABİLİRZ
      TARAFSIZ YAZARLARLA,OSMANLI KONUSUNDA MALESEF ÇOK BİLGİM YOK BUNU ÜZÜLEREK SÖYLÜYORUM.
      AMA EN KISA ZAMANDA OKUMAK İSTEDİĞİM KİTAPLAR VAR.
      HAREM KONUSUNDA PROF AHMET AKKÜNDÜZ'ÜN KİTABINI ALDIM SIRASINI BEKLİYOR.
      BELKİ O ZAMAN BİLGİLERİ TEKRAR KARŞILAŞTIRABİLİRİZ
      HAYIRLI GECELER

      Sil
  5. Seyyahım gülüm hayırlı akşamlar ve keyifli okumalar diliyorum canımmmm.

    YanıtlaSil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu