4 Ocak 2013 Cuma

BAL TEFSİRİ

 
BAL TEFSİRİ DUYDUNUZMU?BEN DUYMUŞTUM AMA İNCELİĞİNİ BİLMİYORDUM.BU GÜN FACE DE GEZİNİRKEN BİR ARKADAŞIM PAYLAŞMIŞ.BENDE SİZLERLE PAYLAŞMAK İSTEDİM.SONRADA NETTEN BU RESİMLERİ BULDUM.BAKALIM BEĞENECEKMİSİNİZ BU YAZIYI.SİZİ BAL TEFSİRİ İLE BAŞ BAŞA BIRAKIYORUM.

BAL TEFSİRİ
Bir gün Hazreti Ali Efendimiz gazadan geldiklerinde Ebu Bekir Ömerul Faruk ve Osman-ı Zinnureyn Radıyallahü anhüm Hazreti Ali’nin evine gelip gazan mübarek olsun ey Allahın aslanı dediler. Hazreti Ali Efendimiz kalaylı bir tas içerisinde bal getirdi önlerine koydu, buyurun demesine ile beraber Hazreti Ebu Bekir mübarek eline uzattı gördü ki balın içerisinde kıl var, kılı almak için davrandı Hazreti Ömer o kılı aldırmadı. Bizler peygamberin varisleriyiz belki kızı Fatıma Tüzzehra bizleri tecrübe etmek için bu kılı koymuştur.
Dördümüz birer misal getirsek münasip olmaz mı ? 


Ondan sonra Hazreti Ebu Bekir şöyle buyurdu.

1- Namaz kılanların kalbi nurludur bu tasdan.
2- Dünya endişesini kalbine getirmeden namaz kılmak tatlıdır bu baldan.
3- Namazı tatili erkanı ile kılmak incedir bu kıldan
Ondan sonra Hazreti Ömerul Faruk şöyle buyurdu.
1- Misafir seven hane sahiplerinin kalbi nurludur bu tasdan.
2- Misafire ikram etmek misafirlerin gönlünü almak tatlıdır bu baldan.
3- misafirlerin kalbi incedir bu kıldan.
Ondan sonra Osman-ı Zinnureyn şöyle buyurdu.
1- Alimlerin kalbi nurludur bu tasdan.
2- Alimler ile sohbet tatlıdır bu baldan.
3- Kur’an-ı Kerim’in manasını vermek incedir bu kıldan.
Ondan sonra Hazreti Ali Efendimiz şöyle buyurdu.
1- Gazaya giden gazilerin kalbi nurludur bu tasdan.
2- Gazada al kanlara boyanmak tatlıdır bu baldan.
3- Kul hakkını üzerine geçirmeden evine dönmek incedir bu kıldan.
Ondan sonra Fatıma Tüzzehra şöyle buyurdu.
1- Erkeğini hoşnut tutan kadınların kalbi nurludur bu tasdan.
2- Erkeğine cefa vermeden geçinmek tatlıdır bu baldan.
3- Erkeğinin hakkını yerine getirmek incedir bu kıldan.
Ondan sonra Hazreti Rasûlüllaha haber verdiler oda teşrif etti bende
Bir misal vereyim de o zaman yiyelim dedi.
1- Ümmetimin kalbi nurludur bu tasdan.
2- Kevser şarabı tatlıdır bu baldan.
3- Şeriat yolu incedir bu kıldan.
Ondan sonra Hak Cebrâil-i gönderdi ve dedi ki Ya Muhammet
1- Senin nübüvvet mührün nurludur bu tasdan.
2- Yarın kıyamet gününde ümmetini şefaat etmek tatlıdır bu baldan.
3- Sırat köprüsünü geçmek incedir bu kıldan.
Ondan sonra Rarûlü Ekrem efendimiz el kaldırıp duâ etti.
Ya rabbi bal tefsirini okuyana, dinleyene ve yazana yer yüzünde yatan peygamberlerin sevabını isterim senden. Eshaplarda Amin dediler. Haktan nida gel-diki Habibim Ya Muhammet senin ümmetinden her kim (Bal Tefsiri)ni taşırsa, okursa, yazar, yazdırırsa ve din kardeşine hediye ederse izzet ve celalim hakkı için, yer yüzünde yatan (224) bin Peygamber sevabı ihsan ettim ve sait defterine yazsam gerek.


HEPİNİZİN CUMASI MUBAREK OLSUN.

20 yorum:

  1. Hayırlı cumalar canım.
    Güzel bir paylaşım olmuş Bal tefsirini çok okurdum önceleri hatırlattığın için sağol
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BEN TEŞEKKÜR EDERİM ZİYARETİNİZ İÇİN
      HAYIRLI GECELER
      ALLAHA EMANET OLUN

      Sil
  2. ben okumuştum bunu faceden. tekrarokumak güzeldi. paylaşıp bu gğzellikleri hatırlattığınız içn teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  3. Ben okumamıştım hiç,hatta haberimde yoktu.Allah Razı Olsun,sayenizde okumuş oldum.Sevabımız bol olsun.
    Hayırlı Cumalar :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM ESAS RABBİM SENDEN RAZI OLSUN
      ALLAHA EMANET OL

      Sil
  4. Ben duymuştum da ilgimi çekmemişti hemen okuyorum canım..Canım okudum sayende vesile oldun paylaşarak bizlerle umarım benim de haneme sevap yazılmıştır.Rabbim kabul etsin .

    YanıtlaSil
  5. bal tefsirini çok duydum ama böyle birşey olduğunu tahmin etmiyordum teşekkürler paylaşım için

    YanıtlaSil
  6. ben bal tefsirini bir vaazda dinledim. kesinlikle doğru olmayan, gerçekle alakası olmayan bişey deniyor. bilginiz olsun istedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. TEŞEKKÜRLER CANIM
      SİZ BU YORUMU YAPTIKTAN SONRA DAHA DERİN ARAŞTIRMAK FARZ OLDU
      YENİ BİR BİLGİYE ULAŞIRSAM BİLDİRİRİM SİZE

      Sil
  7. Bu tefsiri yazıp cüzdanında bulunduranın cüzdanı hiç boş kalmazmış diye duymuştum.
    Hayırlı cumalar Seyyahım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. EVET BENDE DUYDUM BUNU
      HAYIRLI AKŞAMLAR GÜZEL KUĞUM

      Sil
  8. amiiiin...hayırlı cumalar...

    YanıtlaSil
  9. Bir zamanlar cüzdanımda taşırdım ama ne oldu ise unutup gitmişim. Hatırlatma için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. NE DEMEK EFENDİM SİZ YETERKİ MEMNUN OLUN
      HAYIRLI GELER

      Sil
  10. Merhaba ben de bal tefisirini üzrinde taşıyanlardanım yaklaşık 17 yıldır cüzdanımda yıprandıkça yeniden yazar koyarım..İyi haftasonları dilerim.Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM NE GÜZEL BEN DE HEP KOYAYIM KOYAYIM DEYİP KOYAMAYANLARDANIM
      HAYIRLI GECLER

      Sil
  11. bilmiyodum.
    ne kılmış.
    :)

    YanıtlaSil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu