11 Ocak 2013 Cuma

AŞK ZAMANI & AŞK MAHAL



"EYKALBİMİN TEK SAHİBİ!UYAN VE SANA VERDİĞİM DEĞERİ GÖR!
YERYÜZÜ DURDUĞU SÜRECE SENİ KİMSE UNUTAMAYACAK
TANRI BENİ SENİN YANINA ALDIĞI GÜN,
YERİN ALTI KAVUŞMAMIZI N BAYRAMINI KUTLARKEN
YERİN ÜSTÜ YÜZYILLAR SONRA BİLE OLSA BİZE ÖZLEM VE ŞAŞKINLIKLA BAKACAK!
EY BANA AŞK ÜSTÜNE BİLDİĞİM HER ŞEYİ UNUTTURUP
AŞKIMIZI YRYÜZÜNE YAZDIRAN KADIN!
DÜNYADA KAVUŞTUĞUMUZ GİBİ AHİRETTEDE KAVUŞMAMIZA AZ KALDI...."

AŞK MAHAL

Bir cihan imparatoru olan Cihan Şahın Mümtaz Mahal'e olan aşkıçok akıcı bir dille anlatılıyor.Hiç sıkılmadan keyifle okuyorsunuz.Zaten su gibi akıyor kitap.Anlatımı basit.Keşke arkadaki resimleride kuşe kağıda ve renkli bassalarmış ne güzel olurmuş.

AŞK ZAMANI
S:Aşk Zamanı-Necip Mahfuz-2011
                                
                                                        İKİNCİ KİTABIMIZ İSE AŞK ZAMANI


Arka Kapak
Yirminci yüzyılın ilk yarısında, Kahire; varlıklı, dul bir kadın: Ain hanım. Şımartarak büyüttüğü oğlu İzzet, arkadaşı Hamdun, ikisinin de âşık olduğu güzel Bedriye ve bahtsız Seyyide; bütün bir mahalle ve o mahallede Mısır’ın saklı yüzü. Necip Mahfuz, Aşk Zamanı’nda okurunu umutsuz bir aşkın çevresinde ördüğü entrikalara, yeraltı örgütlerine, örtünmeye mahkûm kadınların cesaretle adım attığı tiyatro ve gösteri dünyasına götürüyor. Gerçekleşmeyecek hayallerin peşinde koşan, yolunu tesadüflerle ören ve kendi tercihi olan yalnızlığın içinde avunmaya çalışan amaçsız ve hedefsiz İzzet, en yakınlarının kaderini değiştirecek adımı attığında bu seçimin yalnız onlara değil kendine de ihanet olduğunu çok sonra anlayacaktır. 

Kulüpteki odasına kapanıp hayatını gözden geçirmeye başladı. İlk kez değildi, ancak duyguları altüst olmuştu. Önceleri boşluktan bunalırdı, fakat sonra o boşluğu inanmadığı bir işle doldurmuştu. Doldurmamış mıydı? Oysa İzzet ne tiyatro adamıydı ne de gece kulübü ona göreydi. “Ömrümde yaptığım işler bir şeylerden, arzuladığım şeylerden ya da intikam duygularından kaçış oldu hep,” diye geçiyordu zihninden. “Beni yoldan ilk çıkaran annemdi, tamamen iyi niyetle hareket etmişti oysa. Böyle şeyleri anlama ya da sindirme yeteneğinden yoksunum. Tek istediğim biraz huzur. Kendimle barışık olmaya ihtiyacım var.”

Gelelim SEYYAH'ın  ne düşündüğüne.Aslına bakarsanız PİNUCCİA'NIN KİTAPLARI veKİTAPLARIM ve BEN'in başlattığı Ocak ayı kitap okuma etkinliğine kadar Necip Mahfuz'dan haberim yoktu
Biraz araştırma yapınca yazarımızın Mısırda yaşamış olması geneldede Kahire de olayların geçmesi beni ziyade meraklandırdı.Zira Kahire'ye gittiğim zaman eski ve yeni Kahire'nin arasındaki uçurum denecek kadar fark olması o zamanda çok ilgimi çekmişti.
Etkinliği çok beğenip hemen şeker sokağı ile katılmak istediğimi söyledim fakat bu kitabı bulamayınca Aşk Zamanı ile katıldım.
Her ne kadar adı aşk zamanı olsada aşk dan daha ziyade anne ile oğlun ilişkileri konu alırken diğer yandada Kahirenin 1900 yıllardaki konumu anlatılıyor.Bir yanda eski örf ve adetler diğer yanda yeniliklere ayak uydurma zorunluğu değişen şartlar.
Çok kısa özetlemek gerekirse kitabımızda kadın erkek ilişkileri,evlilik ,mahalle hayatı,Kahirenin gece hayatı ve o zamanda bile yer altından sürdürülen siyasi faliyetler konu almış kitabımız.Ve bunu yaparkende  çok sade ve akıcı bir dille anlatmış.Hiç sıkılmıyorsunuz kitabı okurken.
İlk fırsatta Kahire 3lemesinide okumak istşyorum.
Birinci Kitap: Saray Gezisi
İkinci Kitap:Şevk Sarayı
Üçüncü Kitap:Şeker Sokağı

SİZLERE BOL KİTAPLI GÜNLER DİLİYORUM

17 yorum:

  1. Aşk zamanı güzele benziyor hemen edinmeliyim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. GÜZEL GERÇEKTEN
      TAVSİYE EDERİM
      HAYIRLI AKŞAMLAR

      Sil
  2. 2 kitabı da listeme aldım özellikle aşk mahali :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İKİSİDE ÇOK GÜZEL TATLIM
      TAVSİYE EDERİM
      HAYIRLI GECELER

      Sil
  3. Canım her iki kitapta çok güzel keyifli okumaların olsun.

    YanıtlaSil
  4. Canım kışın çok fazla kitap okuyamıyorum ama bundan sonra kitap okumak için tavsiye alabileceğim adresim var artık:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. HER ZAMAN NE DEMEK
      BENDE BU SENE SİSTEME OTURTMA KARARI ALDIM
      HAFTADA BİR KİTAP

      Sil
  5. gerçek hayat hikayelerini okumayı severim...dolayısıyla aşk mahal i yazdım bi köşeye ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BENDE ÇOK KEYİF ALIYORUM YAŞANMÖIŞ HİKAYELERDEN
      ÇOK KEYİFLE OKURSUN
      ALLAHA EMANET OL

      Sil
  6. necip mahfuz un da sanki daha önce bir kitabını okudum gibi geliyor ama şu an çok da emin olamadım :) ama onu da yazdım bir köşeye ;)

    YanıtlaSil
  7. Yeni bir yazar keşfetmenize vesile olduk. Ne mutlu bize :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BEN TEŞEKKÜR EDERİM UFKUM GENİŞLİYOR

      Sil
  8. aşk mahal ne güzel bir isim.
    mahfuz süper iyi yazarlardandır.
    bikaç kitabını okudum ama bunu değil.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BUNUDA OKU
      SEN BEĞENİRSİN MUHAKKAK
      HADİ GÖRÜŞÜRÜZ

      Sil
  9. v kitap listeme ekledim kitabı

    Necip mahfuz'un dilenci kitabını okumuştum sevmiştim yazarı
    Alıcam okucam çook tşkler ablacım..

    YanıtlaSil
  10. Yoğundum sevdiğim blogları ihmal ettim, yorumu şimdi okudum, beğenmene sevindim ablacığım. Ben de Kahire Üçlemesini okumayı planlıyorum ama öncesinde 1-2 tane başka kitabını daha okuyacağım yazarın:) Sevgiler

    Hayırlı günler.

    YanıtlaSil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu