27 Aralık 2012 Perşembe

ZOR BİTEN BİR KİTAP DAHA



Bu kitapta yazdıklarım, babamın da var olduğu dünyada geçirdiğim kırk yılın, dürbünüme çarpan resimleridir; özelimde ve ülkemde 1941den bu yana yaşadıklarımdan, gördüklerimden seçmelerimdir. Kitabıma, beni çok etkileyen, çok üzen, çok sevindiren, bende iz bırakan, belleğimde hep kalan anılarımı aldım. Babamın vefatına kadar beni ilmek ilmek örerek bu günkü ben yapan kişileri, olayları kendi gözümden, kendi kalemimle aktardım. Babamın ölümünden sonra ise, ne ben aynı Ayşeydim ne de Türkiye aynı Türkiye. Babamın yokluğu beni, Turgut Özal da Türkiyeyi değiştirmişti. Artılarımız ve eksilerimizle başkalaşmıştık. 1983ten sonraki yıllarımın serüveni belki bir başka kitaba konu olur ama elinizdeki sayfalarda okuyacaklarınız, 1983 yılına kadar, Edip Cansevere rahmetle selam olsun, Ben Ayşe Kulin Nasılıma yanıtımdır.
Bu yazarın kendi hakkında yazdıkları



Antalya ya giderken yanıma kitap almadığımı fark ettim ve havaalanından hemen bu kitabı aldım.
Doğrusunu isterseniz Ayşe Kulinin bir çok kitabını okudum ama diğer kitaplarında aldığım keyfi bunda çok aldığım söylenemez. Yinede sabırla bitirdim.Yakın tarih de yaşanan olaylara tanık olmak güzel.Biyografi kısmı fazla detaylı ve sıkıcı geldi.Ben doğmadan 28 yıl önceki Ankara ve İstanbuldan detaylar görmek güzel.
Kitabın sonundaki eski resimler ise hepsinden güzel siyah beyaz resimler çok hoşuma gidiyor.Annemdeki tüm siyah beyaz resimleride topladım zaten
Kısacası okumayın diyemem ama okuyun da diyemem.Tercihi size bırakıyorum.Bir Sevdalinka,Nefes nefese,Köprü.Füreya bunların tadını almadım işin açıkcası.
                     
                                   SEYYAH HAYIRLI GECELER DİLER

18 yorum:

  1. bu serinin öncesini okumuşsundur heralde. Veda, Umut, Hayat ve Hüzün. Ben hepsini de çok beğenerek okumuştum. Özellikle Veda ve Umut

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM BENİM HATAM BELKİDE O İKİ KİTABI OKUMAMAM
      BİRAZ ACELE İLE ALDIM BU KİTABI
      ÇOKDA PİŞMAN DEĞİLİM TABİDE NE BİLEYİM BİR ADI AYLİN KADAR KEYİF ALMADIM HAFİF SIKILDIM DETAYLARDA
      ,HAYIRLI GECELER

      Sil
  2. Abla maşallahın var ,ben senin kadar okuyamıyorum.Özeniyorum inan.Çocuklarla okuma saatleri yapmaya başladık.Bayaa kitap birikti,okumam lazım artık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM OKUMAYI ÇOK SEVİYORUM
      NORMALDE AYLIK KİTAP HEDEFİM 3 DÜR BAZEN 4 OLUR
      UYUMAM YİNE OKURUM
      ÇOCUKLARIMA ÇOK VEREMEDİM BU ALIŞKANLIĞI AMA
      PES ETMEDİM
      OĞLUMA BİLE BASKI YAPIYORUM ŞU AN EN AZ AYDA BİR KİTAP DİYE
      OKUTUYORUMDA
      HAYIRLI GECELER

      Sil
  3. Bu bir dörtlemenin üçüncü kitabı. Başlı başına da okunabilir aslında ama veda ve umutla bütünleştiğinde daha anlamlı. Yine de detaylar konusunda size katılıyorum, veda ve umuttan biraz farklı.. Ben bir solukta okumuştum.. Gelişen ve büyüyen Türkiyeye çocuk gözüyle bakmak çok ilginç gelmişti...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BELKİDE BENİM HATAM DİĞER İKİSİNİ OKUMAMAM GALİBA
      GENELDE BEĞENDİM DE BİRAZ DETAYLAR FAZLA ABARTILI GELDİ
      YOKSA DEDİĞİNİZ GİBİ GELİŞEN TÜRKİYEYİ GÖZLEMLEMEK GÜZELDİ
      HAYIRLI GECELER

      Sil
  4. Benden de sana 41 milyon kere maşAllah :)
    Hangi arada okuyorsun bilemedim ki.
    Elimde aylardır sürünen zavallı kitaplardan utanıyorum,senin okuduklarını gördükçe.
    Ayşe kulinin epeyce kitabını okudum,adı aylin vardı,o çok etkilemişti.
    Okudun mu bilmiyorum ama,okumalısın bence.
    Sen zor bitirdinse ben hiç başlamayım bu kitaba:)
    Gecen hayrolsun..
    Muhabbetle canım..

    YanıtlaSil
  5. CANIM ABLANI BİLİYORSUN
    HAVADA KARADA DENİZDE HER YERDE OKUMAKTAN HOŞLANIYOR
    BUNU KUMLUCAYA GELİRKEN BAŞLAMIŞTIM
    ADI AYLİN
    İLK OKUDUĞUM KİTABIYDI VE ÇOK ETKİLENMİŞTİM
    BEN SANA ANLATIRIM DETAYLARI SEN MERAK ETME
    HAYIRLI GECELER

    YanıtlaSil
  6. Ayse kulin denince benim aklıma hep "Adı Aylin "gelir okuduğumda günlerce etkisinden kurtulamamistim belki de ondan belki de hikayenin lezzetinden bilemiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AH AH O NASIL UNUTULURKİ
      BENDE ÇOK SEVEREK OKUMUŞTUM O KİTABI
      HAYIRLI CUMALAR

      Sil
  7. Çok sverim ben de kitapları hatta kitap bulamazsam etiket okuyacak kadar saplantılı bi okuyucuyum, hele de ayşe kuline bayılırım, ama o da tökezliyor demek ki.Yine de ya kitap çok fena değil ki bitirdin ya da sen harika bi okuyucusun bitmeyeni bitirdin. Her halükarda tebrikler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM ORTAK NOKTAMIZ VAR DEMEKKİ
      BAZEN ARKADAŞLAR NASIL OKUYORSUN DEDİKLERİ ZAMAN KENDİMİ SUÇLU HİSSEDİYORUM AMA BEN HASTANEYE BİLE GİTSEM KİTAP ALIRIM YANIMA BOŞA VAKİT GEÇİRMEYEYİM DİYE
      EVET EVET DEDİĞİN GİBİ FENA DEĞİL DE BEKLENTİME TAM CEVAP VEREMEDİ DİYEYİM
      HAYIRLI CUMALAR

      Sil
  8. Günaydın,Hayırlı Cumalar,Hayat ve Hüzün ü okudum,hayat biraz ağır gidiyor ama hüzün bir solukta okunuyor.Kitapta o günlerdeki İstanbul ve Ankara hakkında fikir karşılaştırma yapma imkanı buldum .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BENİ ANLADIĞINI DÜŞÜNÜYORUM
      EVET HAYAT AĞRI GİDİYOR
      BENİDE ZATEN ANKARA İSTANBUL ÇEKİYOR
      BİR ANKARALI OLARAK İSTANBUL DA OTURAN BİRİ OLARAK
      HAYIRLI CUMALAR

      Sil
  9. ben seriden hayat ve hüzün'ü okumuştum..

    yazılarını yorumunu okuduğum kadarıyla bu kitabıda alıcaklarım arasına yazmalıyım :)
    tavsiyeni dinlicem inş alıp okucam..

    YanıtlaSil
  10. hımmm okumayım.
    kulinin sadece adı aylinini okudum sevdim o kadar.
    ama edip cansever en sevdiğim şair.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BENCEDE OKUMA SEN SIKILIRSIN GİBİ GELİYOR
      YANİ İÇİMDEK SES ÖYLE DİYOR
      ADI AYLİN DEKİ TADIN YARISI YOK

      Sil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu