21 Aralık 2012 Cuma

SEYYAH KUMLUCA DAN BİLDİRİYOR


Güneşli bir Kumluca gününden her keze selamlar.Öncelikle Cumanız mubarek olsun.İstanbul un aksine şu an Kumlucada güneş tüm ihtişamı ile bizi selamlıyor.Memleketimizde sera cılık çok ileri düzeyde olduğu için girişinde sizi bu domatesler karşılıyor.


Dün havanın güzel olmasını fırsat bilip şalvarımı ayağıma geçirdiğim gibi soluğu portakal bahçemizde aldım.


Bir gün önceki şiddetli yağmurdan ötürü bahçemizin çok içine giremedim ama kenarlarıda yetti artık.Şu kadarını söyliyeyim dalından portakalı koparıp yemek kadar zevkli bir şey yok.Özelliklede ağacın kuzey ve güneyini kestirebiliyorsanız.İlk zamanlar gördüğüm en büyük portakala saldırırken zaman içinde bunun çok büyük bir yanlış olduğunu anladım.


Meğerse en lezzetli en güzel portakallar ağacın Güneyinde yani en çok güneş alan yerinde olurmuş.Hal böyle olunca lezzet farkıda kaçınılmaz oluyor.Seracılığın getirisinin daha çok olması portakal bahçelerinin katliamına sebeb oluyor.Çabuk para kazanma hırsı yada hırs kelimesi biraz fazla iddialı oldu hevesi diyeyim canım portakal bahçelerinin birer birer sökülmesine sebeb oldu.Kim bilir bir kaç sene sonra bizde aynı zarureti yaşayacağız.Malum uzakdan bahçeye bakmak kolay değil.Farmville değilki bu bir tıkla sulayalım bir tıkla gübreleyelim.


Onun için hala dikili ağacımız varken tadını çıkarmaya çalışıyoruz.Sık sık memlekete gelerek dalından meyvemizi koparmanın keyfini yaşıyoruz..Bu güzelliği sizlerlede paylaşmak hemde cumanızı tebrik etmek istedim.Portakal isteyen istediği kadar koparabilir serbest arkadaşlar :)
 SEYYAH HEPİNİZE GÜNEŞLİ GÜNLER DİLER

42 yorum:

  1. Hayırlı Cumalar canım
    Bayıldım o portakallara ne kadar da güzel görünüyorlar...Bir kaç tane adım bile:)
    Muhabbetle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AL CANIM ŞİFA OLSUN İNŞALLAH
      ALLAHA EMANET OL

      Sil
  2. hayırlı cumalar ablacım penceremden kar manzarasını izlerken seni kıskanmadım değil yani

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM HAKLISIN GERÇİ BENİMDE KARDA AKLIM KALDI AMA
      GÜNEŞ VE DALINDAN MEYVE KOPARMAK ÇOK GÜZEL
      ALLAHA EMANET OL

      Sil
  3. Alemsin Vallahi :) Öpüldün :)

    YanıtlaSil
  4. hayırlı cumalar... dalından bir portakala hayır demem tabikide organik, nasılda mis kokuludur ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AYNEN ÖYLE CANIM
      İSTANBUL DA YEDİĞİMİZ PORTAKALLARLA YAKINDAN UZAAKDAN ALAKASI YOK
      ÇOK LEZZETLİ
      HAYIRLI AKŞAMLAR

      Sil
  5. hayırlı cumalar olsun ablacım...memleketimin her nimetine şükürler olsun bu kış günlerinde sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM TEŞEKKÜR EDERİM
      ALLAHA EMANET OL

      Sil
  6. ayy ne güzel...
    dalından meyve toplamayı özledim valla :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. GERÇEKTENDE AYRI BİR KEYİF
      AYRI BİR ZEVK
      ALLAHA EMANET OL

      Sil
  7. sana da hayırlı Cuma'lar canım...ne güzel bir bahçe ve hava harika ;) benim için de bir portakal ye lütfen ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM YEMEZ OLURMMUYUM HEPİNİZ İÇİN BİRER TANE
      ŞİFA OLSUN
      HAYIRLI AKŞAMLAR ŞULEM

      Sil
  8. Çokk güzell,,bizim buralar kış kıyamet,oralar nasıl güzelmiş..bol keyifler Gülcüm..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ÇOK GÜZEL GERÇEKTEN CANIM YA
      İYİ GELDİ BANADA TERAPİ GİBİ
      ALLAHA EMANET OL

      Sil
  9. Hayırlı cumalar,hem havanın hem bahçenin tadını çıkarın buralar çok soğuk.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BENDE AYNEN ÖYLE YAPIYORUM CANIM
      NASIL OLSA YARIN GECE KAR GERÇEĞİ İLE BERABER OLACAĞIZ
      ALLAHA EMANET OLUN

      Sil
  10. Hayırlı cumalar ablacım,sevgilerimi gönderiyorum canım ablam..Rabbim daima güzellikler içinde tutsun seni..
    İyiyim..burdayım yine..

    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM HOŞ GELDİN
      NE KADAR SEVİNDİRDİN BENİ BİLEMESSİN
      GÖZÜM YOLLARDA KALDI
      ALLAHA EMANET OL
      BİZİ BIRAKMA TAMAMMI

      Sil
  11. iyi gezmeler sengül ablacığım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol canım darısı başına diyeyim
      hayırlı akşamlar

      Sil
  12. Yanıtlar
    1. CANIM GENİŞ BİR VAKİT BULDUĞUM ZAMAN MUHAKKAK TANIŞMAK İSTİYORUM
      İNŞALLAH BİR GÜN GÖRÜŞECEĞİZ
      HAYIRLI GECELER

      Sil
  13. Ben senin yerinde olsam dönmem orada. İnsanın kanı değişir . Bir meyve delisi olarak herhalde akşama kadar ağaçların altından çokmazdım. Orada kıyamet de uğramaz, korkar bence. :)) Gelme, gelme İstanbul berbat, karlar eriyor her yer çamur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ASLINDA HAKLISINIZ DÖNMEMEK LAZIM
      AMA AKLIM 3NUMARADA KALIYOR
      KIYAMETİN UĞRAMAYACAĞI DOĞRU BU GÜN GÜNEŞLİ GÜZEL BİR GÜN VARDI
      YARIN SİZİN YERİNİZE DOMATES SERASINDAN DOMATES TOPLAYAYIM BARİ
      HAYIRLI GECELER

      Sil
  14. ohhhh sefan olsun ....bizim içinde gez..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. GEZERİM KURABİYEM SEN İSTE YETERKİ
      HAYIRLI GECELER

      Sil
  15. ne güzel görüntüler bunlar böyle.. mis gibi yeşil,güneş ve doğallık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. GERÇEKTENDE BAHARDAN KALMA BİR HAVA VAR BURADA
      HAYIRLI AKŞAMLAR

      Sil
  16. Çok gözüm kaldı o portakallarda:)
    Bir tane de benim için ye
    Kış meyvelerini dalından yemek yaz meyvelerine nazaran daha güzel geliyor bana nedense..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ŞU ANDA SENİN İÇİN PORTAKALI YEDİM TATLIM
      SENİN GİBİ TATLIYDI
      HAYIRLI GECELER

      Sil
  17. görüntüler harika :) iyi gezmeler ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol canım
      buyur sende gel
      hayırlı günler

      Sil
  18. Sen bensiz bensiz gez sonrada kurabiye iste benden:)))Canımmm günaydın maşallah sana hızına yetişemiyorum ne güzel bahçeler orada olmak varmış.Kurabiye yaparım sana üzülme sen öpüyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. GÜLÜM SEN GELDİNDE BEN GELME Mİ DEDİM
      BUYUR GEL BAŞIMIN ÜSTÜNDE YERİN VAR
      KURABİYE HAKKIM BAKİ KALSIN LÜTFEN
      ALLAHA EMANET OL

      Sil
  19. Seyyah gül bana da beklerim...
    Gerçekten vaktiniz varsa buyurun, misafir edelim sizi:
    sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM
      İNŞALLAH DAHA UZUN GELDİĞİMDE BİR PROGRAM YAPARIZ
      BENDE ÇOK ARZU EDERİM TANIŞMAYI
      ALLAHA EMANET OLUN

      Sil
  20. Seyyahcım hoşgeldin :) Antalya yazları berbat sıcak ama bizde kışları rahatız karkış çilesi olmuyor ..

    Birde antalyada herşeyin güneyi makbuldür portakal gibi :))

    İşin içine ekmek parası girince malesef bahsettiğin güzellikler yok oluyor..

    İyi gezmeler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SAĞOL GÜLÜM
      HOŞ BULDUM
      ALLAHA EMANET OL

      Sil
  21. tam adına layıksın.
    seyyah.
    :)

    YanıtlaSil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu