30 Aralık 2012 Pazar

RULO KÖFTE



MALZEMELER;
1KG KIYMA
BİR KÖFTE HARCI
BİR BÜYÜK SOĞAN 5YUMURTA
EKMEK İÇİ
BİR KAVONOZ GARNİTÜR
BİR ÇAY KAŞIĞI KARABİBER
"        "          ""       KÖRİ
"         "          ""      KİŞNİŞ
"         "          "        SAFRAN
"         "          "        KİMYON
"         "          "        KÖFTEBAHARI
"        "           "        BİR YUMURTA
"         "          "         KIRMIZI TOZ BİBER
MAYDONOZ
BİR KAŞIK SALÇA
HAVUÇ


YAPILIŞI;
1-Kıymamıza köfte harcımızı,üzerinde yazdığı kadar suyu,koyalım sonra bir tane büyük soğan rendeleyelim,bir kaşık biber salçası,ince kıyılmış maydonoz,iki yumurta ,dört kaşık galeta unu yada ekmek içide olabilir,ve diğer baharatlar ilave edilip çok güzel özleşinceye kadar yoğrulur.
2-Diğer tarafda ince uzun kesdiğimiz havuçlar ve 4tane yumurta ayrı ayrı haşlanır.
3-Fırın tepsisine yağlı kağıt serilip hazırladığımız kıyma üzerine serilir ve alışması için parşümen le birlikde rulo yapılır.
4-Sonra açıp içine garnitürümüzü ve şekilde görüldüğü gibi haşlanmış yumurtalarımızı koyup tekrar rulo yapılır.
5-Bu sefer rulonun üzerine yumurta akı sürdüm çatlamasına mani olsun  diye
6-Yine üzerine tere yağ parçaları ve sulandırdığımız salça konur.Yanına haşlanmış havuçlarda ilave edilip 180 derecede fırına verilir.
7-Bu kadar köfte yalnız yenmeyeceği için varsa yiğenler yoksa komşu yada arkadaşlar yemeğe çağrılır .Pişdikden sonra afiyetle yenir.Aşağıdaki resim fırından ilk çıktığı hali sonra allayıp pullayıp yukarıdaki hale getirdim.Böylelikle bu günki can sıkıntımda sona ermiş oldu.Benim köftelerim biraz baharatlı olur.İnşallah beğenirsiniz.


                                                          AFİYET ŞEKER OLSUN

41 yorum:

  1. Çok severiz biz de, iyi ki aklıma düşürdün canım, yapayım bu sıra, çocuklarım sevinir :)
    Ellerine sağlık, afiyet olsun sizlere..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BENİDE ÇOCUKLAR İKNA ETTİ ZATEN ÖZLEMİŞLER ONUN İÇİN YAPTIM
      TEŞEKKÜR EDERİM HAYIRLI AKŞAMLAR

      Sil
  2. neşeli kitaplı tarifli bol gülücüklü bol gezmeli yıllaaar.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. TEŞEKKÜR EDERİM EFENDİM:)
      SİZEDE

      Sil
  3. elinize sağlık köfteniz çok nefis görünüyor afiyet olsun hazan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. HAZAN CIM ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM.
      HAYIRLI SABAHLAR

      Sil
  4. tarifi aldım ve bunuda denicemm ;) tşkler paylaşım için..
    mutlu yıllar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM DENE MUHAKKAK GÜZEL OLUYOR
      TEŞEKKÜRLER ZİYARETİN İÇİN
      HAYIRLI SABAHLAR

      Sil
  5. İnanmıyorum sana ya. Yılın son günlerinde bombaları patlatıyorsun. Her bakımdan mükemmel, ellerine sağlık. Sana sevdiklerinle beraber çok mutlu, çok sağlıklı yıllar diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM İLHAN BEY
      BİRAZDA SİZİN YÜZÜNÜZDEN OLDU GALİBA:)
      GENÇLİĞİMDEKİ TARİFLERİ UYGULAMAYA KOYDUM
      BU YILA HAMARAT GİRECEĞİM GİBİ GÖZÜKÜYOR NE DERSİNİZ?
      BENDE SİZE SAĞLIKLI MUTLU HUZURLU BİR YIL DİLİYORUM

      Sil
  6. Dalyan köfte diyorlar sanırım bir de buna. Çok severim. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. DOĞRUDUR SEVDAM
      BEN DİYORUM YA YEMEK KONUSUNDA PEK BECERİM YOK
      BUNLAR GENÇLİĞİMDEKİ TARİFLER
      BU ARALAR FAZLA GEZEMEYİNCE YEMEK BLOGLARINA ÖZENİP BİR İKİ TARİF DENİYORUM
      SİZ ARTIK KUSURLARIMA BAKMAYIN
      TEŞEKKÜR EDERİM
      HAYIRLI SABAHLAR

      Sil
  7. Oy oy oy o ne güzel görüntü öyle gece gece acıktım inan olsa da yesek:))) Neyse ben şurdan bir dilim alıyorum:)ellerine sağlık hocam sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BEN HEMEN GÖNDERDİM BİR DİLİM YANINADA PATATES KIZARTMASI VE ANNEMİN KENDİ ELLERİ İLE YAPTIĞI TURŞUDAN KOYDUM HABERİN OLSUN CANIM:)
      HAYIRLI SABAHLAR

      Sil
  8. Harika olmus, emeklerine saglik...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM GELDE SANA DA YAPAYIM HAYIRLI SABAHLAR

      Sil
  9. Günaydın dalyan köfte nefis görünüyor ellerine sağlık,mutlu yıllar dileğiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. TEŞEKKÜR EDİYORUM CANIM
      HAYIRLI SABHALR

      Sil
  10. Gülcüm ellerine sağlık,nefis bir köfte olmuş...tam da devet sofralarına yakışır,afiyet olsun..mutlu yıllar canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. TEŞEKKÜR EDERİM CANIM HAYIRLI SABAHLAR

      Sil
  11. Aman Ablam bu nasıl bir ziyafet böyle,sabah sabah nasıl da canım çekti.
    Akşamdan görsem kesin rüyama girerdi o derece:)
    Ellerine,emeğine sağlık.
    Muhteşem bir yemek olmuş.
    Afiyet şifa olsun.
    Muhabbetle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM SENİNKİLER KADAR DEĞİL
      GENÇLİK GÜNLERİMDEN KALMA BİR ŞEYLER YAPMAYA ÇALIŞIYORUM
      HAYIRLI SABAHLAR

      Sil
  12. oof ooof ooooof köfte tek kelimeyle harika.......
    ablam ellerine sağlık...

    mutlu seneler.........

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM TEŞEKKÜR EDERİM HAYIRLI SABAHLAR

      Sil
  13. bütün takipçilerinize dünyadaki bütün insanlara mutlu yıllar sıhatler ve barış diliyorum sizinde bizlerinde hre şey gönlümüzce olssun üzüntüler hastalıklar ayrılıklar çooook gerilere gitsin kuweytten size mutlu yıllar ve selamlar hazan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. HAZAN'CIM ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM
      ZİYARETLERİN İÇİN ARTIK BENDE SENİ KÜWEYT'TE ZİYARET EDERİM :)
      YOLUN İSTANBUL A DÜŞERSE BEKLERİM
      HAYIRLI SABAHLAR

      Sil
  14. Çok severim ellerine sağlık.Mutlu ve sağlıklı bir yıl dilerim.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SAĞOL CANIM
      TEŞEKKÜR EDERİM
      HAYIRLI SABAHLAR

      Sil
  15. Çok severim, nefis görünüyor. Mutlu yıllar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. FADİŞ'İM GEL SANADA YAPARIM BEN
      HAYIRLI SABAHLAR

      Sil
  16. Yanıtlar
    1. TEYZEM SENİN YEMEKLERİNİN YANINDA BUNUN LAFI BİLE OLMAZ
      HAYIRLI SABAHLAR

      Sil
  17. merhaba canım,
    ahudemde yarışıyorum...
    blogumdaki beni oyla butonuyla beni oylarsan sevinirim...
    şimdiden çok teşekkürler...

    mutlu seneler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O İŞ ÇOKTAN TAMAM GÜLÜM
      HAYIRLI SABAHLAR

      Sil
  18. Köfte nefis görünüyor, ellerine sağlık canım.
    Bu arada;
    Yeni yılın kutlu olsun.
    Sağlıklı, huzurlu ve mutlu daha nice güzel senelere...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM
      HAYIRLI SABAHLAR

      Sil
  19. Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor.banda bekelrim.

    YanıtlaSil
  20. Canımmmm rulo köftenin yarısını alıp kaçırasım geldi.Ne güzel yapmışsın.Baharatların bolluğu dikkatimi çekti.Bir daha ben de aynısını deneyeceğim.Afiyetler olsun .Kocaman sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. YARISINI DEĞİL HEPSİNİ AL GÜLÜM FEDA OLSUN SANA
      EVET YA BEN ÇOK BAHARATLI SEVİYORUM
      AMA GÜZEL OLUYRO DENE MUHAKKAK
      HAYIRLI SABAHLAR

      Sil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu