28 Aralık 2012 Cuma

PORTAKALLI ZEYTİNYAĞLI KEREVİZ


MALZEMELER;
4 orta boy kereviz
2domates
2orta boy soğan
Bir şişe garnitür (arzu edenler kendileri yapabilirler.tembellik başa bela onun için ben hazır kullandım)
Bir adet portakal
Bir adet limon
Kesme şeker
Göz kararı tuz



YAPILIŞI;
1-Öncelikle kerevizlerimizi soyup limonlu suya koyalım.Limonlu su kerevizin kararmasını önlüyor.Sonra onları ortasından ikiye kesip tabak haline getirelim,birazda ortalarını çukurlaştıralımki iç malzemesini çok alsın.Bu hazırladığımız tabaklar limonlu suda beklerken bizde bir yandan pişirmeye başlıyoruz.
2-Ben düdüklüde pişirmeyi seviyorum.Öncelikle küçük kareler halinde doğradığımız soğanı zeytinyağında biraz çeviriyoruz.(bknz şekil 1)
3-Üzerine yine küçük kareler halinde doğradığımız domatesler ilave edilir(bknz şekil 2)
4-Bir şişe garnitürüde yıkayıp süzdükden sonra tenceremize ilave ediyoruz(bknz şekil 3)
5-Tabak haline getirdiğimiz kerevizlerde bu karışımın üzerine yerleştirilir.(bknz şekil 4)
6-Üzerine bir portakal suyu bir limon suyu ilave edilir.3tane kesmeşeker ilave ediyoruz,göz kararı da tuz
7-Kapağı kapatmadan bu benim usulüm portakal ve limon dilimi koyuyorum
Babamın usulü okuyup üfleyip kapağını kapatıyorum:)
Sonrada bilgisayarın başına geçip bu yazıyı yazıyorum inşallah ben burda yayına hazırlık yaparken yakmamışımdır.Ben şimdi mutfağa gidiyorum.


Evet yakmamışım ama biraz fazla pişmiş kerevizler benim gibi kendilerinden geçmişler.Her neyse gevezeliği bırakayım ne geliyorsa başıma gevezeliğimden geliyor zaten.Kerevizleri yavaşça servis tabağına alıyoruz.Eğer tenceredeki iç biraz fazla sulu ise kerevizleri alınca suyunu çektirmek için bir taşım kaynatabilirsiniz.Ben öyle yaptım.Efendim ondan sonrada kaşık yardımıyla harç kereviz tabaklarının içine konur arzuya göre süslenir efendim
Sözün sonuna gelmişken dediğim gibi ben yemek blogu değilim.Hatalarım varsa görmezden gelin.İddialı hiç değilim.Sadece bu aralar sönmüş mutfak aşkım yeniden alevlenmeye başladı.Hadi hayırlısı bakalım:)
Tadına gelince ben beğendim.

                        SEYYAH HEPİNİZE HAYIRLI CUMALAR DİLER

31 yorum:

  1. görüntü sunum enfes olmuş ablam...
    eline emeğine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM TEŞEKKÜR EDERİM
      BEN SİZLER GİBİ HAMARAT DEĞİLİM
      ARTIK ABLANIZI İDARE EDİN
      HAYIRLI CUMALAR

      Sil
  2. Kerevizi bizde sevmeye başladık artık, ilk kez gecen gün portakallı denedim çok beğenildi :)) sizde cok güzel yapmıssınız öyle görünüyor ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM BENDE YILLARCA YEMEDİM AMA SONRA ÇOK PİŞMAN OLDUN
      TEŞEKKÜR EDİYORUM GÜZEL DUYGULARIN İÇİN
      HAYIRLI CUMALAR

      Sil
  3. Bu ne güzel sunum. O kadar çok faydası var ki kerevizin mevsimiyken bol bol yesek. Senin tarif de nefis. Sağlık durumları iyidir inşallah. Eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. TEŞEKKÜR EDİYORUM
      GERÇEKTEN TADIDA GÜZEL OLDU
      ÇOK ŞÜKÜR TAMAMEN İYİLEŞTİM
      HAYIRLI GÜNLER DİLİYORUM

      Sil
  4. oooo.. mis olmuş canım ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim arzucum
      sağolasın
      hayırlı cumalar

      Sil
  5. hic yapmadim ben bu kerevizi// ama severim aslinda. aliskanlik degil benim ki heralde. ellerine saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. MEHTAP CIM MUHAKKAK DENE PİŞMAN OLMAYACAKSIN
      HAYIRLI CUMALAR

      Sil
  6. Wowwww!!
    Şefim döktürmüşsün bakıyorum da!
    Ne kadar güzel gözüküyorlar,kerevizler, on numaralar.
    Ellerine,emeğine sağlık.
    Şifa olsun inşAllah..
    Öpüyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SENİN GİBİ BİR DUAYENİN YANINDA BENİM TARİF VERMEM BÜYÜK BİR GAFLET AMA
      YİNEDE AŞKA GELDİM BİR KERE
      BEĞENDİ İSEN NE MUTLU BANA GÜLÜM
      HAYIRLI CUMALAR

      Sil
  7. Seyyah'ım çok lezzetli. Bizdede birkaç gün önce vardı. Ellerine sağlık. Afiyet olsun. Bal olsun. Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SAĞOL CANIM ALLAH RAZI OLSUN
      ALLAHA EMANET OL

      Sil
  8. Enginar gibi olmuş, çok severim ikisini de, ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BEN BÖYLE SEVİYORUM SEVDAM
      GÖRÜNTÜSÜ DAHA GÜZEL OLUYOR
      ENGİNARIDA AYNEN BÖYLE PİŞİRİRİM
      BEĞENMENE SEVİNDİM
      HAYIRLI AKŞAMLAR

      Sil
  9. Ellerinize sağlık nefis görünüyor,kışın en güzel yemeklerinden sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. TEŞEKKÜR EDERİM BEĞENMENİZE SEVİNDİM
      HAYIRLI AKŞAMALR

      Sil
  10. Merhabalar kereviz genel de pek rağbet görmez.Ama portakallı olunca bu sebzenin havası değişiyor sanki.Ben çok beğeniyorum sizin ki de pek lezzetli görünüyor.Ellerinize sağlık.sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. PEMBEM ÇOK GÜZEL OLDU GERÇEKTENDE
      BEĞENMENİZE SEVİNDİM
      HAYIRLI AKŞAMALR

      Sil
  11. Ayyyy Ayyyy Seyyahım ben seni öperimm canımın içi bak akşam akşam canımı istettin.Öyle çok severim ki kerevizi .Ne de güzel yapmışsın ellerine sağlık canımmmm .Yarın pazardan kereviz alasım geldi ama sırada ayva var ondan sonra kereviz:))Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SAĞOL GÜLÜM BEĞENMENE SEVİ,NDİM
      HAYIRLI AKŞAMALR

      Sil
  12. Çok severim Gülcüm ellerine sağlık..mutlu yıllar canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. TEŞEKKÜRLER TATLIM BEĞENMENE SEVİNDİM
      HAYIRLI AKŞAMLAR

      Sil
  13. kerevizim dolaptaaa demekki yarın bu tarif denenecek :) hakkında hayırlısı inşallah beceririm :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. YAŞASIIIIIIN
      ARKADAŞIM YORUM BIRAKMIŞ
      DENE MUHAKKAK ÇOK GÜZEL OLDU

      Sil
  14. İşte budur tatlım ya güzel yemeklerde göreyim sayfanda ellerine sağlık öptüm kocaman...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SİZİN YÜZÜNÜZDEN GÜLÜM SİZ ÇOK HAMARAT OLUNCA BEN ÇEKİNİYORUM
      TARİF VERMEYE
      TEŞEKKÜRLER

      Sil
  15. bunu not aldım.
    kereviz en sevdiğim sebze yemeğidir kii.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. LAF ARAMIZDA ÇOK LEZZETLİ OLMUŞTU DEEP
      BEN YEMEM DİYEN GÜLDEHAN
      BİZİM İŞTAHIMIZI GÖRÜNCE
      Bİ TADINA BAKAYIM DEDİ
      BİR ÇATAL VERDİM
      BEN SENİNKİNİN YARISINI YİYEYİM DEDİ
      SONRA
      BEN BİR YARIM DAHA YİYEYİM DEDİ
      O KADAR YANİ :)
      GEZME GİBİ BEN BU İŞİDE KIVIRACAĞIM HER HALDE NE DERSİN
      HAYIRLI SABAHLAR

      Sil
  16. ben bayılırım kerevize,özellikle son yıllarda her türlüsünüde yapıyorum ama domates hiç koymamıştım,deniycem eline sağlık canım.

    YanıtlaSil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu