25 Aralık 2012 Salı

PORTAKALLI CHEESE CAKE



Sevgili Zelihaya üst üste kereviz tarifi verdi diye takılırken şimdi aynı şeyi ben yapıyorum.Zaten bu hayatta neye şaka da olsa laf attı isem muhakkak başıma geldi:)Bir hafta önce vişnelisi bir hafta sonra portakallısı dedim ya ben neye dil uzatırsam muhakkak yaparım diye.Gerçi Zelihaya takılmak hoşuma gidiyor.Umut sepetinin birbirinden güzel kereviz tariflerini kaçırdı iseniz burayı tıklamanız yeterli.
Geçen akşam büyük kızım israrla arkadaşlarına cheeskek yapmamı istedi.Bende vişne olmadığını olsaydı yapacağımı söyledim.
Sonra Türkün aklı sonradan gelir derler ya benimde aklıma bir fikir geldi.Evde kendi elimle topladığım portakallar ve limonlar e limonlu cheeskek oluyorda neden portakallı olmasın dedim ve harekete geçtim.İyikide geçmişim.Yiyen bir dilim daha aldı.Bu aralar kendimi aşıyorum galiba:)


MALZEMELER
  1. 4PAKET ETİ BURÇAK
  2. 200GR TERE YAĞ
  3. 2PAKET LABNE PEYNİRİ
  4. 2BARDAK YOĞURT
  5. 5YUMURTA
  6. 2BARDAK ŞEKER
  7. 2BARDAK PORTAKAL SUYU
  8. BİR KAÇ TANE PORTAKAL(KUMLUCA PORTAKALI OLURSA DAHA İYİ OLUR):)
  9. 2KAŞIK MISIR NİŞASTASI
YAPILIŞI
1-Bisküviler kırılıp eritilen tereyağ ile karıştırılır ve büyük dikdörtgen borcama bastırılır

2-Şeker ve yumurta çırpılıp labne peyniri ,yoğurt ilave edilip,daha önce bastırdığımız büskivilerin üzerine dökülür,fırında çok hafif pişirilir ve soğumaya bırakılır

3_Soğuduktan sonra üzerine portakal dilimleri yerleştirilir.Bizim limonumuz çok lezzetli olduğu için ben limon da koydum,Hem lezzetlidir hem kokuludur misler gibi


4_Daha sonra portakal suyuna nişasta katılarak pişirilir.Ben bir kaç kaşıkda şeker ilave ettim belki biraz mayhoş olur diye.Üzerine dökülür.Sonrasını biliyorsunuz zaten afiyetle yenir.

HEPİNİZE HAYIRLI SABAHLAR DİLİYORUM BOL C VİTAMİNLİ.BOL BOL PORTAKAL LİMON YİYİNDE BİZİM ÜRETİCİLERİMİZİN DE YÜZÜ GÜLSÜN SİZDE HASTA OLMAYIN TAMAM MI. EEE NARENCİYE GELİNİ OLARAK İYİ REKLAM YAPTIM GALİBA :)

                                                     
                                            SEYYAH AĞACIN GÜNEYİNDEN PORTAKAL TOPLARKEN

27 yorum:

  1. Esselamun aleykum ablacığım hayırlı sabahlar.
    En son ki yaptıgım cheesecaketen sonra, birkaç hafta uzak kalmayı planlıyordum ki, seninkini görünce, tekrar aşka geldim :)
    Bugün kuzenime giderken, bunu mu yapıp götürsem diye düşüniyorum tabi evdeki malzemeler kafi gelirse.
    Ellerine yüreğine sağlık canım.
    Halis muhabbetlerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. VE ALEYKÜM SELAM CANIM
      BEĞENMENE SEVİNDİM
      BAK NE DİYECEĞİM BU ZATEN 2 ÖLÇÜ
      SEN KÜÇÜK BORCAMA YARI MALZEME İLE YAPABİLİRSİN
      KOLAY GELSİN
      HADİ ALLAHA EMANET OL

      Sil
  2. Sen takıl,yeter ki takıl :)
    Benim de hoşuma gidiyor takılmaların ablacım.
    Sen zaten her kulavrda aşmış bir insanın kendini :)
    Bu keklere dayanmak çok zor.
    Görüntüsü bile gel beni ye diye bağırıyor sanki:)
    Ellerine,emeğine sağlık.
    Öpüyorum seni.
    Afiyetler olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SAĞOL CANIM
      SENİNKİLERİN YANINDA BENİMKİNİN LAFI BİLE OLMAZ AMA
      İDARE EDİYORUM
      AMA BU ARA BAYAĞI HAMARAT OLMAYA BAŞLADIM FARKINDA SIN DEĞİLMİ ?
      HAYIRLI SABAHLAR

      Sil
  3. yapmak güzelde yemeden durabilene helal olsun ben bişi yapcaksam 3-5 gün düşüncesiyle oyalıyorum kendimi sonra yapıom daha az kalori kendimi kansırmıyorumdur umarım :D
    güzel görünüyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. DEDİĞİNDE HAKLISIN CANIM YAPINCA YENİLİYOR
      YAPMADAN DA DURULMUYOR
      NE OLCAK BİZİM HALİMİZ
      HAYIRLI AKŞAMLAR

      Sil
  4. Eveeet bence de aştın sen şu sıralar. Yeni yılda bombalar bekliyorum açıkcası. Aslında herşeyi bilyorsun da mütevazilik yapıyorsun. :)) Umarım sağlığın düzelmiştir. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. TEŞEKKÜR EDERİM ARTIK BOMBA MI OLUR FÜZE Mİ ORASINI BİLMİYORUM
      AMA GERÇEKTENDE İNSAN PAYLAŞINCA ZEVK ALMAYA BAŞLIYOR
      SAĞLIĞIM GRİBİ HALA ATLATAMADIM AMA TANSİYON KONTROL ALTINDA TEŞEKKÜR EDERİM
      HAYIRLI AKŞAMLAR DİLİYORUM

      Sil
  5. ay bir dur....bu ne hız...hergün bir şey...maşaalllah....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KURABİYEM BU EN SAKİN HALLERİM ZATEN
      HAYIRLI AKŞAMLAR

      Sil
  6. A aaaa kıskandık bak şimdi öyle 'kendi elimle 'falan çatlattın bizi yaaa tarifin de süper,sonradan gelen akıl daha iyi gelir bence iyikide sonradan gelmiş helal sana eline sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KARDELENİM SENEYE BERABER TOPLAYALIM GÜLÜM
      TEŞEKKÜR EDERİM
      HAYIRLI AKŞAMALR

      Sil
  7. Çok güzel görünüyor eminim tadı daha güzeldir elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. GÜZELDİ GERÇEKTEN YANİ YİYENLER ÖYLE SÖYLEDİ BEN ONLARIN YALANCISIYIM :)
      HAYIRLI AKŞAMALR

      Sil
  8. Ayyyayyy canımmmm Sengül'ümmm bu ne güzel dur hemen geliyorummmm yemeye..Ellerine sağlık canımmm benimmm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. GEL GÜLÜM GEL
      YETERKİ GEL
      PARAM PULUM YOK AMA BÖREKLER AÇARIM SANAAAAA :)
      HAYIRLI AKŞAMALR

      Sil
  9. eşim çok sever cheeskeki :))
    ooo hemde portakallı miiis miiiis...
    ellerine sağlık ablam........

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ÇOK YAKIŞTI PORTAKAL DENE MUHAKKAK ŞİRİNEM
      HAYIRLI AKŞAMALR

      Sil
  10. Yanıtlar
    1. BUYUR GEL YEMEYE:)
      HAYIRLI AKŞAMALR

      Sil
  11. ayyyy çok güzel görünüyooo :)
    bende gelebilirmiyimm ;)

    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. HEMEN GEL CANIM
      BERABER TOPLAR BERABER TATLI YAOARIZ
      HAYIRLI CUMALAR

      Sil
  12. çooook severim.
    hep hazır yiyom.
    not aldım.
    belki cesaret ederim bi ara.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BENCE CESARET İNSANI ZAFERE GÖTÜRÜR
      MUHAKKAK DENE
      BU İKİ ÖLÇÜ BÜYÜK BORCAM
      SEN TEK ÖLÇÜ İLE KÜÇÜK BORCAMA YAP TAMAMMI
      BAK GÜLDEHAN BİLE YAPIYOR ONA GÖRE
      YAPINCADA BANA HABER VER :)

      Sil
  13. Fotoğraflar harika. İçim gitti.

    YanıtlaSil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu