2 Aralık 2012 Pazar

KÜÇÜK SU KASRI


Yıllardır önünden geçip dururum bir türlü gezmek nasip olmamıştı.Daha doğrusu sanki gezilmiyor gibi bir duygu vardı içimde .İki gün önce Zelihayı boğazı gezdirmek bahanesi ile önünden geçerken camı açıp görevliye geziliyormu diye sormam ile aldığım cevap sayesinde geciken buluşma gerçekleşmiş oldu.


İstanbul adeta hazine adası gibi  gün geçmiyorki yeni bir eser sizi karşılamasın bu bazen bir av köşkü bazen bir çeşme bazen bir kasır bazen bir yalı.Ben İstanbulun belkide bu gizemine aşığım.Çözülmeyi bekleyen bir bulmaca var ve siz onu yavaş yavaş acele etmeden çözüyorsunuz.Yada sayısı olmayan bir puzzle her geçen gün bir parçayı yerine koyuyorsunuz.Ne muhteşem bir zevk değilmi ?


Her yeni keşfimde heyecan yaşıyorum bir an kendimi tarihe atıyorum kimler neler yaşamış buralarda ne hatıralar var benden önce kimler salına salına gezmiş buralarda diye



Anadolu yakasında, Anadolu Hisarı’nın güneyinde yer alan Küçüksu Kasrı olarak bilinen yapı; 1856 yılında I. Abdülmecit tarafından barok tarzda Sarkis Balyan’a yaptırılmış


Küçüksu Kasrı rokoko bezemeleriyle süslenmiş, dıştan güzel oymalarla yapıya ayrı bir hava verilmiştir. Bahçede, kasrın içindeki merdivenler gibi barok tarzındaki çeşmeyi; III. Selim 1803 yılında annesi Valide Mihrişah Sultan için yaptırmıştır. Bahçedeki çeşme ve havuz, Küçüksu Kasrı’yla benzersiz bir bütünlük arz etmektedir.


Abdülhamit Han Hazretleri ahşap oyma merakı vardı.Bu masada onun kendi elleri ileyaptığı bir masa ,tam ortasında kendi tuğrası var.

Burasıda denize bakan odalardan bir tanesi kristal avizeler insanın gözlerini kamaştırıyor çok ihtişamlı şeyler insan ne tarafa bakacağını şaşırıyor adeta görsel bir şölen


Bütün odalarda çok büyük aynalar var.Işığı yansıtması için malum şimdiki gibi aydınlatmalar yok o devirde.Bu aynalarda ayrı bir görkem katmış odalara.


Bu kadar gezdikten sonra seyyah yoruldu malum yaşlılık,kasrın yanındaki kafede birer çay içtik,sol yanımızda küçük su kasrı,karşımızda rumeli hisarı,sağ yanımıda Fatih köprüsü.Manzara nefis


Bir güzel gezide böylece bitmiş oldu.Seyyah Hayırlı Günler diler

26 yorum:

  1. Gülcüm ne güzelmiş..En kısa zamanda İstanbula geldiğimde bende gezeceğimKüçük Su Kasrını..Kıskandım valla,bende bir çay içmek istiyorum orada..teşekkürler,sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gez valla nurselcim hatta mümkün olursa beraber gezelim :)
      çok güzeldi çok
      ara sıra çay içmeye gideceğim manzara muhteşemdi
      hayırlı geceler

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. canım sen gelde ben senide gezdiririm
      hayırlı geceler

      Sil
  3. bende çok seviyorum burayı hatta yakın zamanda paylaşmıştım:)ama bana ıcerıde foto cemek yasak demıslerdı cok kızdım sımdı:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok gülüm ya benim şansım yaver gitti
      flaşsız resim çekebilirmiyim dedim,çok az kişi olunca bir iki tane çekin dedi
      benim bir iki tanem fazla oldu biraz
      zaten farkındaysan karanlık çok güzel çıkmadı resimler
      hayırlı geceler

      Sil
  4. Offf çok güzelmiş burası
    En yakın zamanda kesinlikle gitmeliyim!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım ben sana seve seve arkadaş olurum
      çantanı tutarım şemsiye tutarım
      anlarsın ya ne gerekiyorsa
      allaha emanet ol

      Sil
  5. Gerçekten e gezilecek bir yermiş.
    İyi yapmışsıın gezmekleee... =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler tatlım
      beğenmenize sevindim
      HAYIRLI GÜNLER

      Sil
  6. Seyyahım şimdi resimlerde baktıkça içim gidiyor inan :)
    Özledim ya hu :)
    Herşey için çok ama çok teşekkür ederim..
    İyi ki varsın.
    Emeğine,yüreğine sağlık.
    Muhabbetle..

    YanıtlaSil
  7. merhabalar, bende çok yakınındayım ama kısmet olmadı en kısa zamanda gezmek lazım çok sagolun paylaştıgınız için sevgiler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. NE DEMEK GEZİP PAYLAŞMAK BENİM İÇİN EN BÜYÜK ZEVK
      HAYIRLI AKŞAMLAR

      Sil
  8. Keyfiniz daim olsun Seyyahım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SAĞOLASIN GÜZEL KUĞUM
      ,HAYIRLI AKŞAMLAR

      Sil
  9. Sayenizde bizde gezdik canım. Sefanız olsun..İyi günler..Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. HER ŞEY SİZİN İÇİN ZATEN CANIM
      KENDİM İÇİN GEZİYORSAM NE OLAYIM :)
      HAYIRLI AKŞAMLAR

      Sil
  10. İnan ablacım, gözlerim dolu dolu okudum yazını, her bir kareye doya doya baktım.
    MaşaAllah BarekAllah, Rabbim böyle dostlukları, halis duygularla bir araya getiren sevgileri baki kılsın İnşaAllah.
    Sevgi ve muhabbetlerimle ablacım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM GÜZEL DUALARINA AMİN DİYORUM
      İÇİMDEN BİR HİS YAKINDA SENİNLEDE TANIŞACAĞIMIZI SÖYLÜYOR NEDENSE
      ALLAHA EMANET OL

      Sil
  11. birçok kez önünden geçiyorum ama içeri girmek kısmet olmadı :((
    gidicem inşallah...
    bu muhteşem yeri görmeden olmaz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ŞİRİNEM MUHAKKAK GEZ ÇÜNKİ GERÇEKTENDE ÇOK GÜZEL
      HAYRILI AKŞAMALR

      Sil
  12. Rahmetli babam yıllar önce buranın restorasyon ve inşa çalışmalarında çalışırken gezmiştik bizde.
    Çevreden birkaç bilgide ben vereyim annemlerin komşularından duyduklarım. Çeşmenin karşısında büyük bir tarihi mezarlık varmış. Üstü dümdüz edilmiş vakti zamanında, şimdi yazın konser alanı yapıldı. Çeşme civarında birde cami ve avlusu varmış o da zamanında nasibini alıp yıkılmış.
    Sizlere iyi gezmeler Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM VERDİĞİĞN BİLGİLER İÇİN SEVİNDİM BİR O KADAR DA ÜZÜLDÜM
      ESKİ MEZARLIĞIN ÜSTÜNDEKİ KONSER ÇOK ÜZÜCÜ
      ESKİ BİR CAMİNİN YIKILMASI
      HİÇ TARİHİMİZE SAHİP ÇIKAMAMIŞIZ
      GERÇEKTENDE DERİNDEN YARALADI BU BENİ
      HAYIRLI AKŞAMLAR CANIM

      Sil
  13. Hafta sonu gezdim kasrı.
    İçeride fotoğraf çekilmesi yasaktı.
    Sanırım sonradan yasaklanmış...

    YanıtlaSil
  14. Bir de şunu belirtmek isterim; 2. Abdülhamit'in yaptığı masadaki tuğra babasına aitmiş.
    Ben de kendisinin sanmıştım, rehbere sordum, düzeltti beni...

    YanıtlaSil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu