31 Aralık 2012 Pazartesi

KISSA DAN HİSSE



‎." Toplantıya gideceğim.Baktım geç kalma ihtimalim var,bindim bir taksiye,muhabbetçi bir arkadaş.O anlatıyor ben dinliyorum.Tam işyerinin önüne geldik.Ankara'da Bakanlıklar.Diyelim ki. taksi parası 9.75 TL tuttu,ben 10 TL uzattım.Hani hepimizin yaşadığı sahne vardır ya,taksici üstünü arıyormuş gibi yapar,siz de para üstünü alabılmek için bir ayak dışarda,inmemek için debelenirsiniz.Tam o sahne olacak.Şoför,para üstü varmı diye aranmaya başladı.
"Üstü kalsın kardeşim"dedim.
Döndü bana doğru
"Vaktin varmı ağabey ?" dedi.
"Evet" dedim (tek ayağım hala dışarda)
Dörtlülere bastı,trafik dört şerit akıyor,indi araçtan.Önde bir büfe var.Gitti oraya,bir şeyler konuşup geldi.Bana 25 Krş uzattı.Belli ki para bozdurmuş.
"Birader" dedim,"9.75 değil,10.50 yazssa istermiydin 50 krş.benden?"
-Ne alacağım ağabey 50 krş.u
-Peki niye gittin 25 krş.için o kadar uğraştın.üstü kalsın demiştim.
Döndü bana,attı kolunu arkaya :
-Vaktin varmı ağabey
-Var
-Çek kapıyı o zaman
Muhabbetçi bir taksici ile karşı karşıyayız.
5 dk.konuştuk.İngiltere'de profösüründen,bilmem kiminden eğitimler aldım.O taksicinin 5 dk.da öğrettiklerini,ingiliz hocalar haftalarca verdikleri derslerde öğretemediler.
Ağabey biz Keçiören'de 5 kardeşiz.Babam rençberdi benim,günlük yevmiyeye giderdi;artık inşaat falan bulursa çalışır gelir,o gün iş bulamamışsa,biz eve gelişinden,yüzünden anlardık. Durumumuz hiç iyi olmadı. Akşam yer sofrasında yemek yerdik.Yemek bitince babam bize"Durun kalkmayın" derdi.Önce dua ederdik sonra babam bize sofrada konuşma yapardı.
"Aha" dedim,"Bizim meslek",seminerci.
- Ne anlatırdı baban
- Hayattta nasıl başarılı olunur ?
O gün inşaata çağırmazlarsa eve para getiremiyor,sonra çocuklara hayatta başarı teknikleri anlatıyor.
-Babam işe gidince büyük ağabeyimiz onu taklit ederdi,delik bir çorapla pantalonun ceplerini çıkarır,dört kardeşi karşısına alıp "Dürüst olun,evinize haram lokma sokmayın" diye anlatırken ,biz de gülerdik. Annem kızardı,"Babanızla alay etmeyin.O, hem dürüst hem de çalışkandır" derdi. Yan evde iki kardeiş var,onların babası zengin. Babaları birahane işletiyor,ama adamda her numara vardı,kumar falan oynatırdı.Bizim yeni hiç bir şeyimiz olmadı,hep o ikisinin eskilerini kullandık.O amca mahalleden geçerken biz 5 kardeş ayağa kalkardık,çünkü bize bahşiş verirdi.Babam eve gelince ayağa kalkmazdık. Çünkü hediye,para falan hak getire.Ağabey biz babamı kaybettik. Altı ay içinde yandaki baba da öldü.yandaki baba iki çocuğa 5 katlı bir apartıman,işleyen birahane,dövizler ve araziler bıraktı. Bizim baba ne bıraktıbiliyormusunuz ?
-Ne bıraktı ?
-Bakkal veresiyesi ve konuşmalarını bıraktı : "Evladım işinizi dürüst yapın,hakkınız olmayan parayı almayın..."falan filan. Ağabey aradan 15 yıl geçti,diğer 2 kardeş cezaevindeler,ne ev kaldı ne birahane. Ailesi dağıldı.
Biz 5 kardeş,beşimizin Keçiören de taksi durağında birer taksisi var hepimizin birer ailesi,çoluk çocuğu,hepimizin birer dairesi var. Geçenlerde büyük ağabeyimiz bizi topladı ve dedi ki :
"Asıl mirası bizim baba bırakmış."
Hepimiz ağladık. 5 kardeş taksiciliğe başladığımızdan beri,taksimetrenin yazmadığı 10 krş.u evimize sokmadık.Her şeyimiz var Allah'a şükür.
Çok duygulandım,veda ettim,tam ineceğim :
-Dur ağabey,asıl bomba şimdi.
-Nedir bomban ?
-Nerede oturuyoruz biliyormusun ? O iki kardeşin oturduğu 5 katlı apartmanı biz aldık. 5 kardeş orada oturuyoruz.
Evladınıza ne araba bırakırsınız,ne ev, ne de başka bir miras. Evlada sadece değer kavramları bırakırsınız. Bakın iki baba da evlatlarına değer kavramları bırakmışlar.
(A.Şerif İzgören kitabından)alıntıdır...



ARKADAŞLAR DAHA ÖNCE BU YAZIYI PAYLAŞTIMMI PAYLAŞMADIMMI HATIRLAMIYORUM.BELKİDE BEN KENDİ KENDİME İKİNCİYE OKUYORUM BELKİDE SİZE İKİNCİ KERE AKTARIYORUM.NE OLURSA OLSUN BU HİKAYEDEN ALINACAK ÇOK DERS VAR.ONUN İÇİN SİZİNLE PAYLAŞIYPRUM.

NE DEMİŞLER( ETTEKRARÜ AHSEN VELEVKANE 180)TEKRARDA FAİDE VARDIR VELEVKİ 180 KERE OLSUN.

SEYYAH HEPİNİZE HAYIRLI SABAHLAR DİLER

23 yorum:

  1. Daha önce duymuştum bu hikayeyi,sayende tekrar hatırladım abla.Said Nursi'nin anneside keçilerini otlatırken başkalarının bahçesinden geçerken keçilerin ağzını bağlarmış.''Onların yediği ottan olan süt bize haram olur'' düşüncesiyle.İnce düşünmek lazım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O ANALAR İŞDE SAİD NURSİLERİ VE BAŞKA BÜYÜK ZAATLARI DOĞURMUŞLAR
      BUNLAR ÇOPK ÖNEMLİ MEVZULAR
      ALLAHA EMANET OL CANIM

      Sil
  2. çok güzel diyecek bir şey bulamıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. EVET SÖZÜN BİTTİĞİ YER
      HAYIRLI AKŞAMLAR

      Sil
  3. Çok güzel bir yazı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BEĞENMENİZE SEVİNDİM
      ALLAHA EMANET OLUN

      Sil
  4. Gerçekten ders alınası bir hikaye...
    Keşke hepimiz böyle duyarlı olabilsek...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KEŞKE NE GÜZEL OLURDU
      HAYIRLI AKŞAMLAR

      Sil
  5. Ooyy canım Sengül'üm bizlerde hep böyle yetiştik yetiştirildik şükürler olsun bugünlerimize.Bizi eğiten anne babalarımıza binlerce şükürler olsun.Nurlar içinde yatsınlar,bizlere bazı değer yargılarını aşıladıkları için ,verdikleri eğitim için o kadar memnunum ki.Hala minnetle anarım büyüklerimi.Hayatta geride bıraktıklarına vereceğin en güzel miras eğitim .Sevgilerimle .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM YERDEN GÖĞE KADAR HAKLISIN
      EN BÜYÜK MİRAS BİZE BÜYÜKLERİMİZİN BIRAKTIĞI MANEVİ DEĞERLER
      ALLAHA EMANET OL

      Sil
  6. Şerif İzgören'in kitabında bu hikayeyi okumuştum.Çok anlamlı..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. HİKAYE ORDAN ALINTI ZATEN
      ÇOK MANİDAR OLDUĞU İÇİN PAYLAŞMAK İSTEDİM
      ALLAHA EMANET OLUN

      Sil
  7. burnumun direği sızladı resmen. çok doğru...ebeveynler çocuklarına değerlerini bırakır...

    bir de son yazıma yaptığın yorum yayınlarken kayboldu :((( çok üzgünüm canım :((( çok teşekkürler güzel yorumun için...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM NE DEMEK BEN TEŞEKKÜR EDERİM GÜZEL ZİYARETİN İÇİN
      ALLAHA EMANET OL

      Sil
  8. Hakikaten çok dokunaklı.
    Paylaşımın için çook teşekkürler ablacım.
    Akşamın hayrolsun..
    Muhabbetle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM BEN TEŞEKKÜR EDERİM
      ALLAHA EMANET OL

      Sil
  9. Şerif İzgören kitaplarında çok anlamlı yazılar var. Çok akıcı bir çırpıda bitiyor. mutlu yıllar dilerim ablacım herşey gönlünce olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. EN KISA ZAMANDA ALIP OKUYAYIM BARİ
      BU HİKAYEYİ FACE DE BİR ARKADAŞIM PAYLAŞMIŞTI
      GÜZEL DİLELERİNİZ İÇİN TEŞEKKKÜR EDERİM
      ALLAHA EMANET OLUN

      Sil
  10. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  11. Çok güzeldi iyi geldi doğrusu bu paylaşım için teşekkür ederim Allah Razı olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BEN TEŞEKKÜR EDERİM GÜZEL ZİYARETİNİZ İÇİN
      ALLAHA EMANET OLUN

      Sil
  12. müthiş.
    :)
    izgörenin kitapları da.
    :)

    YanıtlaSil
  13. Daha önce duymamştm bu hikayeyi çok etkilendm çok güzel gerçkten Rabbim haram lokma yedirip kötü yola düşürmesn kimseyi.. sevgiler..

    YanıtlaSil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu