27 Kasım 2012 Salı

YENİ KİTAPLARIM VARRR

 Ah ah yine dayanamadım ucuzluğu görünce hemen 2kitap aldım.Bide kendimi zor tuttum yoksa daha dört beş tane daha alırdım ama bu ara okunacak kitaplarım arttı ve eskisi gibi de okuyamıyorum nedense.Duraklama dönemine girdim.Ama bunu aşmam lazım.Belki bu yeni kitaplar beni gaza getirir kimbilir.
D&R iyiki varsın.Bu ara fiyatlarda çok iyi.gerçi iki kitapda çok aklım kaldı biri  Mart Menekşeleri diğeride  Ahmet Ümit'in İstanbul Hatırası  cimriliğim tuttuğu için onları almadım bu sefer.Bazen tutar böyle:)


BEGÜM

Arka Kapak

Kenize Mourad, Kuzey Hindistandaki Awadh Krallığının Begüm Hazret Mahalin çok az bilinen hikâyesini konu ettiği romanında, İngiliz işgaline karşı 1857 yılında gerçekleşen ve Begümün bizzat başını çektiği Sipahi Ayaklanmasını anlatırken bugünün dünyasına da göz ardı edilemeyecek göndermelerde bulunuyor.

Begüm, fazla tanınmayan ama cesareti ve kahramanlığıyla Hindistanın bağımsızlık savaşında ilk adımı atan benzersiz bir genç kadının romanıdır. Saraydan Sürgüne, Toprağımızın Kokusu adlı kitaplarıyla tanıdığımız Kenizé Mourad, bu kez 1856 yılında ülkenin büyük bölümünün mutlak hâkimi olan İngiliz Batı Hint Kumpanyasının, Kuzey Hindistanın en zengin devleti bağımsız Awadhı ilhak etmeye, bu devletin kralını sürgüne göndermeye kalkmasıyla yol açtığı büyük bir ayaklanmayı anlatıyor. Bu ayaklanmanın lideri ise kralın dördüncü karısıdır. 

Awadh Krallığının başkenti olan, ihtişamı ve farklı toplumların uyumlu yaşamları nedeniyle Altın ve Gümüş Şehir olarak tanınan Lucknow bu ilk bağımsızlığın merkezi olacak; en acımasız katliamlar, en inanılmaz yiğitlikler, en iğrenç ihanetler, aşkların en umutsuzu, en yasağı burada yaşanacaktır.Begüm, bir devrimin ruhunun ve unutulmaz bir kadının öyküsü.

Bu öyküdeki tarihi olaylar ve kahramanlar gerçektir.
Bu destan Kuzey Hindistanda, gücünün doruğundayken günümüz Uttar Pradesh eyaletine denk olan, Fransanın yarı büyüklüğündeki Awadh Krallığında gelişmiştir.



İSTANBUL KAHİNİ
Arka Kapak

Osmanlı İmparatorluğu'nun Son Dönemini, Sultan II. Abdülhamit'in Danışmanı Küçük Yahudi Kızı Eleonora Cohen'in Gözlerinden Keşfedin.

"Büyüleyici bir roman… Tutku ve entrika dolu, baştan çıkarıcı bir öykü… Bir oturuşta okunabilecek, tüyler ürperten tanımlarıyla okuyucuyu başka bir yer ve zamana taşıyacak."
-Today's Zaman

"Bu muhteşem romanda Osmanlı İmparatorluğu'nun efsunlu sesleri ve ihtişamlı görüntüleri adeta sayfalardan dışarı taşıp canlanıyor."
-Booklist

"Sarsıcı, muhteşem bir roman… Michael David Lukas, yıkılmak üzere olduğunu bilmeyen Osmanlı İmparatorluğu'nun kokusunu, seslerini, parıldayan güzelliğini, hilekâr entrikalarını ve aynı zamanda naifliğini ustaca yakalıyor."
-Siobhan Fallon

"Bu sihirli roman, Osmanlı İmparatorluğu'nun büyülü ve mistik dünyasını daha önce benzeri görülmemiş bir başarıyla anlatıyor."
-Book Beast

"İstanbul Kâhini, okuyucusunu büyüleyip ayaklarını yerden kesiyor."
-Vanity Fair


Yazar:Michael David Lukas

20 yorum:

  1. Keyifli okumaların olsun ^-^
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederiiiiiiiiiiiim
      hayırlı akşamlar

      Sil
  2. ikiside güzel gibi görünüyor ama ben İstanbul Kahinini alıp okumayı düşünüyorum.Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BEN ŞİMDİ BEGÜM E BAŞLADIM.İKİSİNİNDE KONUSU İLGİNÇ GELDİ
      HAYIRLI AKŞAMLAR

      Sil
  3. Merhabalar,

    Ben biraz okuma özürlü olduğum için, kitap hastalarının ve kitap okuyanın başım üstünde yeri vardır. Ancak bir konuyu incelemem ve araştırmam gerektiğin de ben de bir kitap hastası ve kurdu oluyorum. Diğer türlü şu romanı ya da şu hikayeyi okuyayım diye kitap elime alamıyorum.

    Kitap tanıtımlarını çok seviyorum. Zaman, Milliyet, Radikal, Cumhuriyet gibi gazeteler bazı günlerde kitap eki verirler, o gün onları alır, inceler ve önemli gördüklerimi de saklarım.

    Bloglarında kitap tanıtanların da postlarını kaçırmamaya özen gösteririm.

    Şu anda tanıtımını yaptığınız iki kitabın özetini bloğunuzdan okudum. Çok teşekkür ederim.

    Ben de şu anda Hakkı Yılmaz'ın 11 ciltlik Tebyinü'l Kur'an tefsirini inceliyorum. Henüz Kalem suresine yeni geldim.

    Selam ve dualarımla birlikte en Güzel'e emanet olun efendim, saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SELAMÜNALEYKÜM RECEP BEY
      UZUN YILLAR HİÇ KİTAP OKUMADIM.DAHA SONRA TARİHİ ROMAN LARA BAŞLADIM.EN AZINDAN BİLMEDİĞİM DÖNEMLERE BİR NEBZE IŞIK TUTMASI AÇISINDAN KAR KARDIR DİYEREK
      TEBYİNÜ'L KURAN ÇOK MUHTEŞEM BİR ESER OLDUĞUNU BİLİYORUM
      BENDE ZAMAN ZAMAN MEKTUBATI ŞERİF (İMAMI RABBANİ HAZRETLERİNİN)OKURUM YADA FARKLI ESERLER.MALUM O TÜR KİTAPLARI OKUMAK DAHA ZOR BİR ÇOK AÇIDAN EN AZINDAN BEN ÖYLE DÜŞÜNÜYORUM.
      ABDESTLİ TESETTÜRLÜ TAMAMEN KENDİNİ VEREREK.UZANIRKEN OKUYAMIYORSUNUZ.
      İŞDE ÖYLE ZAMANLARDADA BU KİTAPLAR DEVREYE GİRİYOR BENİM İÇİN YOLDA YATARKEN KALKARKEN VELHASILIKELAM HE RYERDE
      BİLMEM ANLATABİLİYORMUYUM
      İNCE MESAJINIZI ALDIM ALLAH RAZI OLSUN
      YANİ HEPSİNİN YERİ AYRI.SAHABE-İ KİRAMIN KİTAPLARI HEPSİNİDE SEVEREK OKUYORUM AMA BURADA PAYLAŞMIYORUM.
      SİZİDE TEBRİK EDERİM ÇOK GÜZEL BİR ESER OKUYORSUNUZ
      ALLAHA EMANET OLUN HAYIRLI AKŞAMLAR

      Sil
  4. İyi okumalar seyyahım:)
    Günün aydın olsun.
    Muhabbetle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SAĞOL CANIM
      DARISI SENİN BAŞINA
      HAYIRLI AKŞAMALR

      Sil
  5. ne güzel kitap sever bi blogdaşımvar kitap görünce bende kendenlerdenim :))keyifle ve afiyetle okumalar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. DAYANAMIYORUM VALLA ÖNCE BİR TANE ALDIM ÇIKTIM
      SONRA TEKRAR GİRDİM TEKRAR ALDIM
      TEŞEKKÜR EDİYORUM GÜZEL DİLEKLERİNİZ İÇİN
      ALLAHA EMANET OLUN

      Sil
  6. İstanbul Kahini'ni çok merak ettim,okuyup yorumlarsınız bizim için inşallah :)) keyifle okuyun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İNŞALLAH ÖNCE BEGÜM E BAŞLADIM AMA BELKİ ONUDA ARABA KİTABI YAPARIM HANGİSİ DAHA ÖNCE BİTER BİLMEM
      BİTER BİTMEZ BURDAYIM
      HAYRILI AKŞAMLAR

      Sil
  7. Dün bende Begüm'ü görüp ve merak etmiştim.Sizin yorumunuzdan sonra alabilirim.Keyifle okumalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. TEŞEKKÜR EDERİM BEN BAŞLADIM OKUMAYA İYİ GİDİYOR ŞİMDİLİK
      HAYIRLI AKŞAMLAR

      Sil
  8. Kitap konuları ilgi çekici, yorumlarınızı dört gözle bekleyeceğim. Duruma göre okumaya çalışırım.
    Keyifli okumalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. EN KISA ZAMANDA YORUMLARI GÖRECEKSİNİZ
      TEŞEKKÜR EDİYORUM HHAYIRLI AKŞAMLAR

      Sil
  9. Kahveli çaylı keyifli okumlar dilerim.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. OOOOOO ÇOK TEŞEKKÜR EDRİM
      HAYIRLŞI AKŞAMLAR

      Sil
  10. mart menekşeleri, ben de 2 kez almaktan döndüm.
    okuycim tebi.
    ahmet ümit, ilgimi çekmiyor ama nedenini bilmiyorum.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KİTABIN KENDİ AL BENİ DİYOR
      BENDE ALIRIM HER HALDE
      AHMET ÜMİT EPEY DİRENDİM BENDE OKUMAMAK İÇİN AMA KATREİ MATEMİ OKUDUKTAN SONRA FİKRİM DEĞİŞTİ
      HAyırlı akşamlar

      Sil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu