23 Kasım 2012 Cuma

YARIN MUHARREM ON


      AŞURE GÜNÜ
Arkadaşlar kaç gündür dilimin döndüğünce Muharrem ayının bonuslu günlerinden bahs ettim size.Yarında manevi  bonusu çok özel bir gün.Ve ufak tefek yapmamız yaptığımızdada büyük bonuslar kazanacağımız şeyler var onlarıda paylaşmak istedim 


ÂŞÛRÂ GÜNÜ NELER YAPILIR?
• O gün, eve ufak-tefek erzak alınırsa, bir sene boyunca evde bereket olur.

• En az on müslümana birer selâm veya bir müslümana on defa selâm verilir. 
(selamünaleyküm)   (aleykümselam)

• Fakir fukarâ sevindirilir.

• O gün gusledenler, bir sene ufak-tefek hastalık görmezler.(duş almak)

• 10 defa şu duâ okunur: “Sübhânallâhi mil’el-mîzân. Ve müntehe’l-ılmi ve mebleğa'r-rızâ ve zinete'l-arş.”

• Âşûrâ gününe mahsus olmak üzere kuşluk vaktinde 2 rek'at namaz kılınır. Her rek'atte 1 Fâtiha, 50 İhlâs-ı Şerîf okunur.

Namazdan sonra da 100 defa şu salevât-ı şerîfe okunur:
“Allâhümme salli alâ seyyidinâ Muhammedin ve alâ âli seyyidinâ Muhammedin ve Âdeme ve Nûhın ve İbrâhîme ve Mûsâ ve Îsâ vemâ beynehüm mine’n-nebiyyîne ve'l-mürselîn. Salevâtü'llâhi ve selâmühû aleyhim ecmaîn.”

• Öğle ile ikindi arasında 4 rek’at namaz kılınır. Her rek'âtte 1 Fâtiha, 50 İhlâs-ı Şerîf okunur. Namazdan sonra:
70 istiğfâr-ı şerîf, 70 salevât-ı şerîfe, 70 defa da “Lâ havle velâ kuvvete illâ billâhi'l-aliyyil-azîm” denilir. Sonra da ümmet-i Muhammed'in hidâyeti ve halâsı, kurtuluşu için duâ edilir. (Duâ ve İbâdetler, Fazilet Neşriyat)



Yapabildiklerimi yanımıza kar.Bu arada aşure pişerken gözlerinizi aşurenin buharına tutmayı da unutmayın.Yarın Allah izin verirse aşure dağıtacağım sakın  bana uğramayı unutmayın olurmu :)
Sonra size aşure kalmaz ise bana kızmayın

28 yorum:

  1. allahım faydalanabilmeyi nasip etsin inşallh...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AMİN GÜLÜM İNŞALLAH
      HAYIRLI AKŞAMLAR

      Sil
  2. çok severim biliyorsun zaten:)))yalnız yazıda niye aşura olarak yazıyor benim bildiğim a ile değil e ile yani aşure...:))
    eline sağlık tekrar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM AŞURA VE AŞURE AYNI ŞEY
      KÖKLERİ ARAPÇA ASLI AŞURA DIR ÇOK KULLANILDIĞI İÇİN AŞURE DİYORUZ

      Arapçada “aşere” on, "âşir" onuncu demektir. Halkımız onuncu gün mânasına gelen “âşir”i, aşure şeklinde telâffuz ederek Muharrem’in onuncu gününe aşure günü ismi vermiş, böylece tarihe de aşure günü olarak geçmiştir.
      Aşûra günü, hicri yılın ilk ayı olan Muharrem ayının onuncu gününe denk geldiği için bu ismi almıştır.
      Bu güne Aşûra isminin verilmesinin bir sebebi de, Allah-ü Teâlâ’nın on peygamberine on çeşit ikramda bulunması olduğu rivayet edilmektedir.
      TATLIM SENİN İÇİN UFAK BİR BİLGİ TARAMASI YAPTIM.
      BU ARADA AŞURENİ AYIRIYORUM YEMEYE GEL TAMAMMI.
      HAYIRLI AKŞAMLAR

      Sil
    2. Anladım. Arapça Aşura.
      ben Arapça sevmem, Arap'lara gıcığım zaten, Aşure diyeyim:)))))tamam çok teşekkür ediyorum ben bir değil, iki tabak aşure bile yerim:)))
      sana da hayırlı akşamlar
      Karamel'i öptükk

      Sil
  3. Allah kabul etsin,ellerine sağlık Gülcüm...Tekrarını nasip etsin hepimize..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AMİN CANIM
      ALLAH RAZI OLSUN
      ALLAHA EMANET OL

      Sil
  4. Bilgiler iyi olmuş;) Allah kabul etsin inş.:) Bizlere de dua edin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. DULAR MÜŞTEREK TATLIM
      HAYIRLI GECELER

      Sil
  5. Yarını hem fotoğraf açısından hem başka sebeplerden iple çekiyorum
    Mevla bir aksilik yaşamadan bu her anlamda kıymetli olan günü hakkıyla yaşamayı nasip eylesin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AMİN CANIM
      HER ŞEY GÖNLÜNCE OLSUN
      HAYIRLI GECELER

      Sil
  6. Sagolasin bilgiler icin. Allah kabul etsin yaptiklarimizi yapacaklarimizi

    YanıtlaSil
  7. Allah kabul etsin ablacım.
    Bende uğrasam kabul buyurur musun? :)
    Sevgi ve muhabbetlerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANIM NE ZAMAN İSTERSEN GEL
      İSTEDİĞİN AŞURE OLSUN
      HAYIRLI AKŞAMLAR

      Sil
  8. rabbim kabul buyursun katinda
    asuran gibi nasibin bol
    sekeri gibi huzurlu
    sifasi afiyetini daim kila
    tanesi kadar cennet kademen yükselsin
    duada beni de unutma emi
    mubarek ola bu aylara bu yillara eristire Allah.
    gecerken banada bir kase birak emi gülüm ;)

    YanıtlaSil
  9. Allah kabul etsin evin bereket dolsun bu aşure kadar da tatlı bir yuvan olsun..

    YanıtlaSil
  10. Ablam Allah razı olsun ,yine güzel bilgiler paylaşmışsın.Yeni yılımız hepimize mübarek olsun inşallah.

    YanıtlaSil
  11. Aşure yemeye mi gelsem napsam:)
    kolay gelsin seyyahım..
    Muhabbetle..

    YanıtlaSil
  12. şengül ablacım ne kadar güzel bir post hazırlamıssın bilmediğim şeyler öğrendim sayende teşekkür ederim..
    bu arada Aşure için yatıya bile giderim :)))bayılırım çok severim..Ben hiç pişirmedim ama annem yapar ve tüm gün aşureden başka birşey yemediğimi bilirim :))

    YanıtlaSil
  13. ALLAH KABUL EYLESİN ...BENDE YAPICAM İNŞALLAH ...

    YanıtlaSil
  14. yarın bizim de aşure yapma günümüz kayınvalidemde.Hem de kocaaaa bir kazan:)fotolarını çekebilirsem koyucam sonra.

    YanıtlaSil
  15. allah razi olsun ne güzel bilgiler verdiniz ,asurenizdende tattik ellerinize vaglik:))))

    YanıtlaSil
  16. Allah hayrınızı kabul, gününüzü hakkınızda mübarek ve hayırlı eylesin.Azıcık daha yakın olsaydık gelirdim ama...

    YanıtlaSil
  17. Canım Allah kabul eylesin, Hayırlı cumalar hayırlı akşamlar .
    kocaman öptüm.

    YanıtlaSil
  18. Bu asure olsa idi yemek isterdim birkac tabak.. paylasimin icin tesekkurler, sevgiyle kal..

    YanıtlaSil
  19. o zaman hemen geliyorum ;) Aşure Günü'n mübarek olsun...

    YanıtlaSil
  20. iyi misin son günlerde.
    yoğunluğun var meşgulsun diye düşünüyordum.
    ne karanlığı yaaaa.
    ama aşure gibi tatlı olsun hadi günlerin.
    :)

    YanıtlaSil
  21. sengül ablacım senmisin , ben birine benzetmiştim ama biraz tanımam geç oldu :) ben fadime musluoğlunun ortanca kızıyım...

    YanıtlaSil

Blog'umda en çok görmek istediğiniz konu